What to do??

4kløver

Elsker forumet
Me e invitert til middag, vin og spill kveld hos et vennepar i helga, sammen med mange andre par. Eg har vært veldig ivrig på å arrangere ein sånn kveld lenge, men det har blitt utsatt heile tiden .... heilt til no. Sliter litt med å komma på ein troverdig unnskyldning for plutslig ikkje å drikka vin... 100% sikkert at dei spør om eg e gravid i tilfelle! E elendig på å lyga, veit dei hadde sett det på meg. Men syns det e altfor tidlig å sei det til "alle"..

Såååå ska eg finna på ein teit grunn og melda avbud, ska eg finna på ein teit grunn til at eg ikkje kan drikka, eller skal eg juksa med vinen..? I tilfelle ka??

Ka ville dåkke gjort? ...like ikkje sånt stress..;)
 
Den der er litt kinkig ja =) Vi kommer til å få samme dilemmaet om to uker, da vi skal i bursdag. Skal dere ta med egen vin?
Det jeg har bestemt meg for å gjøre (som jeg gjorde forrige sv.skap og funket) Jeg kjøper en flaske hvitvin med skrukork, også kjøper jeg en flaske hvitvin uten alkohol og tømmer denne oppi flasken til vinen med alkohol =) Så ser det ut som jeg drikker, hehe. Jeg er også kjempe dårlig på å lyve, så de hadde nok gjennomskuet meg med en gang visst jeg ikke skulle drikke vin =)
 
Kjenner meg så godt igjen i alt dere sier.
Jeg er også verdens verste løgner (som man i utgangspunktet skulle tro var en positiv egenskap).


Det verste er at jeg er bedt på så utrolig mange ting fremover nå. Føles ut som det er noe nesten hver helg.. så lurer på om jeg blir å være ganske "syk" mye av denne høsten! =P

Den vin-ideen (putte alkohol-fri vin i ei tom vanlig ei) har jeg også vurdert. Men så tenker jeg:
hva om folk spør om å få smake på vinen min... eller at jeg må smake på deres vin/ drink osv.. eller at man blir fortere tom (enklere å drikke vin uten promille vil jeg tro) og de tilbyr annen drikke...

Man ser jo selvsagt for seg alle scenarioer her da... men jeg er så redd for å bli avslørt (vil fortelle det på mine egne betingelser)..
... og jeg er verdens letteste ansikt å lese.. 

 
Hvis man går tom for vin, og blir spurt om mer drikke kan man jo si at man fikk litt vondt i hodet, og drikker bare vann resten av kvelden :)
 
Du kan jo ta med alkoholfri vin eller noe:) Lure de skikkelig:) morsomt etterpå også når det kommer ut:)
 
Et tips kan jo og være å kjøpe en vinflaske til å fylle på som man vet er veldig vanlig i vennekretsen, da er den ikke så spennende å smake på =)
 
Hehe, takk for mange gode tips, ekje lett detta her;)
Litt rart med denna gjengen e at alle vinflaskene blir samla, og så blir det skjenkt fra eit par flasker om gangen til alle... Gøy til vanlig, men litt kjipt i denna situasjonen!

Meeen ser faktisk ut som greiene løyse seg sjøl:) mamma og pappa lurte på om eg ville ta med snuppa heim og vera der i helga, dvs 5 timar vekke. Då har eg jo gyldig grunn til å melda avbud...;)

Men blir nok fleire dilemmaer før det blir offisielt ja, ein del middager med jobben, jentevinkvelder og julebord framover... Ser ut til å bli ein haust med mykje "helge-influensa";)
 
Alkoholfri vin smaker pyyyton så jeg hadde nok kjørt en "å huffameg stakkars som går på antibiotika og ikke kan drikke".
 
Jeg brukte antibiotika-løgnen sist jeg var gravid. 
Sa jeg gikk på antibiotika pga "noe greier i magen", derfor kunne jeg ikke drikke :)
Folk gikk fem-på ;)
 
Back
Topp