What!

Søtnos*

Glad i forumet
Takk for tilbakemeldinger

Tja, vanskelig å si. Hadde venninna mi valgt et navn jeg syns var virkelig fælt, fælt på en sånn måte at jeg syns det var idiotisk å kalle barnet det, så hadde jeg nok kunnet sagt det, men da skulle vi ha vært nære venner altså.

Hvis det bare var et navn jeg ikke likte i det hele tatt, så kunne jeg ha sagt at det er bare ikke min smak, men greit nok. 

Det er veldig frekt ja!!!
Hadde aldri sagt noe sånt til ei venninne som tydelig likte navnet...
Her så ville vi ikke si hvilket navn vi ville ha på jentene FØR de faktisk hadde fått navnene. For vi ville spare oss for sårende kommentarer og at folk stjal navnene :P

Kommer an på hvor nære venninner vi hadde vært. Jeg har nok slengt litt med leppa mot ei som luftet navneforslag (type "det er jo et flott navn på en prostituert"), men alt kommer an på vennskapet og også muligens humor.

Men jeg har sosiale antenner nok til å nikke og smile også. Det er trossalt ikke mitt barn.

toneany skrev:
Tja, vanskelig å si. Hadde venninna mi valgt et navn jeg syns var virkelig fælt, fælt på en sånn måte at jeg syns det var idiotisk å kalle barnet det, så hadde jeg nok kunnet sagt det, men da skulle vi ha vært nære venner altså.

Hvis det bare var et navn jeg ikke likte i det hele tatt, så kunne jeg ha sagt at det er bare ikke min smak, men greit nok. 

Det er ikke et veldig spes navn, og jeg reagerte på måten det ble sagt...

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva navnet er!!

Jeg reagerer ofte på navn, men herregud.. det er da opp til foreldrene å bestemme. Overhodet ikke noe for andre å kommentere. Det er lov å si "det likte jeg ikke" eller "det er ikke helt min smak", men å faktisk si at man håper det blir jente, siden guttenavnet var så fælt? Nei, det gjør man bare ikke!

Søtnos* skrev:

toneany skrev:

Det er ikke et veldig spes navn, og jeg reagerte på måten det ble sagt...

Klart, det gjør jo jeg også, ville ikke ha sagt det på den måten uansett.

Jeg synes ikke det er noens sak å kommentere negativt uavhengig av relasjon. Vanlig folkeskikk er å si at navnet er fint uansett hva man mener. Faens mennesker som alltid forsvarer at "de sier bare det de mener", men som ødelegger for de som ønsker navnet.

Jeg må ærlig si at, når min søster fortalte meg om navnevalget på lille jenta, så måtte jeg spørre hva som gikk av henne. Likte ikke navnet, hadde aldri hørt det før, la heller ikke skjul på det. Men nå er det jo helt nydelig.

Back
Topp