XuperBs vei mot familieforøkelse

Know the feeling :hilarious: Jeg synes de første ukene var grusomme. Spesielt frem til uke 6 men også frem til uke 12 og TUL. Jeg sa til mannen at jeg vet seriøst ikke om jeg orker det igjen :wideyed: Man er så glad men likevel så sinnsykt stresset og bekymret.

Krysser alt jeg har for at dette går veien ❤️

Jeg får forhåpentligvis en ekstra TUL eller to før jeg skal begynne med oppfølgingen fra uke 10-12. Blir litt mer virkelig når en får se hjerteslag, og at spira utvikler seg. Men jeg kommer til å være dritnervøs for hver UL ... Beskjeden "beklager, jeg finner ikke hjerteslag" er så brutal og grusom, og den sitter godt i enda.

Bah, den svake testen plager meg mer enn jeg syns den skal få lov til altså. Hvor er av-knappen til hodet mitt?? :hilarious::hilarious:

Jeg fikk også svakere test i dag tidlig enn i går kveld. men regner med det er forskjell i fargestoffet i testene og konsentrasjonen i urinen ;)

Jeg fikk også svakere test i dag tidlig enn i går kveld. men regner med det er forskjell i fargestoffet i testene og konsentrasjonen i urinen ;)

Håper det, for oss begge. :)

Æsj, teite tester som gjør deg usikker :( Ta ny strimmel i kveld da? Tror og det er fargestoffene i testene som er så forskjellig at det ikke nødvendigvis betyr kjemisk. Krysse fingre, tær, bein og armer for at alt er bra ❤️❤️ Håper legetimen gikk fint :) Klem ❤️

Æsj, teite tester som gjør deg usikker :( Ta ny strimmel i kveld da? Tror og det er fargestoffene i testene som er så forskjellig at det ikke nødvendigvis betyr kjemisk. Krysse fingre, tær, bein og armer for at alt er bra ❤️❤️ Håper legetimen gikk fint :) Klem ❤️

Ja, teite strimmel! Tror jeg venter til i morgen kveld med strimmeltesten og ryker på en cb+ snart. :p

Timen gikk bra den. De så fortykket slimhinne og det så ut som det var ei lita oppklaring også. Fikk tatt hcg, og har rekvisisjon på en ny. Skal ta den enten fredag eller mandag. Operasjon utsatt på ubestemt tid, men hun lovte at de skal prioritere meg om dette ikke utvikler seg. Men ut fra g-test og det som ble sett på ul så er jeg visst gravid ja. Og den sitter mest sannsynlig på rett plass!

:confused: Skjønner itteno jeg.

Ja, teite strimmel! Tror jeg venter til i morgen kveld med strimmeltesten og ryker på en cb+ snart. :p

Timen gikk bra den. De så fortykket slimhinne og det så ut som det var ei lita oppklaring også. Fikk tatt hcg, og har rekvisisjon på en ny. Skal ta den enten fredag eller mandag. Operasjon utsatt på ubestemt tid, men hun lovte at de skal prioritere meg om dette ikke utvikler seg. Men ut fra g-test og det som ble sett på ul så er jeg visst gravid ja. Og den sitter mest sannsynlig på rett plass!

Hurra! Da håper jeg h*n graver seg enda mer ned;) Koselige nyheter ❤️❤️

Åååh, tenk da! :Heartred

Jeg får forhåpentligvis en ekstra TUL eller to før jeg skal begynne med oppfølgingen fra uke 10-12. Blir litt mer virkelig når en får se hjerteslag, og at spira utvikler seg. Men jeg kommer til å være dritnervøs for hver UL ... Beskjeden "beklager, jeg finner ikke hjerteslag" er så brutal og grusom, og den sitter godt i enda.

Bah, den svake testen plager meg mer enn jeg syns den skal få lov til altså. Hvor er av-knappen til hodet mitt?? :hilarious::hilarious:

Det er sant. Det er jo veldig betryggende og bra! :) Ja, helt klart. Jeg trodde ikke et sekund på det før jeg så hjerteslag. Jeg er også dritnervøs før UL, alltid. Det er forferdelig!

Uff, det skjønner jeg godt :( Det unner jeg virkelig ingen å oppleve ❤️ Men det skjer ikke igjen, nå går det bra ❤️

Det høres lurt ut å vente med strimmelen til kveld :) Gleder meg til CB + :D

Så godt å høre at alt ser lovende ut! :) Og så bra med HCG-prøve, da får du det svart på hvitt :)

Dette er så gøy, altså! Det er noe med når man minst venter det :)

Dagens siste test, en CB+. Må vel si meg fornøyd med en slik strek 12 dpo? Holdt meg i 5++ timer da så var gul innpå øynene. :laughing002

_20170927_154140.JPG

Det er sant. Det er jo veldig betryggende og bra! :) Ja, helt klart. Jeg trodde ikke et sekund på det før jeg så hjerteslag. Jeg er også dritnervøs før UL, alltid. Det er forferdelig!

Uff, det skjønner jeg godt :( Det unner jeg virkelig ingen å oppleve ❤️ Men det skjer ikke igjen, nå går det bra ❤️

Det høres lurt ut å vente med strimmelen til kveld :) Gleder meg til CB + :D

Så godt å høre at alt ser lovende ut! :) Og så bra med HCG-prøve, da får du det svart på hvitt :)

Dette er så gøy, altså! Det er noe med når man minst venter det :)

Jeg skal kanskje tro på det når spira er konfirmant. :hilarious::hilarious:

Jeg håper å slippe det denne gangen. Virkelig.

