Yoga for gravide

Veronica1985

Betatt av forumet
Noen her som går på yoga for gravide? Hva er din erfaring? Vurderer å begynne på det når kursene starter opp igjen. Vil prøve å få roa ned meg selv og kroppen før siste innspurt :)
 
Åja! Jeg har gått på en kursserie og skal melde meg på en til over sommeren! Du får både en bedre forståelse over din gravide kropp og forberedelser til fødsel. Det er jo klart forskjell på folk, men jeg tror også folk som ikke liker yoga til vanlig vil like gravidyoga. Hvor bor du? I større byer er det gjerne flere studioer å veldige mellom. Vi tro det er forskjell mellom de ulike instruktørene så lurt å høre rundt.
 
:p
Åja! Jeg har gått på en kursserie og skal melde meg på en til over sommeren! Du får både en bedre forståelse over din gravide kropp og forberedelser til fødsel. Det er jo klart forskjell på folk, men jeg tror også folk som ikke liker yoga til vanlig vil like gravidyoga. Hvor bor du? I større byer er det gjerne flere studioer å veldige mellom. Vi tro det er forskjell mellom de ulike instruktørene så lurt å høre rundt.

Bor i Hof i Vestfold, så har kikket på Ya Ya i Holmestrand og Attic i Drammen. Skal ta kontakt med de to hvertfall og høre, det er jo bare 8 uker til termin når kursene starter så vet ikke om det lønner seg da heller. Veldig nybegynner på yoga :p
 
Gikk på det før sommeren og er veldig fornøyd:) har fått bruk for øvelsene etter jeg begynte å få bekkenløsning og:) siste gangen gikk vi gjennom fødselsforløpet og hvordan man bør puste i de forskjellige fasene, noe som gjorde meg veldig trygg på at fødselen kommer til å gå bra:) har lyst til å gå i august og september også.
 
Har tenkt lenge på at jeg har lyst til å prøve det! Noen som vet hvor det er bra i Trondheim?
 
:p

Bor i Hof i Vestfold, så har kikket på Ya Ya i Holmestrand og Attic i Drammen. Skal ta kontakt med de to hvertfall og høre, det er jo bare 8 uker til termin når kursene starter så vet ikke om det lønner seg da heller. Veldig nybegynner på yoga :p

Åjo det lønner seg iallfall så tett opp til fødsel mener jeg. Mitt siste kurs kommer til å slutte en uke før termin. Det er da jeg trenger alternativ trening og oppfriskning av pusteøvelser mest. Instruktører på gravidyoga er vant å tilpasse øvelser til ulike behov.

Ta en telefon til dem :)
 
Hei,

Jeg er på besøk fra november, ettersom jeg ikke har fått noe respons i tilsvarende tråd der.

Dere som har begynt med gravidyoga - hvordan er det? Er det til hjelp mot graviditetsplager og lignende? Eller er det mest for de som trives med vanlig yoga fra før, og ønsker å fortsette men med tilpasset øvingsutvalg?

Jeg har prøvd vanlig yoga, og var vel ikke superbegeistret. Men hvis det kan være til ekstra hjelp gjennom graviditet og evt fødsel, stiller det seg helt annerledes.

Jeg fant også en tråd i generelt forum, om yoga i Osloområdet (som er aktuelt for min del). Den tråden er kanskje det beste stedet å diskutere konkrete treningssteder og innhold i timene, om noen andre skulle være interessert i det samme:
http://forum.babyverden.no/threads/yoga-i-oslo.1685948/
 
Hei,

Jeg er på besøk fra november, ettersom jeg ikke har fått noe respons i tilsvarende tråd der.

Dere som har begynt med gravidyoga - hvordan er det? Er det til hjelp mot graviditetsplager og lignende? Eller er det mest for de som trives med vanlig yoga fra før, og ønsker å fortsette men med tilpasset øvingsutvalg?

Jeg har prøvd vanlig yoga, og var vel ikke superbegeistret. Men hvis det kan være til ekstra hjelp gjennom graviditet og evt fødsel, stiller det seg helt annerledes.

Jeg fant også en tråd i generelt forum, om yoga i Osloområdet (som er aktuelt for min del). Den tråden er kanskje det beste stedet å diskutere konkrete treningssteder og innhold i timene, om noen andre skulle være interessert i det samme:
http://forum.babyverden.no/threads/yoga-i-oslo.1685948/

Jeg synes "vanlig" yoga er noe helt annet enn gravidyoga. Det hjelper mot mine diverse plager, og forberedte meg på de utfordringene jeg ikke visste kom, men som nå er her. Ikke minst er det en del fokus på fødsel på en ikke skremmende måte ;) Vanlig yoga er mer generell trening/avslapping mens gravidyoga har fokus på spesifikke øvelser for det, uten at det føles rart. Anbefaler absolutt!!
 
Mange takk, Plomme! Dette høres jo supert ut, absolutt noe jeg burde prøve.

Det er vel ikke i Osloområdet du har trent...? Kan tenke meg tilbudene er litt ulike. Det du beskriver er midt i blinken for meg.
 
jeg har gått på gravidyoga i 8 uker nå, jeg liker det godt. Aldri prøvd vanlig da, jeg er heller vektløftingstype. For meg har det hjulpet mot forskjellige vondter og stivheter, Veldig deilig å få tøyd og bøyd skikkelig, så jeg anbefaler det!
Nå begynner jeg å få litt problemer med å bøye meg fremover, får så innmari halsbrann :( Så tror jeg gir meg nå, skal selge hus og flytte, så tror det er nok. Men anbefales! :)
 
Jeg synes "vanlig" yoga er noe helt annet enn gravidyoga. Det hjelper mot mine diverse plager, og forberedte meg på de utfordringene jeg ikke visste kom, men som nå er her. Ikke minst er det en del fokus på fødsel på en ikke skremmende måte ;) Vanlig yoga er mer generell trening/avslapping mens gravidyoga har fokus på spesifikke øvelser for det, uten at det føles rart. Anbefaler absolutt!!

Jepp, på Belly&Baby. De har flere ulike kurs ut fra behov og utgangspunkt. Og så er det ulike instruktører fra gang til gang så man får ulike perspektiv på samme tingene.
 
Back
Topp