Wonder Weeks appen

Nekinna

Glad i forumet
Mailykke 2018
stemmer det at man skal registrere termin dato og ikke fødselsdato?

For her stemmer både humør og app mye bedre hvis jeg bruker fødselsdato. Og frøkna er født 3 uker for tidlig. Men så var det jo litt usikkerhet med termindato også...

Noen andre som har barn som er født tidligere eller senere enn termin og som har den appen? Hvordan stemmer den hos dere?
 
Jeg har bare lagt fra meg hele appen, den stemmer ikke her.. Født 3 uker før tiden hun også.
 
Født 5 dager over. Passer veldig bra og vi har registrert termindato.
Et barn utvikler seg jo etter ulike utviklingstrinn og ikke etter alder. Altså føder du 3 mnd før og forventer når ungen er 7 mnd at den skal kunne sitte, så er den jo egentlig bare 4 mnd fysisk. Så den motoriske utviklingen starter ikke tidligere eller hopper over noe fordi man føder før. Er jo derfor barn som er født lenge på overtid kan være litt tidligere på ulike utviklinger. Hvis 3 barn blir født 1.des, en er født i uke 37, en på 40+3 og en 10 dager på overtid. Så vil jo (i teorien ) babyen født på overtid lære seg å f.eks sitte først, så den født på termin og så den som er født tidlig. Teoretisk sett. Er jo derfor den appen ikke alltid treffer riktig, for noen barn er kjappe til å utvikle seg mens så finnes det også de "daffe ungene "som nyter å ligge på ryggen
 
Født 5 dager over. Passer veldig bra og vi har registrert termindato.
Et barn utvikler seg jo etter ulike utviklingstrinn og ikke etter alder. Altså føder du 3 mnd før og forventer når ungen er 7 mnd at den skal kunne sitte, så er den jo egentlig bare 4 mnd fysisk. Så den motoriske utviklingen starter ikke tidligere eller hopper over noe fordi man føder før. Er jo derfor barn som er født lenge på overtid kan være litt tidligere på ulike utviklinger. Hvis 3 barn blir født 1.des, en er født i uke 37, en på 40+3 og en 10 dager på overtid. Så vil jo (i teorien ) babyen født på overtid lære seg å f.eks sitte først, så den født på termin og så den som er født tidlig. Teoretisk sett. Er jo derfor den appen ikke alltid treffer riktig, for noen barn er kjappe til å utvikle seg mens så finnes det også de "daffe ungene "som nyter å ligge på ryggen

Denne appen går jo mye mer på den kognitive/psykiske utviklingen til barnet, sånn egentlig.
 
Syns liksom alle liker den appen og at alt som står det stemmer men det gjør det altså ikke hos oss. Hvertfall ikke hvis man skal følge termindato...
 
Jeg lastet den ned, og har to kontoer inne på den appen. En for termindato og en for reell alder (født prematurt). Ingenting stemmer, så har slettet appen. :p
 
Back
Topp