What to do? litt la

x1xsiljis

Glad i forumet
Gutten min har plutselig fått så vondt i magen sin[X(] Tror i hvertfall det er det, for han kan plutselig hylskrike i noen minutter for å så sovne helt utslitt[&o] og sånn driver han lenge! veit ikke hva jeg skal prøve å gjøre for å hjelpe han, har prøvd fenikkel-te, malt på smokken (hjelper ingenting annet enn att han er stille en liten stund for han koser seg med smaken) prøvd å massere magen hans og dytte bena opp mot magen for å få ut lufta (han presser veldig mye, og det er så vidt han får ut en promp innimellom så jeg tror det kanskje er luftsmerter) har prøvd å bære han på armen, og er flink til å ta han opp for å rape flere ganger når han spiser, men enda har han vondt![X(]
Nå fikk jeg mamma til å kjøpe minifom dråper i går, men er så skeptisk til å gi han det å? noen erfaringer med det?
Har slutta med tilegg om kvelden, for jeg tenkte kanskje det var NANen som ga han vondt i magen, men nå fikk han ikke i går og han er fortsatt utrolig i dag :(
Han fikk også sånn mixtur mot sopp som vi skulle prøve, men siden legen egentlig ikke trodde det var sopp så har jeg kuttet den ut i tilefelle det var derfor han fikk vondt, men som sagt.. han er fortsatt urolig i dag å[&o]

Noen gode råd?

Huff.. jeg har det akkurat likt nå.. hehe.. merkelig egentlig.. føler vi har "samme" probleme hele tiden [8|][:D]
uansett, jeg har funnet ut at hun ikke tåler at jeg spiser pølse.. da får hun skikkelig vondt i magen..
jeg spiste pølse i går og hun var helt krekilsk.. sånn har hun vært en gang før da jeg spiste det samme.. så jeg må passe på hva jeg spiser for hun har skikkelig ømfintlig mage [:o] prøver å legge henne til puppen når hun har så vondt også men hun drar i puppen og skyter seg bakover [&o]

hjelper fenikkel te? miniform har jeg ikke no erfaring med men leste i en tråd her om at man helst ikke skulle bruke det?? [8|]
skal se om jeg finner det.. [:)]

lag sukkervann til barnet gi 2 ml av dette. det fungerer som smertestillende for de minste. har hjulpet meg iallefall. min sønn har også hatt magesmerter som beskrevet over.

t0mmelise: hehe, ja! det begynner å bli litt rart :P men da kan vi "lære" av hverandre ;) okei, pølse spiste jeg faktisk her om dagen, røkt kjøttpølse.. kanskje det ikke er helt bra?[8|] hmm.. men jeg klarer liksom ikke å skjønne helt hva jeg skal begynne å kutte ut da..
Alvin vil myyye til puppen når han har vondt, også virker det som det hjelper han til å bæsje eller få ut litt luft.. men han drar og river i brystvorta mi så jeg blir skikkelig sår! men det er så fælt for jeg hører det rumler skikkelig i magen hans og presser til han blir helt rød i hele hodet[X(]
jeg har hørt noe om de minifom dråpene jeg å,men så var det noen som mente det var greit?[8|] uff blir helt rådvill, og synes så synd på han[X(] og nå gråter han[:(]

t0mmelise: og nei, fenikkel-te har ikke hjulpet noe spes her hvertfall...[8|]

Almea: har prøvd sukkervann før og det hjalp heller ikke desverre :(

Minifom hjelper. Kan jo være så mye forskjellig som er årsak til smertene hans. Han min fikk jo 2-3 bæsjebleier for dagen etter at vi begynte å gi han mycostatin, men etter en uke på den har han no gått over til 1 for dagen... I perioder skriker han noe helt vanvittig pga magen, og da får han stort sett tømt seg og.. virker nesten som om det er i det alt kommer gjennom at han skriker. Men når det gjelder luftsmertene så er det jo litt håpløst da... for de svelger jo luft hele tiden, både når de får pupp, når de får flaske, når de tar smokken.. og en forsøker jo å få de til å rape så godt en kan... Men får de ikke opp all luften de svelger så går den ut rompen... så da blir det jo mage smerte skriking... Jeg har den dunstan baby lanuage dvdèn- og der forklarer hun at når de har rap som skal opp så sier ( eller skriker de ) "eh". Så om du har rapt han og han likevel sier "eh", så har han fortsatt rap på lager. Venninnen min som jobbet på barneklinikken i mange år, sa at det beste å gjøre er å bruke god tid på rapingen, selv om en er veldig sliten. Kan ta tyve minutter før en får opp en rap. En må liksom bare forsøke alle teknikkene for å få opp rap, og ikke slutte før babyen har sluttet å si "eh".

