Xenical

Kone/Mor

Elsker forumet
Jeg har begynt på de i dag.
Kan noen dele sine positive og desverre negative erfaringer med de?
Hva slags kosthold hadde du?
Var det mange kilo du skulle gå ned.

Håper so inderlig på litt rosenrøde historier og ikke bare de.. Ja dere vet nok hva jeg mener, he he.

Har søkt på gamle tråder om denne tabletten, men hadde håpet på nye erfaringer:)

Ingen egen erfaring, men forstått at du trenger do i umiddelbar nærhet. Trodde de pillene var blitt ulovlige nylig???

Det kan de no ikke blitt da jeg fikk resept i dag.. Det med doen.. Huff, er liv redd for å spise fett heretter..

Dytter

Jeg brukte xenical en kort periode, men det var ikke noe for meg. Unnskyld detaljene, men det kom spagettisaus ut av ræva hver gang jeg måtte på do eller bare en måtte fise. Nei, det var rett og slett ubehagelige greier Å jeg kuttet ut etter ca 2 uker og hadde da ikke gått ned knappe 1 kg. Absolutt ikke verdt det. Derimot når jeg kuttet de ut og virkelig bestemte meg for at nok er nok, gikk jeg ned 26 kg på 5 mnd. Jeg trente omtrent daglig, spiste sunt og var MYE mer aktiv. Aldri følt meg bedre. Poenget mitt er at vekttap dessverre ikke skjer på magisk vis ved å ta en pille. Det krever hardt arbeid. Klarte jeg det, klarer du det. Lykke til:)

Jeg brukte xenical en kort periode, men det var ikke noe for meg. Unnskyld detaljene, men det kom spagettisaus ut av ræva hver gang jeg måtte på do eller bare en måtte fise. Nei, det var rett og slett ubehagelige greier Å jeg kuttet ut etter ca 2 uker og hadde da ikke gått ned knappe 1 kg. Absolutt ikke verdt det. Derimot når jeg kuttet de ut og virkelig bestemte meg for at nok er nok, gikk jeg ned 26 kg på 5 mnd. Jeg trente omtrent daglig, spiste sunt og var MYE mer aktiv. Aldri følt meg bedre. Poenget mitt er at vekttap dessverre ikke skjer på magisk vis ved å ta en pille. Det krever hardt arbeid. Klarte jeg det, klarer du det. Lykke til:)

Woow grattis så flink du er kuttet du ut poteter og sånne ting. Hvor lenge trente du ? Jg må gå ned rundt 30 men jg begynner også blir jg såå umotivert etter 1 eller 2 uker

Det ble,slik jeg er fortalt, holdt tilbake fra leverandøren en tid. Da har det vel blitt greit igjen da!
Uansett: Lykke til;)

Uff, ja det er det med d..tingen jeg er redd.. Gjekk det lang tid fra du begynte påpille det det small laust?

Det gikk vel 2-3 dager så begynte det. Nei uff, det var helt grusomt. Turte nesten ikke gå ut blant folk for når det kom hadde du ikke sjans til å knipe igjen.

Woow grattis så flink du er kuttet du ut poteter og sånne ting. Hvor lenge trente du ? Jg må gå ned rundt 30 men jg begynner også blir jg såå umotivert etter 1 eller 2 uker
Kuttet ut mye mat ja, men det som sikkert gjorde det var at jeg også kuttet ut godteri og brus. Enkelt fortalt så gikk det i lette produkter, erstattet sauser med creme fraische o.l. Jeg spiste middag hver dag og sultet aldri. Brød ble erstattet med knekkebrød osv. Var VELDIG aktiv og trente alt fra 2-3 timer nesten daglig. Kuttet også ned på bruken av bil og heis f.eks. Du kan klare det. En må bare tenke at det er ingen lett vei til målet og at det krever hardt arbeid over lang tid. Allier deg med venner, kjæreste, søsken e.l slik at dere er flere for det hjelper slik at dere får hverandre i gang de dagene motivasjonen er på bunn. Her var vi 7 stk som trente sammen og vi ALLE gikk ned minst 15 kg hver. Masse lykke til. Det er jævlig i begynnelsen, men helt fantastisk når en ser at kiloene raser av etterhvert og ikke minst at energien kommer tilbake:)

Må dessverre si meg enig i de over her. Jeg har prøvd Xenical (for en del år siden, mulig den er bedre nå?), gikk ikke ned noe særlig, men klarte å ødelegge en del klær og en sofapute ved at det plutselig bare rant (vanntynt) ut av baken. Og det var sånn at du ikke merket det før det plutselig var vått eller luktet. (Beklager ekle detaljer, men den pilla ville jeg ikke brukt igjen om jeg fikk den kastet etter meg!!)

