what to do???? håper noen gidd å lese og svare. * oppdatert*

~~11.01.2013~~

Glad i forumet
var på legevakten i går pga uvi og reagerer på antibiotikaen vi gravide kan ta. så nå går jeg ikke på noe mot dette. mende siste dagene har det blitt mindre og mindre liv. jeg kjenner noe inni mellom men ikke så ofte og er blitt mye svakere. i tillegg er jeg skikkelig kvalm og har konstant hodepine. bør jeg være bekymret? kan uvi og mindre bevegelse ha en sammenheng? ----------------- etter å ha våknet i dag var det litt bedre. men nå utover dagen har jeg begynt å få smerter i korsryggen, hodepine og ekstremt kvalm. får ikke i meg noe mat pga kvalmen og føler meg skikkelig slapp. skal inn på sjekk.
 
Jeg tror du burde ringe Føden og snakk med jordmor/gyn.,ikke fordi jeg tror du trenger å være bekymret,men man kan bli skikkelig kvalm av uvi,og ubehandla kan den utvikle seg til nyrebekken betennelse.
Ta en ekstra sjekk på aktivitet,og din egen crp +urin.
Du skal egentlig ikke gå ubehandlet med dette.God bedring stakkars deg.hørtes ikke godt ut, og lykke til!!
 
crp var fin i går og urinen var 1 + men den ble målt i skikkelig utvannet urin.
 
Men du skulle ha en annen antibiotika,for man skal ikke bare slutte på behandling.
Det man er redd for med uvi er nyrebekken og for tidlig fødsel,så jeg anbefaler en sjekk,men du ser det selvfølgelig selv.
 
ja. jeg kan jo ihvertfall ringe legevakten å se hva de sier. jeg sa i går at det var mindre og svakere liv.
 
Ring føden/ gyn å få dem til å kike på deg. Bedre med en gang for mye. 
Her har jeg hatt veldig dårlig erfaring med almennleger/ legevakten så hadde ikke stolt på deres kompetanse på område. 

Lykke til videre å håpe du får den hjelpen du trenger :) 
 


Within skrev:
Ring til føden heller,de har ansvar for deg nå.



Når er det føden overtar ansvaret for oss? :-)
 
Jeg blir også redd du skal utvikle nyrebekken betennelse hvis du lar det gå ubehandlet. Snakk med de på føden om de kan gi deg en annen behandling! Her er det slik at det er de du skal henvende deg til etter at du har vært på OUL og utover.
 
Huff, håper de finner noe som hjelper deg!!
God bedring
 
var ikke mye hjelp å få der. fikk skreve ut en resept på noen piller gravide helst ikke skulle ha. for han viste ikke hva annet han kunne gi meg. og fikk beskjed om å gå hele kuren ut selv om jeg fikk kynnere av de. han leste tydeligvis ikledd journalen min fra forrige gang. at jeg måtte av slutte kur pga kynnere og i forrige svangerskap gikk jeg mest mye kynnere som gikk over til prematur rier i uke 27. så har valgt å ikke ta de tablettene. og heller gå til fastlegen igjen i morgen.
 
så irriterene da! Høres ut som noe dyrlegen kan finne på å si når sauene er syke.."jaja,ta dette her- jeg vet ikke om det hjelper men.."
Sikkert like greit å snakke med fastlegen ja..så kanskje jordmor? De har mye erfaring her altså!
 
Back
Topp