Wtf?? Morkaka?! (Ekkelt)

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Jeg har født!! Wo-hooo! Ei nuskat lita pie :) Ei uke i dag. Vaginal fødsel (stolt). blødde en del da, og blødd mye etterpå. Har måtte brukt gigabind fra sykehuset hele tiden. Ble sydd innvendig og utvendig, men bare 5 sting. i dag når jeg skulle reise meg fra sofa, kjentes det ut som jeg revnet! Og så kjentes det plutselig ut som om noe gedigent rant ut av meg. -flott, nå er jeg inkontinent også, tenkte jeg. kravlet meg til badet og sjekket bindet. Der lå det en gigaklump. På str med en stor tennisball, liten håndball. Det var mye blod, og slintrer. Ikke levra blod.. Jeg så sener og hinne. Ble litt svimmel av det hele, må jeg innrømme. Burde ikke jordmora opplyst om at morkaka ikke var hel da den kom ut? De veide den jo.. Og burde de ikke oppdaget at det "manglet" noen hundre gram? Jeg antar at det som kom ut av meg veide mellom 2- og 300 gram. Noen som har opplevd det samme? (skriver fra ipad, derfor manglende avsnitt).

De skal jo sjekke at morkaka er hel når den kommer ut.  Det er viktig at alt fra morkaka kommer ut på gunn av infeksjonsfare.  Morkaka mi var ikke hel da den kom ut når jeg fikk eldstemann.  Jeg ble grundig oppfulgt med undersølkelser og ultralyder for å være sikker på at alt kom ut etter hvert.  Hadde det ikke kommet ut av seg selv, ville de ha tatt utskrapning.

Ring føden for å høre hva de sier ang. dette.  For hvis det er morkakerester som kom ut, kan de være mulig at det forstatt er mere der, og da er det ganske stor infeksjonsfare. 

Fikk å en slik, jm sa det var helt normalt og ikke morkaka, men om du er usikker så bør du jo seff få det sjekka;)

Det er nok ikke morkaka!

...hadde sånn jeg også (tror det er normalt) men vet ikke om det har noe navn! Jeg ble "advart/forberedt" av ei venninne, sådet kom ikke helt ut av det blå for meg. Lignet på en stor geleklump (i mangel av bedre ord).

Da er du ferdig med det :)

Joda, det var morkaka. Snakket med føden med en gang. Fikk bare beskjed om å følge med feber.. Lett, når jeg allerede tar naproxen og paracet. Roer ikke blødningen seg, tar jeg kontakt med lege.

Jegogde2guttamine skrev:
Det er nok ikke morkaka!

...hadde sånn jeg også (tror det er normalt) men vet ikke om det har noe navn! Jeg ble "advart/forberedt" av ei venninne, sådet kom ikke helt ut av det blå for meg. Lignet på en stor geleklump (i mangel av bedre ord).

Da er du ferdig med det :)

Nei, det var morkakerest. Ikke noe geleaktig.

Høres veldig merkelig ut om det er morkaka. Da jeg fødte kom ikke morkaka ut, og jeg ble hastesendt på operasjon, lagt i full narkose og den måtte opereres ut. Var veldig viktig at de fikk den ut med enang pga fare for infeksjon. Aldri hørt om noen som har plutselig fått ut rester av den hjemme?

Utrolig rart at de ikke sjekker for morkakerester...
Det tok UL av meg for å sjekke, og de hadde mistanke om noen slingser, måtte følge med.

Husker forresten det kom sånne blodklumper ut av meg etter fødselen. De var faen meg svære, så ut som det var levra mi som lå på gulvet der.. helt sant.

Sier ikke det fordi jeg ikke tror deg altså:P Måtte bare nevne det.

viss dei sa det var morkake-deler, så krev å komme inn på sjekk, for det er farlig!!!! det burde vere totalt unødvendig å vente på feber før dei sjekker opp idet.....!!!   
det er jo ganske vanlig med store klumper med størkna/levra blod,spesielt når en har sittet eller leie i senga ei stund. eg blei også advart mot slintre-rester av fosterhinna, siden min var så ødelagt når den kom ut. 

