What to do?!!

Shotra

Flørter med forumet
Når jeg endelig har funnet ut at talkum funker som gull for å holde fukten vekk fra babyvalkene, så må noen fortelle meg at talkum er farlig(les: kreftfremkallende og er med på å utvikle astma). Ikke vet jeg, synes det høres rart ut. Noen her som har hørt noe lignende? Vil jo ikke bruke det hvis det er "farlig" lissom[&:]

bruker potetmel jeg og det funker som bare det iallefall..

de har sluttet å selge talkum her, hu på apoteket sa at det ikke var bra.

MEN, det er jo blitt brukt i aaaalle år..

jeg bruker potetmel, det er jo like effektivt.

aldri hørt om...
men jeg også bruker bare potetmel som jeg har hatt i en talkumboks pga lettere å påføre.. slipper at det blir alt for mye..

Du kan lese om studien her: http://www.dinside.no/788430/talkum-kan-gi-kreft

Det skal sies at dette gjelder utstrakt bruk, altså hver dag over lengre perioder. Og at det gjelder bruk i skjede-området, da det er snakk om kreft i eggstokkene.

Tusen takk for svar jenter[:)] Da skal jeg jammen begynne å bruke potetmel istedet. 

Altså dette var nytt for meg.. Nå bruker jeg ikke talkum, men Babyline sitt pudder og er så fornøyd med det... Hmmmm....dette må undesrøkes......

ORIGINAL: Charlis

Altså dette var nytt for meg.. Nå bruker jeg ikke talkum, men Babyline sitt pudder og er så fornøyd med det... Hmmmm....dette må undesrøkes......

Det var nytt for meg også, og det er foreløpig kun én studie som viser til disse resultatene. Samtidig er visst studien såpass omfattende at man skal ta signalene alvorlig.

Må legge til at årsaken til studien var en eldre dame som hadde brukt talkumpudder daglig i 30 år. Våre barn er bare 3-5 mnd gamle, så faren er ikke akkurat overhengende...

ORIGINAL: C love K

ORIGINAL: C love K

jeg og, blir borte med en gang [:D]

Back
Topp