what to do??

2x 24November

Forumet er livet
VIP
Lille Viljarmin er 5mnd om 2 dager. Han har aldri fått noe annet enn pupp, og jeg trur/har trudd det var nok, da jeg føler jeg har nok melk, og han gulper endel.
Han har siden han var ett par mnd lagt seg kl 19 om kvelden. Det har variert veldig hvor mye/ofte han våkner om kvelden/natta men han har alltid lagt seg greit igjen etter litt pupp.
På den siste kontrollen på hs hadde han bare lagt på seg 120g på litt under 1mnd, men hs sa at siden han var så stor i utgangspunktet gjorde det ikke noe (han var 7945g)
MEN, de siste dagene har han ikke ville sovet. Legger han klokka 19 som normalt men idag f.eks var jeg inne 4 ganger før klokka var 20 og ga han pupp, før jeg til slutt ga opp og tok han med i stua. nå ligger han å surker, er stuuuup støtt, men får han ikke til å sove mer enn 10-15min.

Han har aldri sovet noe særlig på dagtid, men siden han har sovet så godt på natta har det vært "grait" liksom. Kan nok telle på en hand hvor mange ganger han har sovet mer enn 30 minutt sammenhengende. Han har 2 lurer på dagtid på ca 20 min hver.

Nå sitter jeg her med en ferdigblandet pakke med nan1 og vurderer sterkt å gi han det for å se om han spiser det. Kanksje han er sulten???

Jeg har jo vært veldig opptatt med å kunne fullamme til 6mnd, men nå lurer jeg på om det ikke går.. Kan de gulpe selv om de ikke får for mye mat? For han gulper jo..

uff, vet ikke hva jeg skal gjøre..

Ville prøvd med grøt til kveldsmåltidet jeg. Det med å fullamme til 6 mnd har de, eller skal de gå tilbake med å si 4 mnd som før :)

Ja, de kan gulpe selv om de ikke er mette.. Datteren min feks har refluks og gulper hele tiden...

Det kan ikke være økedøgn da?

Med jenta mi pumpa jeg meg etter amming i løpet av dagen, som vi varmet til kvelds en liten periode, og det hjalp her..

Lille sover nå og har sovet i 20min nå. Valgte å ikke gi han noe tillegg, så får se hvordan det går. Han virket rett og slett ikke trøtt når jeg tok han opp i 20 tiden. Men skjønner ikke hvordan det er mulig når han er bare 5mnd og bare sovet 55 min tilsammen hele dagen.. (han sov riktignok til 11 idag pga seeeen kveld igår med samme problem som idag). Jeg smurte dentonox på gommene hans (virker som har plages myyyyye med kløe), og da ble han straks litt roligere, så da ga jeg han pupp og han sovna.

Han er i tillegg ganske forkjølt med tett og rennende nese, så kan jo såklart være det som plager han.

Jeg ville nok ha begynt med grøt. Man burde jo begynne på fast føde helst før de er 6 måneder. Men vis du begynner på grøt burde du gi det til han første gang på morgene. For å se om han reagerer på det eller ikke. For da slipper man at han har vondt i magen og grining på kvelden/natta:) Håper det går bra til slutt:)

MammaEva91 skrev:
Jeg ville nok ha begynt med grøt. Man burde jo begynne på fast føde helst før de er 6 måneder. Men vis du begynner på grøt burde du gi det til han første gang på morgene. For å se om han reagerer på det eller ikke. For da slipper man at han har vondt i magen og grining på kvelden/natta:) Håper det går bra til slutt:)

Viktig og godt råd det der. emoticon

MammaEva91 skrev:

Viktig og godt råd det der. emoticon

Back
Topp