Her har vi det også akkuratt på samme måte[&:] Malin har utrolig mye luft i magen, og skriker masse pga av det. På dagen går det greit, da tar hun puppen og det roer henne ned. Men hun klarer ikke sovne pga magen! Hun sover ved puppen, men våkner 10min senere og knyter seg veldig, så det er tydelig at hun har mye luft i magen. På kveldene skriker hun nesten utrøstelig[:(] Da er hun overtrøtt i tillegg til luft i magen. Huff, er så grusomt å høre på og ikke kunne gjøre så mye[&:][:(] Går og går med hun, synger, bytter stilling, bøyer beina hennes inn mot magen, masserer magen etc etc, og noen ganger kommer det ut promp, mens andre ganger hjelper det ikke[&:] Og når hun blir som dette, vil hun ikke ta puppen heller[&:]

I går kjøpte vi minifom, har gitt henne det et par ganger i dag, men ikke merket noen forkjell enda. Står jo på pakkningen at det kan ta 2 - 3 dager før man merker bedring...

ORIGINAL: pandanita

Her har vi det også akkuratt på samme måte[&:] Malin har utrolig mye luft i magen, og skriker masse pga av det. På dagen går det greit, da tar hun puppen og det roer henne ned. Men hun klarer ikke sovne pga magen! Hun sover ved puppen, men våkner 10min senere og knyter seg veldig, så det er tydelig at hun har mye luft i magen. På kveldene skriker hun nesten utrøstelig[:(] Da er hun overtrøtt i tillegg til luft i magen. Huff, er så grusomt å høre på og ikke kunne gjøre så mye[&:][:(] Går og går med hun, synger, bytter stilling, bøyer beina hennes inn mot magen, masserer magen etc etc, og noen ganger kommer det ut promp, mens andre ganger hjelper det ikke[&:] Og når hun blir som dette, vil hun ikke ta puppen heller[&:]

I går kjøpte vi minifom, har gitt henne det et par ganger i dag, men ikke merket noen forkjell enda. Står jo på pakkningen at det kan ta 2 - 3 dager før man merker bedring...

Ja, det var jo nesten som jeg skulle beskrevet han det[X(] han gråt ikke på dagen før han heller, men nå skriker han til nå å... uff.. har gitt han minifom i går kveld og i dag så blir spennende å se om det hjelper etterhvert.. men har litt blanda følelser til de dråpene, men jeg vil jo ikke han skal ha vondt heller![&o]

Anbefaler Minifom, ingen bivirkninger med det heller!

Jeg syntes den virket allerede første dagen, men dagen etter hadde hun vondt igjen. Men hun prompet VELDIG i en hel uke etter at vi begynte med minifomen, så det tok faktisk en hel uke før det hadde virket skikkelig!! Hun hørtes ut som en voksen mann når hun prompet, så det var tydelig at minifomen hadde effekt på magen!!!

Bruker minifom ennå. Jeg gir henne det i en 1-ml-sprøyte (dosering 0,3 ml), synes det er lettere.

ORIGINAL: siljis

ORIGINAL: pandanita

Ja, det var jo nesten som jeg skulle beskrevet han det[X(] han gråt ikke på dagen før han heller, men nå skriker han til nå å... uff.. har gitt han minifom i går kveld og i dag så blir spennende å se om det hjelper etterhvert.. men har litt blanda følelser til de dråpene, men jeg vil jo ikke han skal ha vondt heller![&o]

Ja, jeg også er litt skeptisk til minifom, har jo lest at det kunne være hormonforstyrrende, men noe må vi jo prøve. Hun har det vondt dakkar[&:] Det er iallefall mange som sier at minifom hjalp masse, så jeg håper det er tilfellet her også. Og for dere! Er ikke noe koselig når de små har det vondt [&:]

ORIGINAL: Tu

Anbefaler Minifom, ingen bivirkninger med det heller!

Jeg syntes den virket allerede første dagen, men dagen etter hadde hun vondt igjen. Men hun prompet VELDIG i en hel uke etter at vi begynte med minifomen, så det tok faktisk en hel uke før det hadde virket skikkelig!! Hun hørtes ut som en voksen mann når hun prompet, så det var tydelig at minifomen hadde effekt på magen!!!

Bruker minifom ennå. Jeg gir henne det i en 1-ml-sprøyte (dosering 0,3 ml), synes det er lettere.

1 uke, okay. Godt å vite sånt, at det kan ta litt lengre tid[:)] Håper det blir sånn her også, at minifomen får igang litt promping!

Back
Topp