What to expect when you are expecting to expect?

Marthe<3

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember 2022
Ja hehe :hilarious: Ordet expect betyr nå nada for meg :laughing005

Men ja!

Hva forventer du av dine ivf runder? Så klart vil vi alle bli gravide og få et barn (eller fler) på slutten av det her men det jeg spør om er :

Hva forventer du av deg selv og partner for eksempel gjennom det her?
Hva forventer du av sykehuset?
Hva forventer du av jobben din?

Interessant å lese hva dere andre tenker midt oppi dette!

Jeg kan jo begynne!
Jeg forventer at mannen min skal være støttende og positiv i forhold til sykehus besøk, legetime etc da han dessverre hater å gå til legen. Jeg forventer at sykehuset informerer meg godt så jeg ikke får kontroll angst..
Og av jobben håper jeg på å få veldig fleksible dager og mulighet til å ta fridager ved uttak og innsett! De vet hva vi skal gjennom og er veldig støttende!

Hva tenker du?

Jeg forventer også at mannen er støttende. Gjerne at han viser interesse da dette gjelder begge to, selv om det meste skjer med oss damene :) Jeg har litt legeskrekk, så har vært godt å ha han med når det skal skje nye ting, siste gangene har jeg vært såpass vant og trygg at det har vært helt greit alene. Av meg selv forventer jeg å inkludere mannen i det som skjer, og prøve å holde meg litt realistisk selv om man kan få litt høye forhåpninger. Men selvfølgelig føle litt på håpet og gleden også, det må være lov.

Av sykehuset forventer jeg at de gir god informasjon og tar seg tid til å forklare forskjellig så man ikke blir usikker, dette har jeg savnet noen ganger.

Av jobben kan jeg ikke forvente noe, da de ikke vet om dette. Starta i ny jobb i oktober, er ganske lang prøvetid her, helt til april.. Så har ikke turt å si noe som helst, vet jo aldri! Men føler mine ledere er veldig snille, så tror ikke det hadde vært noe problem :)

Jeg har en følelse av at jeg kommer til å bli ganske hormonell og engstelig, ettersom det å bli gravid igjen skremmer meg en del også.
Jeg gleder meg også, selvfølgelig!
Mannen min kommer vel til å være stødigheten selv, som han alltid er :rolleyes:
Vi har egentlig allerede snakket om det; når jeg blir hormonmonster :hilarious: Vi kan si at jeg var "litt" på tuppa sist vi ble gravide :wacky:
Blir vel også noe stress, ettersom vi må til Sverige for å få behandling :p

Sykehuset? Uhm, æææh! Jeg vet egentlig ikke!
Jeg har hørt at de er veldig profesjonelle og de er jo eksperter på tilfeller som vårt, så jeg regner med at vi blir behandlet med litt ekstra omtanke, håper det ihvertfall... :oops:
Jeg forventer at de tar seg god tid til å forklare ting. Selv om svensk er nordisk er det jo ikke morsmålet vårt og med alt det legesnakket tenker jeg at de bare må belage seg på å bruke litt ekstra tid.

Jeg starter i ny jobb i mai :wideyed:, og jeg var helt ærlig på intervjuet om prosessen vår. Lederen min er supergira og heier på oss (til tross for at jeg bare har møtt personen noen få ganger) :D
Jeg tror og forventer egentlig at det at vi velger å være så åpne også gir mer forståelse for fravær osv. Jeg jobber i et fraværsensitivt yrke, men det virket på kollegaen min at dette kommer til å gå helt fint :)

Generelt forventer jeg at folk behandler oss litt varsomt, men ikke med silkehansker.
Jeg vet vi kommer til å få tilbud om tettere oppfølging, noe jeg ønsker å ta imot. Jeg forventer generelt at vi blir møtt med respekt og forståelse, fra alle kanter:Heartred

Jeg har også en følelse av at jeg vil bli veldig hormonell. Jeg forventer at partneren min skal vise forståelse, tålmodighet og legge den "care" holdningen på fylla. Han får den hvis det er noe han mener ikke er så farlig eller noe han mener ikke haster.. mannfolkfenomenet som jeg kaller det :hilarious::hilarious:

Av sykehuset forventer jeg ærlighet. At de skal si det til meg slik det er og ikke pakke inn noe i sukker.

Jeg jobber 10% på ene jobben og er ringevikar på andre jobben, men jeg har snakket med begge sjefer og de har sagt at jeg får fri 2-3 dager etter innsett til å ta det med ro :D:D

Jeg må bare spørre om noe jeg reagerte på når jeg leste. Får dere ikke sykemelding mellom innsett og uttak? På klinikken min så får jeg automatisk spørmål om det. Så trenger ikke ta hensyn til jobb bare gir beskjed jeg er sykemeldt.

Jeg må bare spørre om noe jeg reagerte på når jeg leste. Får dere ikke sykemelding mellom innsett og uttak? På klinikken min så får jeg automatisk spørmål om det. Så trenger ikke ta hensyn til jobb bare gir beskjed jeg er sykemeldt.

Aner ikke. Skal i gang med 1 runde i slutten av april

Har lest i et dok fra riksen at jeg får sykemelding så håper det :)

Jeg forventer at mannen støtter meg og lar meg få rase,gråte eller være bekymret og prate så mye jeg trenger om prosessen. Han sier selv ikke så mye men er positiv da. :happy:

Av sykehuset forventer jeg å få mer smertestillende, og få sette inn to egg hvis kvaliteten er dårlig (det ble forespeilet sist frys) jeg forventer og tlf ifht fremgang på embryoene/befruktning:happy:

Jeg er for tiden sykemeldt og jobben skal legge ned så har ikke noe å forholde meg til og det er deilig. Sist måtte jeg snu og lure meg unna (satt selg med turnusen da) så klarte å lure meg bort men glad for jeg slipper det denne runden:shy::happy:

Av familien min: De som vet om alt, så forventet jeg støtte om jeg har det vanskelig, men ikke for mye mas da det blir for stress. Jeg forventer og av meg selv, at jeg er positiv og prøver å ikke la kontroll behovet ta overhånd. :angelic: og si ifra ved smerter,ikke bare være sta.

Jeg forventer iallefall et embryo til innsett ,og håper på flere i frys :D

Back
Topp