Wok

Lager det i wokpanne

Kylling wller svinekjøtt
olje
masse grønnsaker

Ofte ris til

Lager i wok panne, pleier å ha kylling eller svinekjøtt og til tider prøver vi også med litt sjømat :-) har i masse ferske gode grønnsaker og har ris eller nudler til og varierer mellom sausene, men blir ofte sånn chili saus siden jeg er så glad i den :-)

Har wok, men kan fint bruke en dyp panne. Liker best med kylling. Bruker brokkoli, rødløk, vårløk, paprika, aromasopp/sjampinjong, masse fersk ingefær og hvitløk revet (tar det sammen med kjøttet), gulrot. Saus får du kjøpt på alle butikker, men synes egentlig det er litt lite smak - derfor viktig med ingefær og hvitløk. Woker i rapsolje, og gjerne litt soyasaus synes jeg er godt. Har ris til. Og godt å strø usaltede cashewnøytter på toppen til slutt. :)

Last edited:
Som regel kylling og innimellom svinekjøtt og ferdig fryst pose med grønnsaker, enkelt og greit, også koker jeg kjapt litt brokkoli ved siden av:p har som regel sweet chili saus over etterpå:) innimellom når jeg ikke vil være sunn så har jeg nudler ved siden av:)

Kjøtt i ulike typer evt kylling. Kjøper ofte frosen wok blanding for eg liker den så godt :p bruker div wok sauser evt soyasaus. Og det beste er og bruke mat fløte :p har ofte nudler ved siden. Eg er så lei ris. Evt har vi Steik ris oppi :)

Som regel kylling og innimellom svinekjøtt og ferdig fryst pose med grønnsaker, enkelt og greit, også koker jeg kjapt litt brokkoli ved siden av:p har som regel sweet chili saus over etterpå:) innimellom når jeg ikke vil være sunn så har jeg nudler ved siden av:)

Til nå har jeg brukt disse wokposene fra butikken, men syns det ikke er godt. :P

Diverse grønne saker, kylling, gjerne nudler, dobbel pakke chop suey woksaus med sweet chili saus oppi. Namnam.

Kjøper som regel ferdig kuttet, ferske grønnsaker, følger også med terryaki saus. Steker i wok panne og har nudler til.

Bruker stekepanne siden vi ikke har wokpanne nå. Mest kylling, av og til svin og av og til scampi:) helst ferske grønnsaker, det smaker definitivt best. Bruker mye teryakisaus, kjøpt på butikken, og har gjerne ekstra kikoman i. Syns det er veldig godt med finhakket/revet ingefær oppi. Bruker ris eller nudler, ettersom hva som frister:P

Ktter blomkål, brokkoli, paprika, steker det med kylling, har i kokosmelk og krydder og hiver oppi en boks med linser. Serverer med villris :)

Kylling strimler
Babymais
Vannkastanje
Bambus
Sopp
Brokkoli
Blomkål
Sukkererter
Øster saus fra Kina sjappa
Og nudler fra Kina sjappa

Kylling, wok mix og div krydder litt fløte og nudler. Av og til blir det ris istede med sweet and sour saus eller kikoman(heter den det? ;p)

Bruker litt forskjellige kombinasjoner alt etter hva jeg lager. Går mye i gulrøtter, brokkoli, minimais, vannkastanjer, blomkål, løk, purre, finsnittet kål, paprika, hvitløk, chili etc. Det meste kan brukes. Bruker enten biff, kylling eller svin.

Jeg lager egen saus hvis jeg vil ha det. Med buljong, soyasaus, aromasaus når jeg har det, østerssaus og jevner det med maizenna. Blir akkurat som biff chop suey fra take-awayen.

Når jeg lager asiatisk er det obligatorisk med enten ris eller nudler hvis vi har det som middag. Har riskoker og endelig lært meg å få perfekt ris :Heartred Eggenudler er også veldig godt.

Back
Topp