XuperB - to tette

Skal ha ny vekstkontroll 36+3, og deretter etter to uker. Så får vi se da, hva som skjer. Om jeg skal settes igang, eller går til det starter av seg selv. Blir vel ny kontroll av vekst 40 uker på vei, og så trivselskontroll etter det, om ingenting spesielt skjer før den tid. Usikker på om jeg får gå på overtid.
Ja da blir det jo litt kontroller videre! Blir spennende å se hvordan det blir fremover da, det nærmer jo seg termin med stormskritt :woot:❤️
 
Ja da blir det jo litt kontroller videre! Blir spennende å se hvordan det blir fremover da, det nærmer jo seg termin med stormskritt :woot:❤️

Bare 51 dager igjen til termin nå! :wideyed:
 
Jøss :wideyed: Føler du deg klar? Jeg får litt sånn småpanikk når jeg tenker på at vi snart har baby i hus igjen :hilarious:

Ja og nei. :hilarious: Klar for å få helsa tilbake, ikke klar for baby. :p
 
Så godt alt så supert ut idag
 
Glemmer jo å svare her imellom slagene. :p Men takk, veldig letta over at alt så finfint ut. :)

På fredag var jeg hos jordmor også, alltid hyggelig å komme til henne og prate litt. Symfysemålet ligger midt på gjennomsnittsstreken, og vekstkontrollene viser jo ca gjennomsnitt også så tipper det er ganske riktig. Fin hjerterytme, men han dreiv og smatt litt unna så hun måtte jobbe litt for å få jevn lyd. Pøbelbaby. :p Han ligger fortsatt i hodeleie, og jeg håper han fortsetter med det. Har lagt på meg 16 kg, håper det ikke spretter opp like mye de neste ukene. Menmen, jeg prøver å ikke spise for mye tull og det er begrenset hvor mye jeg får bevegd meg dessverre. Blodtrykket var perfekt, og det har holdt seg kjempestabilt hele veien. Urin var også negativ, så alt er i grunn veldig fint nå!

I dag er jeg 34+0! 45 dager til termin, 40 dager til høygravid og 3,5 uke til permisjon. Sykemeldinga blir nok forlenga, jeg kjenner ikke en eneste plass at jeg har overskudd til jobb. Bekkenet har vært ganske snilt siste tiden, eller så er det bare jeg som har blitt vant til vondtene. :p Dog spent på hva det sier utover dagen i dag, jeg har vasket ned kjøkkenet. :bag::angelic: Mini er hos besteforeldre, og jeg klarte bare ikke å se på hvordan det så ut nå. Mannen har gjort masse siste tiden, det er bare ikke gjennomførbart at han gjør alt. Dessverre.

Har ikke kjøpt inn noe nytt til bebis. Sendte melding på en Stokke-stol i går, men der rakk noen andre å kjøpe den før meg. Er ikke mange som legges ut til salg i området her (og da ser jeg i et relativt stort område altså, ikke bare her i kommunen). Satser på det kommer ut noen flere etterhvert. Vogn er fortsatt noe jeg grubler på, tror det blir en ny singelvogn med fire faste hjul, og så heller kjøpe søskenbrett med sete. Vi har jo bag til babyjoggeren, så i teorien klarer vi oss jo - men jeg syns den blir litt høy og vinglete og for lett når jeg går med to hunder (selv om de er godt trent ved siden av vogn). Mini sover jo i sin enda, og der har vi uansett kasta bagdelen da den var fryktelig solbleka, hadde litt knekte deler her og der og var helt utslitt (kjøpt brukt, hovedsakelig for sportsdelen sin skyld). Har faktisk kikka litt på en god gammeldags simo, får 2016-modeller ganske rimelig. Ulempen der er er at de fleste er kombivogner og da blir bagen litt mindre enn på duo-vogner. Samtidig vet jeg at det er vogner jeg liker (og jeg er vel påvirket av min mor som har sverget til Simo til oss alle 5 barn, eller 4 av oss da. Eldstebror hadde vel en Svithun om jeg ikke husker feil :p ). Har litt mindre fancy stæsj enn emmaljunga, men gode og trille og stødige vogner.

