what to do?

kariannemor

Elsker forumet
jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre med samboern min... han klarer ikke forholde seg til graviditeten min i det hele tatt og vil bare at jeg skal ta abort, og det er ikke aktuelt... denne graviditeten er langt i fra planlagt, vi hadde et uhell og jeg tok angrepille et par dager etterpå(dette var i helga, så måtte vente til mandag), men spira mi festa seg forde. jeg har hatt 2 MA tidligere og 1 SA, og det har vært tøft nok det, så klarer ikke ta en abort hvor jeg med vilje velger bort barnet. Jeg vil gjøre det beste ut av det selv om det ikke passer å få baby akkurat nå, men det skjønner ikke sambo, han mener jeg er egoistisk som ikke vil ta abort... Veit at sist gang jeg hadde MA var det utrolig tungt for han, og han er redd for at det skal skje igjen så da syns han det er bedre å "bare" ta en abort istedefor å være redd for at noe galt skal skje. Veit ikke hva jeg skal gjøre, han vil ikke prate om det og jeg er redd han vil gå ifra meg... Vil ikke bli alenemor, men heller det enn å ta abort... Er i tillegg veldig hormonell om dagen, så kjenner jeg ikke klarer å tenke 100% rasjonelt... Dette ble kanskje veldig sytete, men godt å få tømt seg litt og håper dere har noen råd til meg?

Skjønner at dette er vanskelig for deg...Men håper du og samboer klarer å snakke om det...

Håper du har noen som stiller opp for deg hvis samboer svikter...

Ønsker deg lykke til med det valget du gjør[:D]

Dette skal jo være en lykkelig tid, så håper du får glede ut av svangerskapet[:D]

ORIGINAL: Joffen

Skjønner at dette er vanskelig for deg...Men håper du og samboer klarer å snakke om det...

Dette skal jo være en lykkelig tid, så håper du får glede ut av svangerskapet[:D]

signerer denne..

Huff, for en trist situasjon...
Men tror du helt sikkert han forlater deg, om du velger å beholde barnet?
Håper dere får snakket ut om dette, og at du velger det som er riktig for deg! Husk bare å ikke gjør noe forhastet...
*trøsteklem*

Gi han litt tid! Ikke vær den som begynner å snakke om graviditeten la heller han være den som begynner å snakke. Ikke press han til noe! Vær tålmodig. Du skal se han begynner å glede seg bare det får synke inn. Lykke til!

trur ingen kan fortelle deg hva du skal eller burde gjøre..
men du burde ikke ta abort fordi han vil det viss du ikke vil det. Da kommer du mest sannsynlig til å angre og slite masse med det etterpå, og da er nok dessverre forholde deres "ødelagt" likevel.

men viss han stakar er redd for at det skal gå galt at det er derfor han vil du skal ta abort er det jo skikkelig synd i han. Mannfolk reagerer jo og tenker ulikt av hva vi jenter gjør, og han er så redd for at det samme skal skje igjen at han vil heller være føre var så han slipper bli såret.[&o]

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med lege eller jordmor. Få litt tettere oppfølging, og få samboeren din med på timene. Dere får sikkert tidlig UL og det vil sikkert roe et bekymret pappahjerte[:)]

Uansett lykke til!! [:D] og  husk, ikke la noen andre enn du selv bestemme om du skal ta abort. Det er ene og alene ditt valg til syvende og sist!

takk for gode råd alle sammen[:)]
Jeg prøver å ikke prate mer om det enn jeg absolutt må, for å ikke "skremme" han enda mer, ikke vil jeg mase på han heller. Men er så redd for at det skal virke som jeg ikke bryr meg om han og at han ikke blir sett. Må nok bare ta tida til hjelp som dere sier. Jeg er jo ganske redd og nærvøs, og jeg har den jo inni kroppen og har mer kontroll over hva som skjer og kjenner graviditeten på kroppen. Så kan jo skjønne at han også kan bli kjempe redd. Jeg klarer ikke helt glede meg selv før jeg har sett på UL at det går bra der inne og at det er liv, kan nok hende han blir mer sikker han og når han har fått se om den lille har det bra og magen min begynner å vokse. Jeg vil gjøre det jeg kan for å få det til å funke i hvertfall, og hva han vil det får jeg uansett ikke bestemt over, hvis han vil gjøre det slutt fordi jeg ikke vil ta abort så får han bare gjøre det... Men tror og håper at han ikke vil det.

Er så godt å ha dere jentene her inne[:)]

ORIGINAL: Joffen

Du tror ikke bare samboeren din trenger litt mere tid da??
Som andre sier over her så kan det jo være når ting begynner å skje inni magen din så skjønner han gleden over å få et barn nå?
[:)][:)]

Men dere må ivertfall snakke om det uansett hvor vondt det er, for ting pleier sjeldent å bli bedre av å bare unngå temaet liksom..

Men sender deg en stooor klem!![:)]

Back
Topp