WoW og irriterende samboere

Jubelmusa

Glad i forumet
Ser og opplever ofte at World of Warcraft scorer
høyt på lista over ting menn
og samboere gjør som irriterer sin bedre halvdel.
Dette, samt bruk av PC generelt.
Hva er det som gjør at en slik hobby og fritidsaktivitet
er så irriterende som mange gir uttrykk for?
Har ikke damene selv en hobby å bruke tid på, slik
at det blir ekstra plagsomt at gubben bruker mye tid
på en spesifikk aktivitet, eller er det noe med
spill/pc som er spesielt galt?

For som oftest når mannfolka spiller pc spill, går hele natten, de er kake dagen etter og er bare halveis med på det som skjer i familien. tviler på at  det er så mange damer som har en hobby som tar lengre tid enn wow.. eller noen andre generelt.. data tar utrolig mye av tiden. ganske mange forhold har røke pga akkurat dette..
derfor..
vi har forresten hver sin pc og min mann spiller heldigvis lite. [:)]

kommer jo ann på hvor mye han sitter dær har ikke noe i mot det,siden da kan jeg sitte her.. men innimellom hadde det vært koslig å fått litt oppmerksomhet,

det kommer ehlt ann på hvor mye han sitter dær.derfor det spillet blir hatet av mange jenter er jo fordi det er et evighets spill mange sitter dær i mage døgn uten å sove å klarer ikke å komme seg bort i fra det. å det er da man mister muligheten å være sammens med sin kjære ,gjøre noe sammen...

men samboeren min sitter dær mye til tider å da synes jeg det blir kjedelig mens andre ganger sitter han dær men ikke hele kvelden av gangen liksom å da får vi tid sammen.

blir rett å slett helt avhengig av det spillet disse gutta våre

ORIGINAL: Ida&Linn

For som oftest når mannfolka spiller pc spill, går hele natten, de er kake dagen etter og er bare halveis med på det som skjer i familien. tviler på at  det er så mange damer som har en hobby som tar lengre tid enn wow.. eller noen andre generelt.. data tar utrolig mye av tiden. ganske mange forhold har røke pga akkurat dette..
derfor..
vi har forresten hver sin pc og min mann spiller heldigvis lite. [:)]

For de som har et slikt forhold til et pcspill vil jeg si at det fortoner
seg nærmest som en lidelse. Uavhengig av hva det er som til de grader
ødelegger et familieliv, eller et hvilket som helst liv for den saks skyld.
Det er nesten så det kan sammenlignes med annen destruktiv
spillavhenginghet, alkoholisme og det som verre er.
Da er det ikke lenger en hobby.

ORIGINAL: missy1984

kommer jo ann på hvor mye han sitter dær har ikke noe i mot det,siden da kan jeg sitte her.. men innimellom hadde det vært koslig å fått litt oppmerksomhet,

det kommer ehlt ann på hvor mye han sitter dær.derfor det spillet blir hatet av mange jenter er jo fordi det er et evighets spill mange sitter dær i mage døgn uten å sove å klarer ikke å komme seg bort i fra det. å det er da man mister muligheten å være sammens med sin kjære ,gjøre noe sammen...

men samboeren min sitter dær mye til tider å da synes jeg det blir kjedelig mens andre ganger sitter han dær men ikke hele kvelden av gangen liksom å da får vi tid sammen.

blir rett å slett helt avhengig av det spillet disse gutta våre

Sign! Min ekssamboer lever og ånder for det spillet! Han er seriøst avhengig. Tok en uke ferie fra jobben bare for å spille sist det kom ny utgave. Det er sykt. Er en av grunnene til at det ikke gikk med oss.
Min kjære  har null interesse for data han, så her i gården er det meg som er "verst" for tida.[;)]

Det hender ofte at sambo setter seg med og koser seg med Playstation o.l
Til tider synes jeg det bare er kost jeg, for han trenger jo å "leke" litt, og slappe av etter lage arbeidsdager.
Og selv om vi nesten alltid gjør det, er det go gopdt å finne på noe annet enn å sitte oppå hverandre hele tiden [;)]

Personlig har jeg ikke store sansen for WOW. En av mine aller beste veninner i over 15 år har jeg mistet helt.
Ho klarer rett og slett ikke å slutte å spille. Juss utdannelsen gikk skeis pga. dette, og det samme med jobben ho fikk seg senere. Og nå i en alder av 25 sitter ho hjemme hos moren og faren sin og kun spiller og spiller. Og meg + venninneflokken har ho droppet totalt.

Det er jo greit at man spiller spill som dette hvis en klarer å begrense seg, og ikke lar det gå utover famile/venner og det dagelige liv.

Både gubben min og jeg spiller WoW, men klart det begrenser
seg mye i forhold til at man har barn og et liv utenom.

Men at det er mange triste skjebner der ute hva WoW angår
tviler jeg ikke på, det ser man jo stadig eksempler på.

Back
Topp