- Worth the Weight -

Aromage

Betatt av forumet
Hei på deg.
Jeg er utålmodig og har pcos. Det er to ting som kan gjøre dette litt problematisk! :laughing002
Så finnes ikke noe bedre grunn til å lage min egen lille jeg-kjenner-alle-symptomene-dagbok.

Neida, jeg tenker jeg samler alt på en plass, og skriver ned ting som har med det å prøve å bli gravid med pcos. Jeg fikk diagnosen ifjor sommer, og hadde egentlig en liten anelse pga uregelmessig mens og masse andre kjekke ting som sto på nettet.... Jeg kan ikke så voldsomt mye om pcos, og det å generelt planlegge barn men drømmen er å bli gravid iløpet av 2019. Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal stresse med dette. Men det er vel kanskje lettere sagt enn gjort, med tanke på at jeg trodde jeg hadde eggløsning sist mnd "hver eneste dag i 10 dager i strekk". Det visste seg at streken skulle visst være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Så der ser dere, jeg er litt lost...

Anyway.... .... Jeg tar det litt som det kommer nå til å begynne med, og håper vi kan humpe sammen frem mot en liten bebis i magen. Jeg har en del å finne ut av både med min egen kropp og hva jeg kan gjøre fremover som kan hjelpe meg med å bli gravid. Mannen er så klart et viktig element her, så han skal såklart få et lite klapp på pungen når jeg får en positiv graviditetstest. Bra jobba!:dance011

Lykke til alle sammen! :happy112
 
OPPDATERT 18 NOVEMBER
Jeg komer bare til å skrive ned når jeg tror jeg har hatt eggløsning, og ta det der ifra nå i starten pga manglene positiv el test. Jeg går også ut ifra det som har vært før er at når jeg faktisk har fått mensen etter hverandre, så har det gått fra 30-35 dager, så jeg går ut ifra en syklus på 33 dager nå til å begynne med. Det blir kanskje litt rot og uoversiktlig, men sånn får det bare være nå.
PP 2
Jeg er ganske sikker på jeg hadde eggløsning på/før tirsdag 6 november, pga av syke smerter nede i korsryggen + slim. Men igjen, uten positiv el test, aner jeg ikke. Har bestilt nye, så vi får vente å se om mensen kommer eller ei. Mye mulig jeg hadde det tidligere, eller ikke har hatt det enda. Gud så gøy dette skal bli! :laughing002

Mensen: 18-21 oktober.
Eggløsning: 5-6 november?

4 dpo: Våknet for å tisse på natta og slet med å sovne.
5 dpo: Vondt i korsryggen, våknet på natta for å tisse.
6 dpo: Vond i korsyggen, små stikkinger i puppene, kløe på puppene, tok av meg bh'en og da dem "datt ned" *haha*, så fikk jeg sykt vondt oppover, våknet for å tisse på natta.
7 dpo: Vondt i korsryggen, ømme pupper, ømme nippler, dem er ikke direkte vonde, men jeg kjenner puppene er sinnsykt sensitiv når jeg tar på dem utenpå bh og dem føles tunge/rare/større, "stram" følelse i livmoren (vanskelig å forklare), oppblåst og luft i magen som ikke vil ut, forstoppelse, våknet for å tisse og fikk ikke sove igjen og har generelt muskel vondt i kroppen.
8 dpo: Så lang idag har jeg ikke hatt på nærheten av vondt i puppene som igår. Det er bare ømt å stryke den fra sidene og inn til nippelen. Jeg hadde litt murringer i korsryggen idag tidlig. Jeg føler meg helt normal idag, foruten at det har boblet og strammet litt livmoren, føles som bobler som sprekker!? Jeg våknet også halv 5 i natt for å tisse og fikk ikke sove igjen. Litt moody idag.
9 dpo: Idag følr jeg ingenting utenom litt ømme brystvorter om jeg tar på dem.
10 dpo: Ingen symptomer. Fikk bare sykt vondt i brystvortene når jeg gikk tur.
11 dpo: Ømme brystvorter når jeg tar på dem, eller det er vel mest i den ene.
12 dpo: Mensen. Som da visste jeg at jeg hadde en syklus på 31 og ikke 33 dager. Som vil si jeg egentlig er 14 dpo idag. jaja, next month.


Sovemønsteret mitt har ikke vært som normalt de siste 5-6 dagene
 
Last edited:
Jeg blir litt lei meg når jeg ikke kjenner noen symptomer idag, for man får liksom håpet opp når man ikke har følt noe slik på kroppen før, og man kommer liksom inn i en liten boble med symptomer. Og jeg vet også at noen ikke kjenner noe også i det hele tatt.

Er jo spennende å se fremover om kroppen min faktisk har forandret være måte etter jeg slutta på p-ring.
 
PP 4.
Da skriver jeg ned symptomene igjen. Er ganske sikker på jeg hadde eggløsning en uke etter enn anntatt, men fikk ikke med selve LH toppen. Jeg skriver så klart alle symptomer jeg kjenner, fordi jeg er en symptomheks så vil alt skal være et tegn. :laughing002

Mensen: 21 desember
Eggløsning: 15 januar?

Dagene før jeg antar jeg har eggløsning:
- Slim, eggeslim som strekker seg i lange baner.
- Vondt i korsrygg.

15 JANUAR
EL dagen: Jeg fikk et slags magevirus som varte i 24 timer, så jeg følte nada den dagen, håper ikke det har spilt inn på noe som helst.

