What to do?

Bkno3620052

Andre møte med forumet
Ektemannen og jeg har prøvd å bli gravid ca 1 år. Tilslutt gav vi opp å prøve. Nå har ikke mensen dukket opp, og den pleier å være presis de andre månedene. Fikk mensen den 29 mai 2015 og varte i 4 dager. Neste mens skulle da kommet ca den 29 juni (den har kommet ca den 29 de siste 3 månedene). Nå er det den 6 juli og ingen mensen har kommet. Har ikke testet da det er brukt en formue på tester tidligere. Burde jeg teste nå? Har lest meg opp på eventuelt at mensen forsvinner ved stress, men har ikke vært spesielt stresset heller den siste perioden. Kastet så vidt opp lørdag og følte meg i elendig for, kan dette ha noe å si?.

Denne var feilposta, så flytta den til Generelt for deg :)

Ektemannen og jeg har prøvd å bli gravid ca 1 år. Tilslutt gav vi opp å prøve. Nå har ikke mensen dukket opp, og den pleier å være presis de andre månedene. Fikk mensen den 29 mai 2015 og varte i 4 dager. Neste mens skulle da kommet ca den 29 juni (den har kommet ca den 29 de siste 3 månedene). Nå er det den 6 juli og ingen mensen har kommet. Har ikke testet da det er brukt en formue på tester tidligere. Burde jeg teste nå? Har lest meg opp på eventuelt at mensen forsvinner ved stress, men har ikke vært spesielt stresset heller den siste perioden. Kastet så vidt opp lørdag og følte meg i elendig for, kan dette ha noe å si?.
Tja, ikke godt å si.

Den eneste måten å finne det ut på er jo en test.

Men kvalme og trøtthet er jo symptomer på svangerskap.

Takk for raske svar et annet spørsmål: (litt mye detaljer kanskje) sist vi hadde sex var 10 mai (fruktbar fra 10 mai), og hadde jo 4 dager med blødninger da rundt den 29 og i og med at mensen ikke har dukket opp nå blir jeg litt usikker på om det er verdt å ta en test? Leste om ei som hadde blødd 4 dager rundt innkommende mens,. Er det da fortsatt verdt å ta test eller vente til neste gang perioden skal komme?

Om du hadde normal menstruasjon 29.mai og ikke har hatt sex siden 10.mai så kan du jo ikke ha blitt gravid på en eventuell eggløsning i juni.
Eneste muligheten da er at du ble gravid på eggløsningen i mai og hadde en blødning i svsngerskapet, som en del får. I så tilfelle skal hvertfall en graviditetstest vise klart positiv om du er det. Men har mine tvil om mens 29.mai var normal.

Da tar jeg rett og slett sats og prøver. Har kjent litt etter tappen den siste uka og den ligger høyt oppe og kjennes "tung" ut. Ved varer problemet med at mens ikke kommer får jeg heller søke lege. Håper vel at det var 4 dager blødning da et eventuelt egg festa seg, men ser vel litt mørkt ut lov å håpe

Da tar jeg rett og slett sats og prøver. Har kjent litt etter tappen den siste uka og den ligger høyt oppe og kjennes "tung" ut. Ved varer problemet med at mens ikke kommer får jeg heller søke lege. Håper vel at det var 4 dager blødning da et eventuelt egg festa seg, men ser vel litt mørkt ut lov å håpe
Du kan jo kjøpe en test og se. Den burde absolutt vise positiv nå om du faktisk er gravid ;)

Ja det burde den hadde passa så fint å bli det nå! Veit ikke om jeg tørr å teste engang litt i frykt av at det eventuelt skal være noe annet galt

Jeg hadde siste mens 29 mai, eggløsning 12 juni og gravid nå..har 28 dagers syklus.

Om du er gravid eller ikke kan du jo bare finne ut ved å ta en test. Om det er vits å teste eller ikke kan bare du vite siden du er den som vet hvordan syklusen din er og når og hvor ofte dere har hatt sex.

Back
Topp