What to do? (OT)

Kattepus84

Elsker forumet
Har ei vennine som ringte med nettopp....hun er så fortvila, og vet ikke hva hun skal gjøre.

Hun jobber som ekstrahjelp i en butikk, og er satt opp til å jobbe på lørdag, men pga studiene og eksamen så har hun ikke mulighet til å jobbe den lørdagen... (hun er i en studiegruppe og de må alle møtes på lørdag for å øve på fremvisningen sin som de skal ha...og lørdagen er eneste dagen de kan ta øvningen)

Hun ringte sjefen og sa hun ikke hadde mulighet til å jobbe, pga denne oppgaven.. Men fikk beskjed av sjefen at det er ingen andre som kan jobbe på lørdag så hun må møte....Men hun kan jo ikke...

Hva skal hun gjøre? Noen som har råd? Kun vil ikke bruke en 3-dagers og late som hun er syk, for det vet jo sjefen at hun ikke er....

for det første så syns jeg at det var utrolig dårlig gjort av sjefen[:@][:@][:@]hva hun skal gjøre er vanskelig og si,hadde prøvd og prata igjen med sjefen,ellers så hadde jeg bare tatt en spansk og sagt jeg var syk,ikke særlig fint gjort men er det ingen annen utvei så hadde jeg gjort det,studiene er tross alt viktigere[;)][;)]håper det ordner seg for vennina de[;)][;)]

Men lurer også på om sjefen har lov å tvinge henne til å jobbe denne dagen....

Hadde vært no annet om hun var ansatt med en viss prosent i bedriften....f.eks 100, 80, 50 eller 30% liksom....Men hun er jo bare ansatt som ekstrahjelp... Har sjefen da lov å tvinge henne på jobb i denne situasjonen??

nei tror faktisk ikke at sjefen har lov til det[;)][;)]er hun med i noen fagforening?da kunne hun prata med de og hørt hvilke rettigheter hun har.

Back
Topp