Xonvea og døsighet

R-40469010

Første møte med forumet
Hei!

Jeg er 6+0 i mitt andre svangerskap og kvalmen har kommet for fullt tidlig denne gangen. Er allerede konstant kvalm og har kastet opp et par ganger til dagen de siste 4 dagene. Begynte i går på Xonvea, men ble utrolig døsig av dem på morgenen. Har folk erfaring med at dette blir bedre etterhvert? Jeg snakket med legen om det i dag og hun sa at hvis jeg er døsig kan jeg ikke kjøre bil. Jeg har en jobb hvor jeg må kjøre bil. Hva skal jeg gjøre da? Samtidig tror jeg ikke jeg kan jobbe med den kvalmen og oppkasten jeg har uten tablettene... har noen erfaringer eller råd?

Hei!

Jeg er 6+0 i mitt andre svangerskap og kvalmen har kommet for fullt tidlig denne gangen. Er allerede konstant kvalm og har kastet opp et par ganger til dagen de siste 4 dagene. Begynte i går på Xonvea, men ble utrolig døsig av dem på morgenen. Har folk erfaring med at dette blir bedre etterhvert? Jeg snakket med legen om det i dag og hun sa at hvis jeg er døsig kan jeg ikke kjøre bil. Jeg har en jobb hvor jeg må kjøre bil. Hva skal jeg gjøre da? Samtidig tror jeg ikke jeg kan jobbe med den kvalmen og oppkasten jeg har uten tablettene... har noen erfaringer eller råd?
Jeg ble ekstremt trøtt av dem, men det var det eneste som hjalp mtp. oppkast så jeg valgte å heller være ekstremt trøtt enn å kaste opp så mange ganger om dagen. Måtte uansett sykemeldes 100%.. Har dessverre ikke så mange råd, for jeg gikk på Xonvea hele svangerskapet omtrent og var veldig sliten hele tiden. Fikk tips om at jeg neste gang kanskje kan prøve litt andre alternativer om det blir like ille, som f.eks phenergan, stemetil, afipran, zofran, postafen, marzine og b6. Det var en som sa hun hadde gått på xonvea eller phenergan+b6 på kveld og så zofran på dagtid og at det var en bedre kombinasjon, men jeg har ikke prøvd dette selv.

Du kan kanskje se om det er noen andre alternativer som virker for deg. Uansett ville jeg nok bedt om sykemelding, i alle fall gradert til du finner ut av dette.

Back
Topp