Men, jeg vingler. Hele tiden. :p
 
Termin: 26.12.19
På vei: 35+0
Igjen til termin: 38
Trimester: Tredje
Graviduke: 36
Graviditetsmnd: 9
Kalendermnd: 8
Neste JM/legetime: 27. november, vekstkontroll på sykehuset på morgenen og jordmor etterpå.
Ultralyd: Vekstkontroll 32+0, ekstra dopplersjekk av en arterie 33+1 - gjennomsnittlig baby (-8 sist), og blodgjennomstrømningen ligger også på snittet.
Komplikasjoner: Ikke noe spesielt til nå, annet enn at det regnes som risikosvangerskap pga morkakesvikten og dødfødselen i første svangerskap. Måtte ha en ekstra kontroll pga det ble målt litt reduksjon i blodgjennomstrømningen i en arterie til baby, men det viste seg å være feilmåling. Ellers alt OK.
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Nei og ja. Kan godt gå på overtid nå altså pga fødselsdato til spira, men jeg gleder meg til å bli kvitt bekkensmertene (jeg håper i alle fall jeg blir kvitt dem!), og jeg er sliten. Og så er det jo så innmari tungt å kle på kommende storebror om vi skal ut, jeg har ingen klær som sitter greit bortsett fra gravidtights og noen lange myke gensere/kjoler. Også ubehagelig når mini klatrer opp i fanget mitt (og han er ekstra klengete nå).
Innkjøp: Kjøpte et stokke newborn set i dag. Fant utgående modell på tilbud, så ble et nytt sete til 500. :D Og skal hente en Stokke-stol om ikke så veldig lenge, kjøpt brukt.
Utstyr så langt - Vi har bilstol og base, masse klær etter storebror og søskenbarn. Har ellers endel annet utstyr som ammepute, babynest, bæretøy, brystpumpe, stellebord, badebalje med støtte osv. Og straks stokke-stol med nyfødtsete.
Utstyr som gjenstår: Mangler babycall, bilstolpose, avklaring omkring vogn (søskenvogn eller bare søskenbrett, ev. annen vogn til baby osv). Jeg klarer ikke å bestemme meg!! Vi har ikke bag til firehjulingen nå, den var så utslitt at den kasta vi. Vi har bag til babyjoggeren, men jeg er ikke så glad i å trille den på turer i nærområdet pga jeg syns den blir litt ustabil (særlig når jeg går med hunder) med bag på. Og syns den er litt høy. Og madrass til vugga!
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Neeeeh. Prøver å gå tur de dagene jeg ikke gjør ærend, og være litt i bevegelse. Men blir mindre og mindre.
Mage: Oh yes! :hilarious::hilarious:
Vektendring: +16 kg. Huhei.
Aktivitet i magen: Daglig turning på pøbelspira ja. Heldigvis!! Merker veldig mye til han til tider. :p
Tungt: Ja, som nevnt. :p
Kynnere: Neeh, det kjenner jeg ikke mye til.
Hodet festet: Nei, men han har endelig snudd seg i hodeleie i det minste.
Barnerom: Nei, kommer nok til å sove inne hos oss minst frem til nattammingen er overstått tenker jeg.
Matkick: Ikke noe spesielt, og matlysten er variabel.
Plager: Bekkenet. Og så har jeg tidvis halsbrann, sover dårlig og tisser hele tiden. Mye sliten på ettermiddagen/kvelden, og sliter litt med å henge med mini for tiden. Er 100% sykemeldt nå, og det kjenner jeg var godt, selv om jeg helst ville stå i jobb til siste slutt. Kroppen var ikke enig i det gitt.
Humør: Variabelt, mye henger sammen med smerter og lite søvn da - men er vel stort sett i greit humør tror jeg. Ikke sikkert mannen er helt enig i det. :p
Sykehusbag: Nope
Høygravid: Ja
Tanker om fødsel: Håper å få gå til det starter helt av seg selv, at lille i magen vokser som han skal og at det dermed ikke må gjøres tiltak. Ellers satser jeg på at det blir likt som sist, under 5 timer er passe tid. :p Trenger ikke å bli mye kortere enn det heller egentlig, men å drøye ut i lengre tid høres så slitsomt ut. Lystgass er fint, varmepute kan de bare droppe å lete frem og epidural vil jeg helst unngå.
Neste milepæl: Vekstkontroll 36+2
 
Gratulerer med 35 uker
 
Takk. :)

Har vært litt nedstemt siste dagene og tatt lett til tårene, merker at søvnen er for dårlig gitt. Våkner av alt, svetter, drømmer mye og mye mareritt osv. Slitsomt når jeg må opp tidlig 6 av 7 dager. 2 dager kan jeg i teorien legge meg, mn pga svettinga må jeg dusje, og da nekter kroppen å sove etterpå. :rolleyes:
 
