Yoga i andre trimester. Spørsmål og deling av tips og erfaringer

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
Hei, alle dere!

Nå som det kan se ut som at den elendige formen i første trimester er saga blott (bank i bordet) har jeg endelig fått litt treningslyst tilbake. Da snakker jeg om helt enkle og rolige øvelser med egen kroppsvekt o.l.

Tidligere har jeg praktisert litt yoga, men ikke noe særlig det siste året. Jeg har lyst til å komme i gang igjen, og prøvde meg på noen stillinger i dag.

Jeg har forstått det slik at vi gravide ikke bør gjøre øvelser der mageregionen vris, ei heller øvelser som bøyer ryggen bakover.

Jeg prøvde meg blant annet på å sitte lenge i butterfly. Det var deilig, og strakk godt på innsiden av lårene, men jeg kjente det ble litt numment/ ømt i underlivet etterpå. Jeg fikk også litt stikninger i livmoren et minutt og to etterpå. Likevel leser jeg at dette er en av de beste øvelsene vi gravide kan gjøre. Er den så trygg som det sies? Eller kan den "presse" på livmoren på en farlig måte?

Noen som har erfaringer eller gode tips til meg? Både ang. butterfly-pose og yoga for gravide generelt?

Takknemlig for svar!
 
Lurer på det samme selv og følger med på svar :) Har lurt på å prøve meg på eit gravid-yoga kurs, tror det finst flere her.
 
Lurer på det samme selv og følger med på svar :) Har lurt på å prøve meg på eit gravid-yoga kurs, tror det finst flere her.

Jeg har også tenkt å melde meg på et kurs. Enda mer etter i går, siden jeg merket hvor usikker jeg ble. I min by starter det opp et kurs mandag 6. januar. Tror faktisk jeg skal prøve meg på det! Det koster jo litt, men det jeg lærer der kan jeg jo bruke resten av svangerskapet også.
 
Back
Topp