What to do????

tussi09

Glad i forumet
Da jeg kom inn for å se til snuppa i middagsluren, hadde ho snudd seg og lå på magen og sov:-0 What to do??? Nå er jeg livredd for at d skal skje i natt, tror ikke jeg tør å sove...:-/

Jeg kjøpte en nattpose fra H&M, hun har enda ikke klart å snu seg når hun ligger i den. I tillegg så har jeg kortet inn lakenet hennes litt (festet med en sikkerhetsnål på den delen som er i fotenden) slik at det blir litt for lite, og at madrassen kommer litt opp på sidene. Da blir det på en måte litt motbakke, og hun har da litt problemer med å snu seg der. (kanskje litt dårlig forklart)

Victoria har fremdeles ikke klart å snu seg i sengen, men om det er fordi jeg har tatt mine forhåndsregler eller om hun rett og slett ikke er så interessert i akkurat det, det vet jeg ikke.

Mina har begynt med dette også. Jeg har lagt en vanlig hodepute ved siden av henne i sengen slik at hun ikke har plass til å snu seg. Har hindret henne hittil ihvertfall. [8|] 

Hs sa her at når de begynner med det , at de ruller seg over selv... da er det greit...
=)

Snuppa gjør det i grinda si og på gulvet og i dag når jeg stod opp hadde ho lagt seg over på magen i senga også. Men ho var våken da [8D]
Merker ho snur seg mye oftere nå og overalt...

Vi har en sovepose eller nattepose og det hjelper. De sier at de klarer ikke å snu seg! Kan bare anbefale det!!!

min ruller over og sover på magen innimellom.så lenge hun gjør d selv, r jg ikke bekymret[:)]
Lar henne utvikle seg helt i eget tempo. d hun klare og vil, får hun lov til[;)]

Eldste min snudde seg og sov på magen når hun var 4mnd (ja - tidlig ute med ting) og da lot jeg henne gjøre det. For det var like ofte at jeg fant henne sovende på ryggen en times tid etterpå. Så jeg tenkte at når hun klarte det selv, var det greit.
M sover godt på ryggen, men snur seg nå ofte over på siden. Og da er det greit.[:)]

ORIGINAL: #Åsen#

Hs sa her at når de begynner med det , at de ruller seg over selv... da er det greit...
=)

ORIGINAL: Trico

=)

Nå vil jeg bare få tilføye noe her.....
Jeg hadde et søskenbarn. Han var 8 mnd da han dødde i krybbedød... han krøyp og det hele. Om det var for han lå på magen, DET vet jeg ikke. Men en skal ikke slappe helt av ennå. selv om det syns at dem har kontrollen...

VE har ikke skjønt at hun kan rulle tilbake enda, og hun klarer heller ikke å legge seg ned, på magen, å slappe av. Da blir hun liggende med nesa trykt i underlaget, og får panikk. Så selv om hun har begynt å snu seg, så stoler ikke jeg på at jeg bare kan la henne holde på. Frem til jeg ser at hun klarer å snu seg tilbake selv når hun blir sliten, så kan det være at jeg roer ned litt med forhåndsregler. Men frem til da, så kommer jeg til å gjøre det jeg kan for at hun ikke skal snu seg i sengen.

ORIGINAL: tullemor_86

ORIGINAL: ladylovelylux

=)

Jeg hadde et søskenbarn. Han var 8 mnd da han dødde i krybbedød... han krøyp og det hele. Om det var for han lå på magen, DET vet jeg ikke. Men en skal ikke slappe helt av ennå. selv om det syns at dem har kontrollen...

nei men skal du tenke slik så må du snu lenge[:-]
er jo 2 åringe rsom har dødd i krybbedød[8|]
jeg snur henne om hu ligger rart til..

jaja, jeg vet ikke... [8|]
Har ikke det problemet, ennå... [:)]

Man vet jo ikke hvorfor egentlig barn dør i krybbedøden. Før i tiden var d annerledes, da la de babyer på magen fra de var nyfødt og man tror at kansje presset m å ligge på magen kan ha noe m d. Men man vet ikke sikkert og bare at d r en faktor.
så lenge barn klarer og vil selv, så tror jg ikke d r noe fare, man kan ikke være våken halve natten or å snu barna! eller gå å være redd hele tiden, da blir man jo gal.
Bør vel oxo tilføye at jg har en lillesøster som "døde" i krybbedøden. Mamma klarte å få liv i henne igjen, men da hadde hjernen vært uten oksygen i altfor lang tid. Hun r i dag 21 år og multihandikapet.