1 DPO: Type melkekosistens på utflod, ingen slim. Litt murringer i korsryggen enda. Sikker på tempreatur min steg kraftig på kveldstid.
2 DPO: Luft, forhøyet temperatur, trøtt, tett nese (venstre side), små rar kvalm følelse.
3 DPO: Små kvalm, trøtt, rar luktesans
4.5.6 DPO: Ingening.
7 DPO: Litt små murringer i korsryggen. Spent på om mensen kommer idag, eller om jeg har blitt skyvt frem en uke slik jeg tror. Men har allerede en dårlig følelse på at jeg ikke er gravid denne gangen uansett om jeg får mensen idag, eller neste uke. Rar følelse i bena, strålinger ned i låret.
8 DPO: Veldig humørsvinginger (igår også når jeg tenker meg om), men idag er jeg bare negativ og føler meg veldig trist, blodsmak i munnen, hvertfall en rart smak. Ettermiddag: stikkninger/murringer/mageknip følelse i mage og livmor. Kjenner små stikk inni mellom fra høyre side og venstre.
9 DPO: Kløe på pupper men ikke ømme eller vonde, litt murringer i livmor og korsrygg + små stikk fra venstre og høyre side som byttes på, så er jeg ganske følsom, men mest trist!? Rar følelse.
10 DPO:
11 DPO: Kvalm, trøtt, hodepine, Tissetrengt, drømte om positiv test - tok test og det kom en svak strek.
12 DPO: Mensensmerter, så fikk jeg rar brun/rød/rosa blødning på morgenen, ikke vært noe mer til nå. Føles stram i magen. Var uggen i kroppen/magen tidligere.
13 DPO: Murringer og vondt i korsryggen, følsom, oppblåst, luft i magen, trøtt
 
Last edited:
Unnskyld, men mener du worth the weight (=verdt vekta) eller worth the wait (=verdt ventetiden)?
 
Så utrolig rar jeg har følt meg de siste dagene. Fra ingen "symptomer" til å føle ganske mye på ettermiddag/kveld. Til å være negativ og tenke at jeg ikke være gravid, og så putselig sitte å tenke at NÅ er jeg gravid. vordan slutte å kjenne etter?

For det er så vanskelig å ikke tenke og kjenne etter fra EL til IKM.....
 
omg.jpg
 
PP 4.
Da skriver jeg ned symptomene igjen. Er ganske sikker på jeg hadde eggløsning en uke etter enn anntatt, men fikk ikke med selve LH toppen. Jeg skriver så klart alle symptomer jeg kjenner, fordi jeg er en symptomheks så vil alt skal være et tegn. :laughing002

Mensen: 21 desember
Eggløsning: 15 januar?

Dagene før jeg antar jeg har eggløsning:
- Slim, eggeslim som strekker seg i lange baner.
- Vondt i korsrygg.

15 JANUAR
EL dagen: Jeg fikk et slags magevirus som varte i 24 timer, så jeg følte nada den dagen, håper ikke det har spilt inn på noe som helst.

1 DPO: Type melkekosistens på utflod, ingen slim. Litt murringer i korsryggen enda. Sikker på tempreatur min steg kraftig på kveldstid.
2 DPO: Luft, forhøyet temperatur, trøtt, tett nese (venstre side), små rar kvalm følelse.
3 DPO: Små kvalm, trøtt, rar luktesans
4.5.6 DPO: Ingening.
7 DPO: Litt små murringer i korsryggen. Spent på om mensen kommer idag, eller om jeg har blitt skyvt frem en uke slik jeg tror. Men har allerede en dårlig følelse på at jeg ikke er gravid denne gangen uansett om jeg får mensen idag, eller neste uke. Rar følelse i bena, strålinger ned i låret.
8 DPO: Veldig humørsvinginger (igår også når jeg tenker meg om), men idag er jeg bare negativ og føler meg veldig trist, blodsmak i munnen, hvertfall en rart smak. Ettermiddag: stikkninger/murringer/mageknip følelse i mage og livmor. Kjenner små stikk inni mellom fra høyre side og venstre.
9 DPO: Kløe på pupper men ikke ømme eller vonde, litt murringer i livmor og korsrygg + små stikk fra venstre og høyre side som byttes på, så er jeg ganske følsom, men mest trist!? Rar følelse.
10 DPO:
11 DPO: Kvalm, trøtt, hodepine, mye på do selv om jeg ikke har drukket mer enn vanlig, drømte om positiv test - tok test og den viste svak strek.
 
Hadde blod på papiret idag. Det var brunt, rød/rosa blod, tenkte mensen med en gang, og sjekka ikke ut før jeg kasta det i do, for jeg ble så sur. Når jeg gikk på do igjen for å tisse, var det ikke noe blod mer og det var ganske tørt der nede. Så jeg håååper at det ikke var mensen.

Er uggen i kroppen nå, starta dagen med mensensmerter, så blod på paprir og nå er mensen smertene borte, og kjenner mye som skjer der nede, men det føles ikke ut som mensen lenger. Så igjen, jeg håååper håper det går bra.
 
Ååå håper skyggestreken blir tydelig ❤️. Må være magisk å oppleve å se en strek til, håper det skjer meg selv snart . Hvilken type graviditetstest bruker/foretrekker du?

Gleder meg til å følge dagboken din videre!

Jeg har bare brukt to type tester, og det er dem fra billigtester som følger med de eggløsningstestene og rsfu testene som alltid har vist blenda, så var ganske magisk og skummelt når jeg så en strek. hehe...
 
Back
Topp