Xenical vs Reductil?

Pearl81

Glad i forumet
Noen som vet forskjellen på disse? Som har personlig erfaring?
Har selv gått på Xenical for noen år siden, den var egentlig helt grei(utenom en litt kjedlig bieffekt hvis jeg hadde spist mat med litt fett i, skulle utrolig lite til!).
Var jo også en del år yngre da og fullførte ikke planen om å gå ned.(var også dyrt for min lommebok).
Nå ønsker jeg virkelig å gå ned en god del og har litt lyst på ekstra hjelp.
Har selfølgelig starta med kostholdet(som er det viktigste), men ønsker kanskje litt ekstra hjelp!

Det er jo egentlig den biefekten som er poenget med xenical =) Ja, som du vet så skiller kroppen ut 30% av fettet man spiser ved bruk av xenical, mens reductil minsker lysten på mat og øker metthetsfølelsen, tror jeg...

Har brukt xenical, og vil bare si at man får ikke så veldig lyst på taco...

Er jo heldigvis bare i begynnelsen det er så ille. Livredd for å slippe en fis, så jeg gikk med truseinnlegg, og zaloen sto ved dassen til enhver tid.. Hehe![:D]

Nei, men det går greit etter en stund. [:)] Men jeg syntes ikke den funket bra nok til den prisen man må punge ut for den! ca 600 kr for 28 dager![&:]

ORIGINAL: Pearl81

Livredd for å slippe en fis

Haha!! Ja, antar du skjønner hva jeg mener! Hihi![:D][:D]

Jeg har brukt begge.
Xenical hadde noen uheldige bivirkninger ja, men sannelig - det hadde Reductil også. Xenical påvirker jo kun tarmen, Reductil påvirker sentralnervesystemet.
Man må til kontroller oftere når man går på Reductil. De sjekker blodtrykk og tar blodprøver, og har personlige samtaler når du bruker dem. Jeg klarte ikke å bruke Reductil - jeg følte meg helt rar jeg... Mistet alt som het matlyst, og spiste nesten ikke noe. Men jeg har også hørt om de som fikk god virkning av de. Man må nok bare tvinge seg selv til å spise normalt, men jeg klarte rett og slett ikke det. Syntes det var skummelt med de pillene jeg.
Da var Xenical bedre, der visste du liksom hva som skjedde om du spiste mat med for mye fett [;)]

Back
Topp