Det som virket for meg var å legge om kostholdet, spiser minimalt med sukker og stivelse men masse grønnsaker og kjøtt/fisk. Innimellom byttet jeg ut et til to måltider om dagen med Allevo-suppe eller shake. Maten er det viktigste å endre på i begynnelsen, så kan man begynne å øke treningsmengden etter hvert som man går ned i vekt og det blir lettere for kroppen å bevege seg.

Takk for alle svar:)
Har no gått på de sia Onsdag, har fortsatt ingen tegn til diare.. Hvorfor? funker de ikke på meg da?? Skal på vekta i morga do det er spennende.

Takk for alle svar:)
Har no gått på de sia Onsdag, har fortsatt ingen tegn til diare.. Hvorfor? funker de ikke på meg da?? Skal på vekta i morga do det er spennende.
Har du kanskje holdt deg unna fett etter at du begynte på de?
Jeg har ikke noen erfaring med de selv. En venninne av meg derimot gikk på de, og tapte mye vekt. Hun hadde konstant diaré, men ikke slik de andre her beskriver (etter det hun fortalt meg i hvert fall). Håper du får god effekt av de, det er slik med alle medisiner at folk reagerer forskjellig. Lykke til :)

Har du kanskje holdt deg unna fett etter at du begynte på de?
Jeg har ikke noen erfaring med de selv. En venninne av meg derimot gikk på de, og tapte mye vekt. Hun hadde konstant diaré, men ikke slik de andre her beskriver (etter det hun fortalt meg i hvert fall). Håper du får god effekt av de, det er slik med alle medisiner at folk reagerer forskjellig. Lykke til :)
Kjekt å høre om veninna di:)
Ja jeg lever på knekkebrød med syltetøy, go morgen youghurt, smørbrød/snadwich med salat,skinke og ost, supper og magre middager. Jeg lever med andre ord godt. Ingen smør på skive ol. Ingen fete sauser og ingen frityrmat og fastfood:)

Jeg har bare et tips... IKKE SPIS KEBAB!! :eek:
ellers kan jeg ikke si at de hjalp i lengden desverre.

Jeg har bare et tips... IKKE SPIS KEBAB!! :eek:
ellers kan jeg ikke si at de hjalp i lengden desverre.
He he, nei Kebab liker jeg ikke, hater dressinger, majones ol.. Men du, fikk du diare konstant? når tid kom diareen, lenge etter du begynte på tablettene?

Et godt tips: hold deg unna fett! Får du i deg fett, så vær i umiddelbar nærhet av do.. Var et par ganger hvor jeg gjorde på meg o_O For rakk ikke doen.. Trodde også jeg bare skulle slippe litt luft.. Men neida.. Aldri igjen sier jeg bare

Et godt tips: hold deg unna fett! Får du i deg fett, så vær i umiddelbar nærhet av do.. Var et par ganger hvor jeg gjorde på meg o_O For rakk ikke doen.. Trodde også jeg bare skulle slippe litt luft.. Men neida.. Aldri igjen sier jeg bare
Hadde du diare hele tida? Ja er livredd for fettdiare, derfor holder jeg meg unna fett,he he. Men enkelte hevder at de har diare til tross for magert kosthold, det synest jeg er skremmende!! (livredd for å gjøre på meg)

Ja, hadde mye løs mage.. Spiste mye magert for å unngå dobesøk så hyppig.. Men gikk ikke så bra.. Det er sånn orange fett.. He he.. Æsj ;) sluttet etter ca 14 dager.. Orket ikke mer

Ja, hadde mye løs mage.. Spiste mye magert for å unngå dobesøk så hyppig.. Men gikk ikke så bra.. Det er sånn orange fett.. He he.. Æsj ;) sluttet etter ca 14 dager.. Orket ikke mer
Uff da, ja det er dette jeg er redd for. Har brukt de sia Onsdag og her er det nesten sånn at jeg føler meg forstoppa, er ikke det men den er blitt fastere..

Back
Topp