Tydeligvis igår, men jeg lurer på hva som skjedde med alle ukene mellom påske og nå? :wideyed:

Satser på en litt bedre periode snart, mannen skal visst ta ut noen dager med permisjon i desember. Og så skal mini på overnatting hos besteforeldre snart, i håp om at han syns det er fint og at mannen får iallefall første døgnet sammen med meg og nestemann på sykehuset. Vet ikke helt hva de på barsel mener om eldre søsken og overnatting på sykehus. :hilarious::hilarious:
 
Ehm, altså, 35 uker?!? :wideyed: Dette svangerskapet ditt må ha en eller annen magisk tidsregning hvor én uke bare tar et par dager eller noe :hilarious: men gratulerer så mye! Godt å lese at alt ser bra med pøbelspira di :Heartred
 
35+0?? Kutt ut da!!! Tiden går så altfor fort! :wideyed::wideyed:
 
Ehm, altså, 35 uker?!? :wideyed: Dette svangerskapet ditt må ha en eller annen magisk tidsregning hvor én uke bare tar et par dager eller noe :hilarious: men gratulerer så mye! Godt å lese at alt ser bra med pøbelspira di :Heartred

Det er helt sjukt at det har gått så fort! Klarer ikke å henge med jo!

35+0?? Kutt ut da!!! Tiden går så altfor fort! :wideyed::wideyed:

Du er da rimelig hakk i hæl du også!

Ble litt paff da jeg sjekka kalenderen og så at det er både vekstkontroll og kontroll hos jordmor neste uke. Føler jeg nettopp var på kontroll jo!


Idag har jeg prøvefesta nyfødtsete på Stokke-stolen. Geniale greier altså. :) Og så har jeg fått vaska litt babyklær. Mini hjalp til, han tok klærne ut og ga til meg for sortering, og så putta han haugen jeg gjorde klar inn i vaskemaskin. Kjekt å aktivisere han med sånt, for jeg orler6 veldig lite leking på gulvet, og å få på oss begge yttertøy føles som å skulle på ekspedisjon til mount everest.

Fikk melding fra legen idag om forlenget sykemelding ut svangerskapet, og jobben betaler ut både sykepenger og foreldrepenger og får refundert fra NAV, så nå skal alt sånt formelt gå greit. Har fått ut fingeren og bestilt babypakke på apotek1 og skoringen, får se om vi gidder rema sin da ingen av oss har appen, og den er ikke like bra som før. Kiwi sin ordna vi ikke med sist siden vi bruker butikken særdeles sjeldent. Tror mannen har trumf da, så se om han gidder og ordne. Er bare så lite motivert for å snakke om utstyr og stæsj med han, for han mener det er sååå god tid enda og at vi da har ting vi trenger. Kan si det sånn at vi er på litt ulike planeter nå. :rolleyes:
 
Det er helt sjukt at det har gått så fort! Klarer ikke å henge med jo!



Du er da rimelig hakk i hæl du også!

Ble litt paff da jeg sjekka kalenderen og så at det er både vekstkontroll og kontroll hos jordmor neste uke. Føler jeg nettopp var på kontroll jo!


Idag har jeg prøvefesta nyfødtsete på Stokke-stolen. Geniale greier altså. :) Og så har jeg fått vaska litt babyklær. Mini hjalp til, han tok klærne ut og ga til meg for sortering, og så putta han haugen jeg gjorde klar inn i vaskemaskin. Kjekt å aktivisere han med sånt, for jeg orler6 veldig lite leking på gulvet, og å få på oss begge yttertøy føles som å skulle på ekspedisjon til mount everest.

Fikk melding fra legen idag om forlenget sykemelding ut svangerskapet, og jobben betaler ut både sykepenger og foreldrepenger og får refundert fra NAV, så nå skal alt sånt formelt gå greit. Har fått ut fingeren og bestilt babypakke på apotek1 og skoringen, får se om vi gidder rema sin da ingen av oss har appen, og den er ikke like bra som før. Kiwi sin ordna vi ikke med sist siden vi bruker butikken særdeles sjeldent. Tror mannen har trumf da, så se om han gidder og ordne. Er bare så lite motivert for å snakke om utstyr og stæsj med han, for han mener det er sååå god tid enda og at vi da har ting vi trenger. Kan si det sånn at vi er på litt ulike planeter nå. :rolleyes:
Ja, men føler likevel at alle dere desemberjentene ligger milevis foran selvom det ikke stemmer helt :hilarious:

Tripptrappen er genial, bare synd den aldri er på tilbud når vi trenger en til :rolleyes: Hihi koselig å sette disse små i sving også! Jeg tok ned babygymmen ista, og storebror har dilla og dalla i hele dag, og alt smått er superstas! «Det er til bebien min» som han sier :hilarious: Kjør på med både kiwi og rema! Gøy med alt som er gratis! (Som den sunnmøringen jeg er liksom :rolleyes:)
 
Ja, men føler likevel at alle dere desemberjentene ligger milevis foran selvom det ikke stemmer helt :hilarious:

Tripptrappen er genial, bare synd den aldri er på tilbud når vi trenger en til :rolleyes: Hihi koselig å sette disse små i sving også! Jeg tok ned babygymmen ista, og storebror har dilla og dalla i hele dag, og alt smått er superstas! «Det er til bebien min» som han sier :hilarious: Kjør på med både kiwi og rema! Gøy med alt som er gratis! (Som den sunnmøringen jeg er liksom :rolleyes:)


Jeg er jo nesten over i januar mtp termin, og det er flere i desembergruppa som har født allerede, og som har bikka 37+0 og er sånnsett innafor termin. Derfor jeg er litt inne på januar også, havner jo midt mellom. :p

Stokketing er jo nesten aldri på tilbud, og de få tilbudene som er er ofte latterlig dårlige. Var heldig og fant utgående modell av nyfødtsete til bare 499. Og selve stolen kjøpte jeg på finn, 500 kroner for en i veldig fin stand. :D


Mannen skrudde sammen bedsiden ikveld. Helledussan så søt og nett! :Heartbigred Bedsiden altså hehe. Blir noe annet enn monsteret av ei sprinkelseng vi har til storebror. Ikke noe trivelig å måtte ake helt ned i fotenden med sydd og sårt underliv. :hungover:
 
Jeg er jo nesten over i januar mtp termin, og det er flere i desembergruppa som har født allerede, og som har bikka 37+0 og er sånnsett innafor termin. Derfor jeg er litt inne på januar også, havner jo midt mellom. :p

Stokketing er jo nesten aldri på tilbud, og de få tilbudene som er er ofte latterlig dårlige. Var heldig og fant utgående modell av nyfødtsete til bare 499. Og selve stolen kjøpte jeg på finn, 500 kroner for en i veldig fin stand. :D


Mannen skrudde sammen bedsiden ikveld. Helledussan så søt og nett! :Heartbigred Bedsiden altså hehe. Blir noe annet enn monsteret av ei sprinkelseng vi har til storebror. Ikke noe trivelig å måtte ake helt ned i fotenden med sydd og sårt underliv. :hungover:
Ja håper du joiner meg i januar :shy::rolleyes: Jeg har en sånn merkelig følelse av at det blir fødsel i desember her, men det ender garantert med at jeg går maks overtid :hilarious:

Nei vet! Jeg var superheldig og fikk tripptrapp i babyshower sist, men vi har inngått en avtale i vennegjengen at det kun blir babyshower for første barnet, så da må vi bare kjøpe selv da :rolleyes: Vet de selger på møbelringen her, så håper de har noe black fridaytilbud eller noe, som er lite sannsynlig :shifty:

Så koselig! Her blir det sprinkelseng og aking en gang til, skjønner ikke at jeg orket det med kssår sist altså :rolleyes:
 
Ja håper du joiner meg i januar :shy::rolleyes: Jeg har en sånn merkelig følelse av at det blir fødsel i desember her, men det ender garantert med at jeg går maks overtid :hilarious:

Nei vet! Jeg var superheldig og fikk tripptrapp i babyshower sist, men vi har inngått en avtale i vennegjengen at det kun blir babyshower for første barnet, så da må vi bare kjøpe selv da :rolleyes: Vet de selger på møbelringen her, så håper de har noe black fridaytilbud eller noe, som er lite sannsynlig :shifty:

Så koselig! Her blir det sprinkelseng og aking en gang til, skjønner ikke at jeg orket det med kssår sist altså :rolleyes:

Eventuelt får vi satse på nyttårsbarn. :p

Ser det er noe black friday-tilbud på Stokke et par steder, men det er jo på pakker og du har vel muligens både pute og sånt fra før av? Ikke noe supertilbud nei, men det er det jo aldri på Stokke. :p
 
Back
Topp