Wileda olje til massasje og tanker rundt fødsel

Frøkenholberg

Betatt av forumet
Er som mange av dere andre i mai forumet 29+0 uker i dag:happy093

Har et komolisert svangerskap ved at jeg har hatt kramper siden uke 6 som de lengre ut i svangerskapet har målt til sterke kynnere og riekramper. Går derfor på lutinus hormontabletter og responderer bra på disse. Skulle fortsette på de frem til uke 34 så ikke jeg stoppet og kom inn på fødeavdelingen tidligere for da kommer de bare til å stoppe det igjen likevel.
Pga risiko for prematur fødsel så ble det i januar innvilget svangerskapspenger frem til fødsel.

Har luftveisproblemer så de har anbefalt epidural under fødsel.

Når kan man begynne med massasjeolje av perineum?
Det står at man ikke trenger å gjøre det før uke 34, men i mitt tilfelle er jeg redd jeg så vidt rekker å komme i gang med den før det er for sent ettersom jeg i uke 34 skal stoppe på medisinene..

Er det noen som har erfaring med å starte med oljen tidligere?
Er det noen som har erfaring med om det har effekt for å unngå de værste riftene?

I forhold til luftveiene mine som er trange, er det noen som har anbefalinger/erfaringer med fødestillinger som gjør det enklere å presse?

Er det noen som har erfaring med epidural? Letter det trykket mot lungene?

Personlig hadde jeg egentlig foretrukket badekar for å holde kroppen varm og myk for å slappe best mulig av, men det går jo ikke med epidural.

Knestående på alle fire? Fungerer den stillingen med epidural?

Noen som vet om noen gode fødselsvideoer hvor de viser hele hendelsesforløpet godt?

Eller gode videoer av knestående fødsler?
 
Har dessverre ikke noen tips å komme med på spørsmålene dine. Men vil bare si at badekar ikke nødvendigvis er ett tap å miste... jeg trodde det skulle gjøre smertene bedre og at jeg skulle bli veldig avslappet selv sist, men riene mine ble myyyye verre og jeg var helt vilt anspent.... de eneste plassene jeg hadde vondt etter fødsel var i bakhodet og hælene, fordi jeg «sto i spenn» .. type bru opp av vannet fordi det varme vannet forverret smertene sånn ;)
 
Back
Topp