Tro meg, dette var IKKE levra blod. Det har jeg daglig ellers. Jordmora jeg snakket med, sa det nok var morkaka, hun snakket med en lege, og sa at om det kom feber/vond lukt/ blødningen ikke ga seg helt, måtte jeg ha utskrapning. nå skal det sies at jordmora jeg snakket med var samme som tok i mot meg på føden, og må være det mes inkompetente mennesket der nede. Var på do nå, og det lå mer i bindet. Ikke av det mørke,men av det lyse hinnegreiene. Ser litt sprengt ut, men tydelig hinne.

tror en skal ringe føden om det kommer sånne store klumper ut, mener jeg fikk beskjed om det første gangen. Kan være hinner eller noe, men tror ikke det skal komme i slike mengder. Ring føden du, er sikkert ikke noe farlig =) Gratulerer med lille tulla di!!

Høres ut som rester ja.Måtte ha utskrapning med førstemann , nr2 fikk jeg feber.Følg godt med .Jormora mi sa at koagler kan også være normalt meen at man bør si ifra hvis det er en del eller man er usikker.

ja, jeg fikk beskjed om at jeg måtte forberede meg på at det ville komme en apelsin med morkake etter hvert :S Grufullt! var som en tredje fødsel!

Malleleo skrev:
ja, jeg fikk beskjed om at jeg måtte forberede meg på at det ville komme en apelsin med morkake etter hvert :S Grufullt! var som en tredje fødsel!

JA! Appelsin stemmer bra med størrelsen. Har tatt bilder (!) og sammenlignet med google, og det er ingen tvil om at det er rester av morkake og fosterhinna.
Hadde bare vært greit om de forberedte meg på det.
Jeg blør mindre nå i kveld, så det er jo bra.

Bør jeg likevel ta mer kontakt? Skulle bare si fra om det ble vond lukt, feber, økende blødning..
Hvordan sjekker de om det er mer der? For jeg er LEI av å ha vondt i dåsa nå, så den neste som skal ned der for å klå, mister et lem eller to. Men kan en ultralyd avsløre rester, er jeg med på det :P

jeg ifkk samme beskjed som deg, og det var bare å se det an.. men jeg hadde vondt leeenge etter første fødsel altså. sydde 6 sting, noen inni. hade fortsatt sting etter 3 uker.

Malleleo skrev:
jeg ifkk samme beskjed som deg, og det var bare å se det an.. men jeg hadde vondt leeenge etter første fødsel altså. sydde 6 sting, noen inni. hade fortsatt sting etter 3 uker.

Husj, ikke si det da.. Jeg klarer ikke 2 uker til med vondt i stinga :(

Oi, så rart. :S

Husker på andre dagen på sykehuset tror jeg, kjente jeg den samme følelsen av at noe falt ut da jeg reiste meg. Hadde kommet ut en gigantisk klump, så egentlig litt ut som en bit lever både på form og farge, men det var nok bare blod for min del.

Jeg vet ikke om det var det samme som kom ut av meg, men ca 1 uke etter fødsel fikk jeg etterrie ved amming før jeg la meg, men den gikk ikke over, den holdt på og holdt på. Det var så vondt at jeg måtte ta to paracet og lå¨i fosterstilling med kjempevondt frem til jeg endelig sovnet. Dagen etter gikk jeg på do og da var det en stor blodig klump (golfball-størrelse) i "bleia".. 

Ekkelt :/ Aner ikke om det var morkake eller bare random etter-fødsel-gussisj..... Ekkelt var det iallefall!!

LittleMonkey skrev:
Jeg vet ikke om det var det samme som kom ut av meg, men ca 1 uke etter fødsel fikk jeg etterrie ved amming før jeg la meg, men den gikk ikke over, den holdt på og holdt på. Det var så vondt at jeg måtte ta to paracet og lå¨i fosterstilling med kjempevondt frem til jeg endelig sovnet. Dagen etter gikk jeg på do og da var det en stor blodig klump (golfball-størrelse) i "bleia".. 

Ekkelt :/ Aner ikke om det var morkake eller bare random etter-fødsel-gussisj..... Ekkelt var det iallefall!!

Var visst typisk med sterk etterrie i forkant av at morkakerest kommer ut. Og det har jeg hatt i hele natt.

Gollemor skrev:

LittleMonkey skrev:

Var visst typisk med sterk etterrie i forkant av at morkakerest kommer ut. Og det har jeg hatt i hele natt.

Hmm, jeg kikket ikke så nøye på den da, fikk bare hakeslipp av størrelsen :p
Jeg tror jeg må ta meg en telefon til barsel, for jeg lurer på om jeg har fått infeksjon eller noe.. Bedre føre var enn etter snar!

Back
Topp