William er syk

• Trådstarter Trådstarter Chuma
  • Opprettet Opprettet
C

Chuma

Guest
Han er forkjølet/influensa, og nå må jeg bare spørre her inne, for siden han omtrent aldri har vært syk har jeg lite erfaring med dette. Han har en helt vanlig forkjølelse, men har de siste tre dagene hatt feber, spesielt om ettermiddagen og kvelden, opp mot 40.5 på det meste. Får i ham litt væske (men ikke så mye som jeg skulle ønsket), men han har ikke spist NOE nå på 3 dager. Tilbyr ham alt mulig, av og til takker han ja til en yoghurt, spiser 3 små skjeer, og så vil han ikke ha mer. I dag takket han nei til SKJOKOLADE, da er det virkelig noe galt! [8D]

Han er oppegående og leker og holder på som vanlig, så man merker ikke mye på ham at han er syk, men hvor lenge skal han gå uten mat da? Når ville dere tatt turen til lege eventuelt?

Hvis du gir han en paracet, spiser han litt da? Snuppa er sånn nemlig at hu kan spise bittelitt når paraceten virker. Men etter 3 dager med feber bør man alltid oppsøke lege. God bedring! [:)]

Barna blir veldig ulik når de blir syk, noen bare ligger, noen er i 100, og noen er en stund i 100 og så hvile litt..

MEN med så høy feber over 3 dager så ville jeg oppsøkt lege/legevakt!

Man kan leve lenge uten mat, hovedsaken er å få i barnet drikke. Alt, helst med mest mulig næring i.

God bedring til William! Håper virkelig han blir frisk til jul slika t han får nyte jula slik som bare barn kan[;)]

Han har fått Paracet, og feberen går ned av det, men han vil fremdeles ikke ha mat. Jeg lurer på om han er kvalm, men han har ikke kastet opp og ikke hatt diare.
Jeg er sånn i tvil, han har jo ikke hatt så høy feber hele tiden. Han er helt feberfri om formiddagen, og har hatt feber bare om ettermiddagen/kvelden. I dag morges er han helt fin igjen, ikke noe feber, og i full fart - men fremdeles total matnekt. Han er vanligvis velig glad i melk, men nå drikker han lite av det også.
Så vi holder oss hjemme i dag også, men er veldig usikker på det med lege...hva kunne han gjøre eventuelt...

her har det gått et febervirus... feberen varer i alt fra 5 til 14 dager - snuppa mi hadde det i 8 dager.
høy feber oppe i 40,5 nesten hver natt. sank litt på selve dagen og begynte å stige igjen på kvelden med topp igjen på natten.
vi tok hu med til legevakta selv om hu virket "fin" - hun drakk ok mengder, hadde tissebleier (nei, hun er ikke avvent) og spiste særdeles lite, men spiste allikevel litt...

fikk beskjed om virus og nothing to do than wait.

men vettuhva chuma? når man er bekymra så er det eneste man kan gjøre å berolige seg med et legebesøk! selv om du innerst inne veit at william blir frisk snart og at han rir av stormen selv, så er det sååååååååååå godt med et legebesøk[8D]

Takk for svar! Min far undersøkte ham i dag (han er lege) og han mener også at det er et virus. Han mener også at det ikke er så farlig med maten så lenge han får i seg nok væske, at vi kan se det an så lenge han ikke virker slapp og energiløs (noe han overhodet ikke gjør)
Han var helt fin i dag frem til etter ettermiddagsluren, da kom feberen tilbake igjen. Har spist 1/2 yoghurt i dag, takker nei til alle sine favorittretter...Da jeg tilbød ham mat for ørtende gang i dag, kom det: "Nei, mamma, hører du ikke hva jeg sier? Slutt og mas!" [:D] Så da så...

Han er bedre nå, har ikke hatt noe feber de siste dagene, og i da spiste han endelig en brødskive til frokost. [:)] Fikk ha ham hjemme en hel ekstra uke før jul da, det var kjempekoselig. [:)] Og i morgen reiser vi til Budapest, så da var det ikke noen vits i å dra til barnehagen i dag heller, så får vi heller en ekstra lang juleferie! [:D]

Håper bare han ikke får noen problemer med ørene på flyturen i morgen, han er litt snørrete fremdeles.[&:]

Back
Topp