What to do, what to do?

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Nå er det en måned til reunion med gamleskolen.
Mye kan jo skje på en måned, men jenta mi tar ikke flaske, så vi gir jo vann på tutekopp til måltid.

Jeg ammer jo gjerne ved 19.00 tiden, og 22/23.00 tiden og så rundt 03.00 igjen. (og da får hun 2 store grøtmåltider, frukt, halvt glass sviskemos og det hun orker av middag gjennom dagen i TILLEGG til puppen på dagen)

Kunne jo gjerne tenkt meg en tur på reunion da, ti år siden ungdomsskolen, og jeg har jo ikke vært ute og farta siden før graviditet, og jenta mi er jo tross alt 8 mnd og 10 dager når dette er.
Men hva i all verden gjør jeg da, hvis jeg er ute og koser meg, og hun begynner å gråte etter mammaen sin i 22.00 tiden? :( Samboern har jo ingen pupp å gi. Kan jo ikke sette henne opp i sengen for å gi melk på tutekopp?

Og hadde jo vært morsomt å drikke litt, ikke bli canacas selvfølgelig, men lettere beruset, uten å tenke på at ammingen gjør baby beruset.

Noen tips ? Kanskje jeg bare må droppe reunionen.....

Huff så kjedelig..
Kan jo alltids være edru og kjøre hjem igjen om bebis trenger deg, men det er vel ikke så artig når det er reunion!
Jeg tenker litt sånn at så lenge babyen får mat på andre måter så går det vel fint:-) Får pappaen gi grøt til hun sovner i grøtskålen .. Hehe! Gå og kos deg og la pappaen ta seg av bekymringene.. Dersom han sier Gå, så hadde jeg ikke stusset:)

Nei, det er kjipt. Hehe. Vil jo gjerne ta meg en dram eller to :)
Gir jo grøt kl 19.00 som hun sovner av rett etterpå, så hu er jo gjerne stappmett når vi legger henne, og da vil hun også ha pupp i tillegg. Men tre timer etterpå er hun klar for pupp igjen.
Det som er så kjipt. Kan jo ikke bare gi grøt eller tutekopp da..

Aaah, the agony.

Her har vi samme problemet..... Heldigvis har det blitt slik (tilfeldigvis) at svigers skal være hos oss i en hel uke før vi skal på konsert og overnatting i Oslo. Lillebror er da 8 mnd gammel. Han spiser fortsatt 1-2 gang per natt og tar ikke flaske. Han får vann på mam-flaske, men liker ikke Nan eller mm i flaska.

Jeg tenker å bare la det stå til. Svigermor har da hatt en uke å skape et bånd med han, og hun får prøve å tilby flaske med mm som jeg har pumpa ut. Hun er selv mamma til tre gutter, så jeg tviler ikke på at hun klarer å trøste han igjennom et par oppvåkninger.

Jeg har et liiiite håp om at han begynner å sove hele natten innen en mnd......

Hverken jeg eller gubben klarer å gi guttungen flaske, vi har prøvd vann, mm og mme men får det ikke til. Men min mor klarer helt fint å gi flaske de gangene hun har passet han.

Dette er ikke noe som skjer hver lørdag liksom,så jeg forstår godt du ønsker få dette med deg! Det ville jeg prøvd og tilrettelagt for selv om jeg/vi var i din situasjon:)

Prøve en annen flaske og/eller tut da?
Kanskje det går om en annen enn deg eller mannen gir?

Lykke til:)

Ja, kan jo se om noen andre får gitt, men det r jo mannen som skal passe. Vil ikke at mamma skal komme å sitte her for å gi flaske på natta liksom :P haha.
Prøvd forskjellige flasker ja, men skulle funnet en som rant av seg selv, som hun ikke trengte å suge noe særlig på.

Noen forslag til det?

Større flasketur? Det finnes jo for 9 mnd, da renner det ganske godt ut tuten..

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

*flasketut

Ja, kan jo se om noen andre får gitt, men det r jo mannen som skal passe. Vil ikke at mamma skal komme å sitte her for å gi flaske på natta liksom :P haha.
Prøvd forskjellige flasker ja, men skulle funnet en som rant av seg selv, som hun ikke trengte å suge noe særlig på.

Noen forslag til det?
IKEA sin tutekopp renner det fra .. Hvis han tror hun er kjempe sulten så skader dt jo ikke med grøt klokken 22-23 heller :P
Han kan jo gi henne mm(e) i kopp og drikke som vanlig fra den. Kanskje hun synes det er gøyere da :-)

IKEA sin tutekopp renner det fra .. Hvis han tror hun er kjempe sulten så skader dt jo ikke med grøt klokken 22-23 heller :p
Han kan jo gi henne mm(e) i kopp og drikke som vanlig fra den. Kanskje hun synes det er gøyere da :)
Kanskje bare prøve større tut.
Det er jo det at hun legger seg kl 19.00, så er jo dumt å ta henne opp slik at hun våkner for kopp/grøt også..
Hmmm

Sniker fra november. her har det vært flaskenekt lenge..helt til vi prøvde bambino sine flasker!! Det renner greit og tuten er lett å suge fra. Hadde barnevakt for første gang i dag, det gikk kjempe fint og lille drakk godt av flaska :D

Håper dere (babis) finner ut av det og du får luftet deg uten å bekymre deg for om det går bra hjemme!

Sniker fra november. her har det vært flaskenekt lenge..helt til vi prøvde bambino sine flasker!! Det renner greit og tuten er lett å suge fra. Hadde barnevakt for første gang i dag, det gikk kjempe fint og lille drakk godt av flaska :D

Håper dere (babis) finner ut av det og du får luftet deg uten å bekymre deg for om det går bra hjemme!
Hvor får man kjøpt bambino da? :) :)

Flere steder tror jeg, har sett de på rema og rimi her også;)

Back
Topp