Yoga for gravide????

Pixiee

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Er det noen som har prøvd yoga for gravide?!?!? lurtepå om det var bra jeg.. har lyst å gjøre noe, men vet ikke hva :-)

Har aldri vært på gravide-yoga selv, men etter anbefalinger fra andre har jeg meldt meg på et kurs med oppsatrt i april. Gleder meg[:D] Har alltid likt yoga og pilates[:)]

Så gøyt da.. Jeg vurderer det sterkt.. Jeg har gått mye på pilates og har bare prøvd ett par Yoga timer.. Men tenker om det hjelper på psyken og fysikken, fødsel å sånt.. så virker det veldig bra.. Har bare funnet ett tilbud som går over 6 uker foreløbig og begynner i april.. Er det noe lignende du skal ta? =)

Blir vel kanskje litt vanskelig å jogge etterhvert!? =) Jeg har drevet med svømming og spinning for det meste, men har blitt frarådet dette nå fremover.. (ikke sette styrkerekorder på sats) som legen sa.. Være flinkere å gå turer og slikt istedenfor.. Derfor tenkte jeg yoga kan jo være en fin måte å få litt "styrketrening" på =) Og hvis det hjelper på avspenning og sånt og så er det jo supert =) [:D][:D][:D]

Tror det er 8 uker med 1 1/2 time trening per gang. En gang i uken, helt perfekt[;)] 
Har lest litt her og der og mange steder står det at man ikke skal begynne på kurs før man er minst 5 mndr på vei fordi mange av kursene inneholder fødselsforberendene, men ringte til mitt aktuelle sted og spurte om nettopp dette... Der sa de at man kan begynne akkurat når man føler for det, og at det bare er positivt å strarte tidlig pga bevegelighelt[;)]

hehe jeg skal, men har ikke fått begynt enda.

Snakket med fyrioterapauten min om det og hun var veldig positiv til det!

Har kjempe lyst [:D], men tror ikke det går.. Da vi i sommer blir å bo først i krand, så masse flytting, så oslo... Mye styr.... Desverre [:(]

Såpass? Det høres jo supert ut  :-) Ser første prøvetime er onsdag 7 april her i Bergen, da er jeg vel 18 uker og 3 dager på vei ca! så begynner kurset 12 april og  varer seks ganger i 1.5 timer.. så da er jeg vel rundt 5 mnd på vei!? Men har lege time 7 april så kan eventuelt høre med legen min da.. Har fryktelig lyst.. =) Jeg holder på å gro fast i sofaen hjemme jeg også..[:D] Og Kurset er i gådistanse fra jobben min så hadde vært helt perfekt =)

Jeg har veldig lyst.

Har trent masse yoga og liker det godt.

Så tenker litt å melde meg på det. Håper bare formen tar seg opp her.

ORIGINAL: Pixiee

Såpass? Det høres jo supert ut  :-) Ser første prøvetime er onsdag 7 april her i Bergen, da er jeg vel 18 uker og 3 dager på vei ca! så begynner kurset 12 april og  varer seks ganger i 1.5 timer.. så da er jeg vel rundt 5 mnd på vei!? Men har lege time 7 april så kan eventuelt høre med legen min da.. Har fryktelig lyst.. =) Jeg holder på å gro fast i sofaen hjemme jeg også..[:D] Og Kurset er i gådistanse fra jobben min så hadde vært helt perfekt =)

*Grodd fast i sofaen her også*
Gleder meg til å ha noe fast å gå til. Selvom jeg danser en gang i uken, kjenner jeg at det er for lite....

Noen fra Oslo som vil begynne på yoga samtidig som meg??? Oppstart 7.april[:D]

ORIGINAL: Najja

ORIGINAL: Mommy86

*Grodd fast i sofaen her også*
Gleder meg til å ha noe fast å gå til. Selvom jeg danser en gang i uken, kjenner jeg at det er for lite....

Noen fra Oslo som vil begynne på yoga samtidig som meg??? Oppstart 7.april[:D]

Hvor og hva koster det?

Her er litt info fra nettsiden deres:

Nye kurs starter rett etter påske - 7. april 2010
Kurs 1: Onsdag kl 16.30-18 - Kurs 2: Onsdag kl 18.30-20
Et kurs går 8 onsdager, 1 ½ time pr gang
Fødselsforberedelse en av de siste gangene på kurset der partneren er med
Pris for et kurs: 1 600 kr
Gratis instruksjons-CD følger med kurset: Yoga for gravide av Parvati K Farestveit
Den gjør det lett å gjøre øvelser, pust og avspenning også hjemme
Vi har lengst erfaring med yoga for gravide i Oslo
Parvati K Farestveit er pioneren innen yoga for gravide og har hatt kurs siden 1981
Læreren Sol Farestveit er 29 år, utdannet fysioterapeut med spesialkompetanse både i medisinsk pilates og i yoga for gravide.

Håper du blir med[:D]

Ja, enig...det er litt dyrt. Men håper og tror det er verdt det[:)] Har dessverre ikke noen stundent-goder jeg kan benytte meg av...

Har jo aldri vært på gravid-yoga, men vanlig yoga er veldig avslappende muskeltrening... Mye fokus på pust og "tøying av grenser". Jeg liker det kjempegodt. Selvom jeg ikke føler meg trent etterpå, har jeg en sinnsyk ro i kroppen[:D]

Blir vel kanskje litt vanskelig å jogge etterhvert!? =) Jeg har drevet med svømming og spinning for det meste, men har blitt frarådet dette nå fremover.. (ikke sette styrkerekorder på sats) som legen sa.. Være flinkere å gå turer og slikt istedenfor.. Derfor tenkte jeg yoga kan jo være en fin måte å få litt "styrketrening" på =) Og hvis det hjelper på avspenning og sånt og så er det jo supert =) [:D][:D][:D]

Så rart at du har blitt frarådet spinning og svømming!!! Jeg ble derimot rådet til å fortsette med både spinning og løping og alt det jeg har drevet med tidligere... Er det noe spesiell grunn til at du ble frarådet dette? Sa legen noe om hvorfor?? Jeg trodde at den bestetreningsformen for gravide kanskje var svømming...
Når det gjelder yoga så tror jeg at all yoga, så lenge det er mulig å gjennomføre er ok mens man er gravid. Det er so selvsagt ting man kanskje ikke får gjort pga magen osv, men så lenge man kan så kan man gjøre alt tror jeg.

ORIGINAL: Najja

Ja nei du, ikke noe jogging allerede nå. Så synes jeg må finne på noe, sofaen og jeg begynner å bli litt for gode venner[8D]

Hehehe....jeg kjenner igjen den så godt!! [:D]

Back
Topp