What to do? *lang, vognrelatert*

Medusa_83

Forumet er livet
Hehe[:D] Mamma synes så synd på nummer to i magen som må arve Ida sin vogn som er rimelig slitt og delvis befengt med jordslag. Derfor har hun gått hardt ut mot min far og tvunget ham til å være med på spleiselag - NY VOGN til knøttis[:)]

De har blitt enige om at de vil stille med max 5000, og hvis vi vil, kan vi bruke pengene på noe annet. Uansett, er jeg helt enig med mamma.. Det er litt kjipt å gi en sånn vogn videre.

DETTE er vogna jeg helst vil ha:

Den kan jeg få for 7000 NOK i Sverige (8500 i Norge), der den har levering om 4-5 uker... MEN... VI har jo egentlig ikke råd til å bruke 2000 av våre egne penger på vogn når vi egentlig har en fra før[&:]

Alternativet kunne være å bestille trekk i samme farge for 3500-4500 NOK i Sverige. Det føles jo som fryktelig mye å bruke bare for trekk, men det er kanskje det beste å gjøre?

Eller bør vi bruke pengene på noe annet?

Vi kan jo selvsagt selge Idas vogn og bruke pengene derfra på å legge i en ny vogn også, men hvor mye kan man egentlig få for en 2,5 år gammel, noe slitt vogn med jordslag i kalesjen???[&:]

VANSKELIG! Og så må jeg jo bestemme meg snart, når det er så lang leveringstid[8|]

Der må dere rettogslett kjenne etter hvor mye dere vil ha ny vogn. Finner en slike vogner brukt?
Er det kun den vogna du vil ha? Eller kan du ta til takke med en billigere?

Dette er det egentlig kun du som kan avgjøre. Spørst hvor stor lysten på ny vogn er[8D]

Huff, vanskelig det der!
Har jo så klart lyst å ligge det nye knøttet i ny vogn, men er ikke alltid pengene strekker til!

Jeg ville nok kjøpt ny vogn, om dere ikke har råd til den emmaljunga kan du jo finne en rimeligere en? Eller se om du finner en fin, lite brukt emmaljunga vogn på finn? Jeg kjøpte første vognen til Mathea brukt, den så omtrent ikke brukt ut. Var litt "rusten" i rammen, men det bare vasket vi av med rustsåpe. Ingen som så at jeg ikke hadde ny vogn, om de så ikke kjente til modellen [;)][:)] Så brukte jeg heller pengene på en god og varm voksi pose til å ha i vognen.

Og jeg betalte bare 2000 for min første vogn, masse sparte penger! Så hvis dere får 5000 av foreldrene dine, så kan dere jo sitte igjen med rundt 3000kr til noe annet om dere kjøper en brukt en [:)]

Jeg hadde kjøpt ny vogn - for jeg har lært av min feil! tapte litt på å kjøpe Smart, for å selge etter 5 mnd og kjøpe Mondialen [8D] Men har man ikke penger så har man ikke det... Men OM jeg kunne hadde jeg kjøpt vogna jeg ville ha - så jeg ikke hadde angra og irritert meg.. Men som det sies, er jeg vel over gjennomsnittet intressert i dissa vognene [8D]

Hmmmmm... Ja... Jeg er egentlig ikke interessert i å kjøpe en annen vogn. Denne er den eneste som teller for meg[8D] Og det med å kjøpe brukt, føles også litt feil når poenget er at babyen skal få ny vogn. Har selvsagt vurdert tanken, og følger med på finn, men det er ingen ting som er aktuelt der nå[&:]

Uansett... Jeg gidder ikke å bruke 4-5000 på en vogn jeg ikke er superfornøyd med. Da kan jeg like godt bare bruke den vi har fra før (som jeg heller ikke er superfornøyd med)

ORIGINAL: Medusa_83

Hmmmmm... Ja... Jeg er egentlig ikke interessert i å kjøpe en annen vogn. Denne er den eneste som teller for meg[8D] Og det med å kjøpe brukt, føles også litt feil når poenget er at babyen skal få ny vogn. Har selvsagt vurdert tanken, og følger med på finn, men det er ingen ting som er aktuelt der nå[&:]

Uansett... Jeg gidder ikke å bruke 4-5000 på en vogn jeg ikke er superfornøyd med. Da kan jeg like godt bare bruke den vi har fra før (som jeg heller ikke er superfornøyd med)

Da flesker du til med NY vogn til babyen[:)] LØØØØØP til sverige og bestill[:D]

Jeg syntes også det var litt kjiipt at Oliver skulle få Theodor sin gamle vogn....syntes han skulle få noe nytt han og. Jeg endte opp med et kompromiss[:)]

Jeg hadde denne vogna (nesten) til Theodor med myk vognbag i.....

Og kjøpte bare en hardbag

slik at den ble slik:

Kompromiss! Kjøpte vognbagen brukt - så fornyelsen av vognen kostet meg 1000 kr[:)][:)]

men vogna er vel bare brukt av Ida? om vogna er fint brukt fra før av, så er d jo bare en ny kalesj, som gjør at den ser helt ny ut?

men dyrt for en ny slik en, vanskelig valg d der...

Hva med å kjøpe en city cross, m city bag[:-] hohoh, frøken som er veldig glad i vogna si[:-]

Hmm.. Det valget må du nesten ta selv. Men hadde ikke kjøpt nytt trekk for den summen der, da kan du heller kjøpe helt ny vogn spør du meg [8D] Hadde det vært 1000 kr for nytt trekk hadde det vært noe annet.

Regnestykket er jo enkelt:

Hvis du faktisk har råd til å kjøpe ny vogn = KJØP NY VOGN

Hvis du faktisk ikke har råd til å kjøpe ny vogn = IKKE KJØP NY VOGN, FINN EN ANNEN BILLIGERE

Hvis det er KUN denne vognen du vil ha = Da må du bite i det sure eplet og kjøpe nytt trekk, for det har du råd til

[;)][;)][;)]

Kan ikke kjøpe nytt trekk for 4000kr?!?!?!?[8|][8|]

Hvis du ser for deg å bruke denne vogna ut vogntiden med knøttet og muligens til 3djemann så flesk til! Kan dere ikke spare inn på noe annet? Selge Ida sin vogn, kanskje får dere 500-1000kr??

Back
Topp