Xonvea bivirkninger

Vana

Flørter med forumet
Jeg er i uke 7 av svangerskapet, og på mandags startet kvalme. Jeg har ikke hatt oppkast enda, men kvalme som går i bølgedaler hele dagen lang. Dette har vært veldig ubehagelig og slitsomt på jobb. Jeg fikk skrevet ut Xonvea i dag, og fikk først litt sjokk når jeg betalte for dem. Dyre var de. Men, nå leste jeg gjennom pakningsvedlegget, og det er ett par ting jeg reagerer på. Det står at man ikke kan kjøre bil mens man tar dem, noe jeg er avhengig av å kunne gjøre her og der på jobb.

Ellers står det at vanlig bivirkning er trøtthet. Jeg sliter egentlig mer med trøtthet allerede, enn kvalme. Kvalmen er veldig ubehagelig, men trøttheten gjør meg helt satt ut....så jeg klarer ikke å tenke meg enda mer trøtthet pga medisin.

Nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Håpte at de kunne hjelpe meg til en litt bedre hverdag.

Har noen av dere gått på dem? Kjørte dere? Hva med bivirkninger?

Gått på det siden juli og gjør det fortsatt (uke 36 nå). Nå tar jeg to tabletter om kvelden, men tok en periode også en tablett på morgenen. Det er andre svangerskap jeg går på dem og har samme erfaring begge gangene. Du blir veldig trøtt de første dagene, men så går det seg til. Har snakket med lege ang bilkjøring og hun sa at det ikke er forbudt, men man skal utvise forsiktighet og kjenne an formen selv. Jeg har kjørt bil som normalt hele tiden. Jeg syns i hvert fall det er mye bedre å gå på Xonvea enn å leve med den kvalmen. Gi det i hvert fall et par dager. Nå er det straks helg og kanskje en gyllen mulighet for deg til å prøve uten måtte tenke på jobb og evt andre forpliktelser :)

Last edited:
Back
Topp