Yoga for gravide

marithe

Forumet er livet
August 2018
Maiblomstene 2020
Jeg gikk på yoga for gravide de to forrige svangerskapene mine, og merker på kroppen at det er på tide med noe sånt igjen. Nå har jeg andre aktiviteter på ettermiddagene mandag, tirsdag og onsdag, så jeg jakter noe på torsdag eller til nød fredag ;) Litt begrenset altså. Har funnet en yoga for alle kroppsfasonger som er på torsdager som jeg vurderer om jeg ikke finner gravidyoga:) Hva gjør dere for å ikke stivne under svangerskapet? Mulig jeg rett og slett må gå får egentrening, men det vet jeg ikke om jeg er disiplinert nok til....
 
Mulig jeg sjekker ut livegym sine gravidtimer! Men jeg tror kanskje det blir vanskelig med disiplinen som du sier. Vurderer også personlig trener (eller fysio), da jeg hadde en pålagt halvtårs treningsstopp rett før graviditeten og ikke har kommet i gang etterpå. Jeg trenger å/vil bli sterkere! Og mykere.
 
Begynner på gravidyoga etter påske. Har også tenkt å kjøpe meg klippekort på badet, sånn at jeg kan svømme/gå litt i vann.

Har også fått noen øvelser av manuellterapeut som jeg må bli litt flinkere til å gjøre. Sliter veldig med bekkenet så vanlig trening utgår.
 
Samme med meg Hilde. Jeg trente masse i 2 år og var blitt veldig sterk, og tok et år med PT. Så smalt det i kneet, måtte på MR og joda, menisken er røket tvert på innsiden av venstre kne. Dette opererer de ikke før evt kneet låser seg, og jeg kan derfor ikke gjøre øvelser som gir fullt utslag i hele kneleddet, fordi menisken «ligger greit på plass» selv om en bit er løs og det ikke kan gro siden det ikke er blodgjennomstrømning i den delen av kneet. Herlig. Pusher jeg kneet for mye hovner det og jeg får mye smerter, så jeg føler meg skikkelig begrenset og at jeg forfaller igjen. Er snart 1 år siden jeg trente 3-4 ganger i uken. Trente litt i høst, ca 2 ganger i uken, men ikke vært på treningssenter siden november nå ...
Livegym har jeg prøvd før, men må sjekke ut om senteret litt (Sats Elixia) har noe tilbud for gravide. Trente en del yoga før også, gjerne etter en styrke- eller kondisjonsøkt, og det gjorde mye godt!
 
Lurer forresten på å melde meg inn på Aquarama for å svømme litt både før og etter fødsel, trass hatforholdet jeg har til kroppen min.
 
Lurer forresten på å melde meg inn på Aquarama for å svømme litt både før og etter fødsel, trass hatforholdet jeg har til kroppen min.
Da jeg endelig følte jeg hadde tid til å trene etter fødsel av andremann, så var kroppen min "ødelagt". Dvs jeg var 20kg for tung og hadde vondt i begge knær, et dårlig håndledd og litt skulderproblemer, og var stiv og støl både her og der ellers, så det meste av vanlig trening gjorde for vondt et eller annet sted til at jeg orket. Da ble vannaerobic redningen. Det var kanskje 2-3 fine kropper i den gjengen som drev med vannaerobic, men stort sett så var vi litt skeive og rare alle sammen. Jeg var ikke særlig stolt av min egen kropp jeg heller, men den garderoben var ikke et flaut sted å være naken. Verre på elixia senere da jeg hadde kommet meg opp på et nivå som gjorde at jeg tålte mer belastning, selv om jeg var 10kg lettere da jeg begynte der.
 
Lurer forresten på å melde meg inn på Aquarama for å svømme litt både før og etter fødsel, trass hatforholdet jeg har til kroppen min.
Da jeg endelig følte jeg hadde tid til å trene etter fødsel av andremann, så var kroppen min "ødelagt". Dvs jeg var 20kg for tung og hadde vondt i begge knær, et dårlig håndledd og litt skulderproblemer, og var stiv og støl både her og der ellers, så det meste av vanlig trening gjorde for vondt et eller annet sted til at jeg orket. Da ble vannaerobic redningen. Det var kanskje 2-3 fine kropper i den gjengen som drev med vannaerobic, men stort sett så var vi litt skeive og rare alle sammen. Jeg var ikke særlig stolt av min egen kropp jeg heller, men den garderoben var ikke et flaut sted å være naken. Verre på elixia senere da jeg hadde kommet meg opp på et nivå som gjorde at jeg tålte mer belastning, selv om jeg var 10kg lettere da jeg begynte der.
Vannaerobic kunne jeg virkelig tenkt meg! Håpet det ville være det på hotellet her egentlig.
 
Jeg har matte hjemme, har vært på ashtanga yoga-kurs i sri lanka, og brukt YouTube (fightmaster yoga) sine videoer etterpå. Men har ikke trent noe særlig de siste mnd på grunn av dårlig form.. men føler det er på tide, både for mitt eget hode og kropp, og babyen. Fortsetter nok hjemme, men med videoer tilpasset gravide [emoji4]‍♀️
 
Back
Topp