ORIGINAL: jafris

Man vet jo ikke hvorfor egentlig barn dør i krybbedøden. Før i tiden var d annerledes, da la de babyer på magen fra de var nyfødt og man tror at kansje presset m å ligge på magen kan ha noe m d. Men man vet ikke sikkert og bare at d r en faktor.
så lenge barn klarer og vil selv, så tror jg ikke d r noe fare, man kan ikke være våken halve natten or å snu barna! eller gå å være redd hele tiden, da blir man jo gal.
Bør vel oxo tilføye at jg har en lillesøster som "døde" i krybbedøden. Mamma klarte å få liv i henne igjen, men da hadde hjernen vært uten oksygen i altfor lang tid. Hun r i dag 21 år og multihandikapet.

Off, så forferdelig..... [:(]

Nei,en kan jo ikke det... men jeg ville gjort noen tiltak for å få babyen til å ligge på rygg litt lengre i allefall...

Trykk på magen? Jeg trodde det hadde noe med at hodet blir liggende ned i madrassen, at en puster inn den samme luften gang på gang... at hjernen får for lite surstoff..

Tenker jeg kommer til å prøve sånn pose,.. Mn hun har ikke gjort d igjen heldigvis. Når har jeg stappa sengebeskytteren imellom madrassen og sengen slik at marassen e litt bøyd. Legger også et sammen rullet teppe vedsiden av henne:) tusen takk for masse svar:)

Nei,en kan jo ikke det... men jeg ville gjort noen tiltak for å få babyen til å ligge på rygg litt lengre i allefall...

Trykk på magen? Jeg trodde det hadde noe med at hodet blir liggende ned i madrassen, at en puster inn den samme luften gang på gang... at hjernen får for lite surstoff..

Nettopp[:)] Man hører så forskjellig, ingen vet. vi har lenge støttet krybbedød saken og hører nye ting hele tiden. Men d eneste jg vet var at søstern min var svak fra før av. Man kan ikke stoppe utviklingen til barn mener jg, r de sterke nok til å flytte seg selv, r de sterke nok til å ikke ligge i en stilling som ikke r bra/behagelig.
Tror litt slik at d r som inni magen, noen bare mister man, uten at man finner noe feil og tror d r litt sånn m fødte babyer oxo, noen hjerter r bare ikke sterke nok[:(]

Nettopp[:)] Man hører så forskjellig, ingen vet. vi har lenge støttet krybbedød saken og hører nye ting hele tiden. Men d eneste jg vet var at søstern min var svak fra før av. Man kan ikke stoppe utviklingen til barn mener jg, r de sterke nok til å flytte seg selv, r de sterke nok til å ikke ligge i en stilling som ikke r bra/behagelig.
Tror litt slik at d r som inni magen, noen bare mister man, uten at man finner noe feil og tror d r litt sånn m fødte babyer oxo, noen hjerter r bare ikke sterke nok[:(]

Ja.. trist! Men sant [:(] Er nok naturens gang, de sterkeste overlever.
Men søstera di overlevde![:)] sterk jente! [:)]

Fikk beskjed av hs at når di gjør det selv, er det greit at di sover på magen [:)]
Så hadde ikke stressa med dette.... [8|] [;)]

ORIGINAL: tullemor_86

=)

nei men skal du tenke slik så må du snu lenge[:-]
er jo 2 åringe rsom har dødd i krybbedød[8|]
jeg snur henne om hu ligger rart til..

jaja, jeg vet ikke... [8|]
Har ikke det problemet, ennå... [:)]

Krybbedød har vel med andre faktorer å gjøre.

Back
Topp