What to doooo !?

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Fie va på 9 mnd kontroll i går, og da har ho kunn gådd opp 200gr på ein mnd, så vekta hennes begynn å sønk på hennes kurve :/

Ho e lita å nett fra før, så eg vill kje ho ska gå nå meir ned i vekt :/

Ho spis enten 1 brødskiva eller en porsjon grøt om mårran og drekk vattn og får litt fruktmos etterpå.
Tell lunsj spis ho enten småfolk sin mellommåltid, eller ei brødskiva eller grøt (kjæm ann på ke ho spist tell frokost, og om vi e på fartn eller ikje)

Tell middag spis ho et helt glass med middag, og drekk vattn og får litt frukt mos etterpå.

også spis ho litt fruktmos på ettermidagen

Og tell kveldsmat spis ho grøt også drekk vattn, og av og tell får ho melk når ho legg seg i senga.

også drekk ho melk 2-3 gang løpet a natta åg, og då får ho 150ml pr gang.

Så eg syns ikje ho spis så lite....

Men så e ho den mæst aktive ongen eg veit om, ho kan IKJE sett i ro i det hele tatt....
ho e på fartn heile tia når ho e våken...tok lang tid før eg førsto at ho faktisk kunn sett sjøl, før at ho sett aldri i ro :P

Eg tenkt eg sku prøv å gje ho meir melk på dagtid, etter måltidan...å sjå om det hjølp...

Tips å råd takk ;)

hun spiser jo BRA!
Og hun har jo ikke gått ned i vekt. Hadde hun vokst i lengden?
Jeg ville ikke vært bekymret om hun er fornøyd og tross alt går opp i vekt!

Hun spiser jo masse:D og DU, hun går opp MER enn mi tulle gjør;)
Hermine gikk opp 100gr fra 8-9mnd hun:p
Jeg mener man som foreldre må slutte å fokusere så mye på vekta og heller se an barnet sitt! Hvis hun spiser godt, er blid og fornøyd og har mange våte bleier så har hun det bra og får det hun behøver:)
Jeg måtte lære meg den innstillinga da Hermine fikk redusert vektøkning, og har nå godtatt at jeg har et spedlemma barn med liten apetitt og stort aktivitetsnivå:p;)

*Surfer mobilt*

Ja, eg syns ho spis bra :) Ja, men kjenn eg bi litt stressa når hun ikke går opp i vekt, men hun er blid stort sett hele tia :) og tisser og bærsjer normalt :)

Jeg får vell bare godta det, og satse på at ho går opp mer til neste gang.

Ho ha også fått sopp i munnen :/ Men sku få kur til henne, så i dag har jeg kokt alle tutene til flaskene og alle leken (som kan kokes) og suttene, og vaska alle lekene med zalovann :)

Jeg har no ei lita tulle som er utrolig aktiv tenker nå jeg, litt sånn som jeg å mine søsken vart når vi var små :) ligger nokk i genene. Jeg selv var bare 7 kg når jeg var 1 år :P Men var nokk litt pga av at jeg var mye syk som baby :)

Så jeg skal prøve å ikke bli stressa når det gjelder vekten hennes :)

Hun er jo en blid litn ræser av ei jente <3

Ja, eg syns ho spis bra :) Ja, men kjenn eg bi litt stressa når hun ikke går opp i vekt, men hun er blid stort sett hele tia :) og tisser og bærsjer normalt :)

Ho ha også fått sopp i munnen :/ Men sku få kur til henne, så i dag har jeg kokt alle tutene til flaskene og alle leken (som kan kokes) og suttene, og vaska alle lekene med zalovann :)

Jeg har no ei lita tulle som er utrolig aktiv tenker nå jeg, litt sånn som jeg å mine søsken vart når vi var små :) ligger nokk i genene. Jeg selv var bare 7 kg når jeg var 1 år :p Men var nokk litt pga av at jeg var mye syk som baby :)

Hvis det i tillegg ligger i familien ville jeg hvertfall ikke vært bekymret :D

Hun spiser jo masse:D og DU, hun går opp MER enn mi tulle gjør;)
Hermine gikk opp 100gr fra 8-9mnd hun:p
Jeg mener man som foreldre må slutte å fokusere så mye på vekta og heller se an barnet sitt! Hvis hun spiser godt, er blid og fornøyd og har mange våte bleier så har hun det bra og får det hun behøver:)
Jeg måtte lære meg den innstillinga da Hermine fikk redusert vektøkning, og har nå godtatt at jeg har et spedlemma barn med liten apetitt og stort aktivitetsnivå:p;)

*Surfer mobilt*

Signerer her:-)
Vekta til nasse sto så og si stille fra 5 mnd til 8 mnd.

Jeg har no ei lita tulle som er utrolig aktiv tenker nå jeg, litt sånn som jeg å mine søsken vart når vi var små :) ligger nokk i genene. Jeg selv var bare 7 kg når jeg var 1 år :p Men var nokk litt pga av at jeg var mye syk som baby :)

Hermine har hatt sopp i munnen i månedsvis, virker ikke til å plage henne og vi gikk gjennom ei hel flaske Mycostatin uten at det hjalp noe :P

:) Det er bra dere beroliger meg litt :)

Hun har også kunn vokst 1 cm, så hun ha liksom stoppet å vokse litt :P

Men hun virker blid å fornøyd :)

Jeg skal prøve mycosin...eller va det nå heter :P å se om det virker :)

:) Det er bra dere beroliger meg litt :)

Hun har også kunn vokst 1 cm, så hun ha liksom stoppet å vokse litt :p

Men hun virker blid å fornøyd :)

Jeg skal prøve mycosin...eller va det nå heter :p å se om det virker :)

de vokser jo saktere nå når de blir eldre også da! :)

Back
Topp