Wheat vinterdress

kork

Forelsket i forumet
Noen som har erfaringer med den dressen (til de minste barna)? Bevegelighet? Stor/liten i størrelsen? Er den vanntett? Slitesterk?

Jeg kan ikke hjelpe med alt. Men jeg kjøpte en wheat vinterdress til ungen min som han skal ha til neste år. Jeg kjøpte str 4 år, og nå har han en i str 3 år fra pomp de lux. De er nøyaktig like store! Men tror nok den fra pomp er stor egentlig. Jeg kjøpte på nettet, så visste ikke det med str før den kom. Skulle jo selvfølgelig ønske jeg hadde kjøpt 5 år, men men. Jeg har en sønn til som kan ha den. Selv om det egentlig var meningen at han skulle arve pomp dressen.

Aldri hørt om det merket jeg :D
Men dytter så kanskje noen har erfaring :D

Jeg har den til minien på 8 mnd. Den jeg har er str 80, og den er akkurat passelig nå. I vanlige klær bruker han 74/80 så tror den er ganske normal i str. Den er mykere enn andre dresser og han har god bevegelighet i den og den er lett å ta på siden det er dobbel glidelås. Og så liker jeg veldig godt at dressen er dobbel øverst. Under glidelåsene er det et ekstra lag som en fester sammen med borrelås. Dette gjør at dressen holder seg på plass, og ikke glir over haken når barnet sitter. Ellers så er jeg fornøyd med at det er dobbelt lag i enden av ermer og føtter. Er strammere strikk inne slik at dressen holder seg på plass her også. Synes kanskje den er litt kort i beina ifht til str.

Når det gjelder hvor vanntett den er så har jeg ikke testet det ut. Siden han bare er 8 mnd sitter han ikke så mye i sølepytter eller er ute i regnet :) Men jeg spurte på butikk, og fikk svar at den er like vanntett som Reima. Men den er ikke så slitesterk. De anbefalte ikke denne til eldre barn som er mer aktive.

Jeg synes det er en god og myk dress og den isolerer godt! Har tenkt å fortsette å bruke Wheat til han er ihvertfall 3 år. Da er han nok så aktiv at vi må finne en mer slitesterk dress :)

Og så elsker jeg de nøytrale fargene på dressene!

Hvor selges disse dressene hen,pris og hvilken str går de til?

F.eks wheat.dk eller andre nettbutikker. Bare å søke. Ligger vel på en tusenlapp, men nå er det jo salg en del plasser hvis de har igjen da. Wheat har nydelige klær til barn, jeg har en snarvei til webshopen deres på ipaden fordi jeg er der en del ;)

Elsker wheat:-) har dressen til minsta på 2 1/2, den er kjempe romslig og bevegelig og knall varm:-) aldri vært våt i den heller, hadde også vinteranorakken til eldste, knall fornøyd (kjipt at ikke minsta vil bruke den bare..) var i dk og kjøpte dressen på salg (bet 450) til eldste som han skal ha til neste år, men er spent på slitestyrken..
Kan legge til at minsta har dressen i str 3 år, hadde trodd den skulle være litt større, passer fint resten av sesongen, men nok ikke til neste år..

ok takk for svar :) vet at mine må ha nye dresser til neste sesong så skal sjekke litt rundt..

Back
Topp