Jeg er dog bare litt usikker på når jeg skal ta hcg-prøve nr 2. Jeg har fått med meg rekvisisjon så jeg kan velge selv. Legen jeg var hos foreslo 2 uker, og jeg bare :wideyed: aldri i verden. Jeg vil jo bare ha de prøvene for å se stigning, for min egen del (og hun sa og at hun skjønte det, så jeg fikk det selv om hun ikke trodde det var nødvendig - for det så lovende ut. Vel, så lovende det kan se ut så tidlig.).

Dette ser bra ut :D :D ❤️❤️❤️❤️

Ser veldig bra ut :)

Jaaa! :love7

Begynner nesten å gå opp for meg. Det måtte bare 8 g-tester til og 2 leger (en ferdig utdanna og en turnuslege). Så kan i alle fall tro litt på at det er mer enn en streifer, men en/ei som prøver å rigge seg til. Måtte den spire og gro hele veien til termin. :smiley-angelic001

Gleder meg til å fortelle mamma det, men nå skal søsteren min få føde først og så skal mamma få litt ro fra bekymringer et par-tre uker før hun igjen skal gå noen nervøse måneder i møte (har vært litt uro rundt søsteren min grunnet håpløse leger som har målt feil etc, så har ei vordende bestemor som etter det med meg ikke helt har is i magen og nervene under kontroll).

Kjenner at det har vært noen heftige dager til hodet (holdt på å skrive hode til dager - så sånn er nå ståa her hehe) for jeg er skikkelig trøtt og helt ... Ja. Jeg hadde aldri trodd vi skulle få det til før etter operasjon. Gyn. virket jo veldig negativ. Men så tok det altså bare 7 pp. Og det er vel kun de siste som har vært en sjans på, siden lutealfasen var defekt de første syklusene. Helt sjukt hva som skjer nå. Operasjon jeg både grua og gledet meg til er utsatt på ubestemt tid, det er en spire i livmora - og jeg skjønner ikke opp ned på verden. Skjer dette virkelig?

Testeplanen videre er å fyre av den siste strimmelen i morgen kveld, bare for å bruke den opp. Er ikke så imponert over fargestoffet på dem, selv om stigningen vises. Jeg vil ha skikkelig flashy streker! Så skal jeg ta den CB+ nr 2 fredagskvelden. Og så må jeg telle litt på knapper på når jeg tar den siste digitale.

Det ble tatt en hcg prøve i dag, og jeg vurderer å ta den neste på mandag. Jeg styrer det sjøl, og jeg syns det er greit å gi det noen dager. Får jo uansett ikke svar i løpet av helga på det og jeg kan likegreit gi hcg noen dager ekstra på å stige.

Jeg vurderer å ringe jordmor neste uke og høre om hun har tid til meg uka etter, for å komme i gang med samtaler der. Jeg har jo tonnevis med bekymringer som det hadde vært greit å lufte med henne. Heldigvis pleier det ikke å være så lang ventetid her. Tror jeg da.

Noen milepæler:

Stigning på CB+
2-3 på digital
Stigning mellom dagens og mandagens hCG-prøve
Bestille time hos jordmor
TUL 8+0

Ved bankende hjerte på TUL så avsluttes denne dagboka og jeg flytter inn i juni-gruppa. Frem til da skal jeg bare stikke ei tå innom av og til, for å snike litt. :angel11

Mannen kom hjem fra jaktturen i dag, og han er så herlig avslappet til det hele. Skulle ønske jeg klarte å slippe skuldrene like mye ned som han. Skylder på hormonene!

Fine tester.
Skjønner bekymringen og tankene dine ift morgentesten vs kveldstesten igår, men som det sies her så er det mange som får sterkere tester på kvelden enn på morgenen.
Synes det ser fint ut når jeg ser på testene dine jeg.

håper det blir gode nyheter fra deg videre også. Venter i spenning på hcg-verdier.

Fine tester.
Skjønner bekymringen og tankene dine ift morgentesten vs kveldstesten igår, men som det sies her så er det mange som får sterkere tester på kvelden enn på morgenen.
Synes det ser fint ut når jeg ser på testene dine jeg.

håper det blir gode nyheter fra deg videre også. Venter i spenning på hcg-verdier.

Mhm. Kjenner også at jeg ikke er videre imponert over fargestoffet til de sensitive testene der heller. Når jeg sammenligner tester tatt til samme tidspunkt så er der jo stigning. Og legen var rimelig sikker på at det var en fin begynnelse på gang på helt riktig plass (og vips begynte XuperB å grine).

Håper også det! Glemte å spørre om jeg får resultatene pr telefon, om jeg må ringe inn selv og ev. når osv. :knegg: Får ringe i morgen å høre. :p

Sååå fin cb+! [emoji173][emoji173] det er nok ikke uten grunn at man frarådes å bruke strimmeltester til å måle stigning.

Turen hos legen kunne jo ikke gått bedre [emoji4] skjønner selvfølgelig at du har mange bekymringer, men håper du også greier å nyte at du faktisk er gravid [emoji173]

Hurra for 2018! Tenk, både baby og bryllup med drømmemannen din og pappaen til babyen din ❤️❤️ Får jo helt tårer i øya her ❤️❤️

Ja, 2018 høres ut som at blir et veldig bra år. 2016 var grusomt, og 2017 har egentlig mest bare vært ... rart.

Sååå fin cb+! [emoji173][emoji173] det er nok ikke uten grunn at man frarådes å bruke strimmeltester til å måle stigning.

Turen hos legen kunne jo ikke gått bedre [emoji4] skjønner selvfølgelig at du har mange bekymringer, men håper du også greier å nyte at du faktisk er gravid [emoji173]

Ikke sant. Og de der skal jo være veldig sensitive også. Syns ikke de er så sterke til at jeg får såpass strek på CB+ som jo gjerne krever litt hCG for å få såpass tydelig strek.

Back
Topp