what to do? Eller ikke gjøre....

M

My heart

Guest
Sitter her litt tankefull..

Barnet mitt hadde besøk av noen venner etter skolen i dag, så sier jeg til barna som er her..
"Er dere glad og fornøyde når dere gjør lekser? Og aaaaaaldri sur"?? Litt sånn tullete..
de måtte nemlig vente litt før de kom fordi barnet mitt ikke var ferdig med leksene.. en pottesur lekse gutt i dag..

Så svarer den ene gutten som er her;
" jeg blir litt sur av og til når jeg gjør lekser og da blir mamma veldig lei seg.. mamma har en tanke sykdom som gjør at hun blir lei seg.
Da vi var på fjelltur ble hun syk i tankene sine og ville kaste seg ut fra fjellet, så vi måtte roe henne ned"

Shit!! Barna bare; ååå , stakkars mamman din osv.

Dette er naboen min, som jeg kjenner ganske godt.
Vet hun er sykmld for tiden.. har spurt henne om hvordan det går, sånn du spør naboer og bekjente om.. men hun har ikke sagt noe om hva som feiler henne.. jeg har ikke spurt videre siden det ikke er min sak..

Men etter det gutten fortalte her i dag...
tenker litt.. bør heg si det til henne? Eller bare la det ligge?
 
Ble helt satt ut her et øyblikk... Hvor gammel er gutten?
 
Sitter her litt tankefull..

Barnet mitt hadde besøk av noen venner etter skolen i dag, så sier jeg til barna som er her..
"Er dere glad og fornøyde når dere gjør lekser? Og aaaaaaldri sur"?? Litt sånn tullete..
de måtte nemlig vente litt før de kom fordi barnet mitt ikke var ferdig med leksene.. en pottesur lekse gutt i dag..

Så svarer den ene gutten som er her;
" jeg blir litt sur av og til når jeg gjør lekser og da blir mamma veldig lei seg.. mamma har en tanke sykdom som gjør at hun blir lei seg.
Da vi var på fjelltur ble hun syk i tankene sine og ville kaste seg ut fra fjellet, så vi måtte roe henne ned"

Shit!! Barna bare; ååå , stakkars mamman din osv.

Dette er naboen min, som jeg kjenner ganske godt.
Vet hun er sykmld for tiden.. har spurt henne om hvordan det går, sånn du spør naboer og bekjente om.. men hun har ikke sagt noe om hva som feiler henne.. jeg har ikke spurt videre siden det ikke er min sak..

Men etter det gutten fortalte her i dag...
tenker litt.. bør heg si det til henne? Eller bare la det ligge?

Lurer også på hvor gammel gutten er? Og så tenker jeg du må vurdere hvor godt du kjenner dama, om du tar det med henne. Men skjønner jo det kan være vanskelig å ta det opp når hun selv ikke har sagt noe. Bor guttens far også sammen med dem? Da kan du kanskje fortelle han hva sønnen har sagt, og hvem som hørte det. Synes de bør få vite det.
 
Med fare for å ta feil; denne naboen har du skrevet om før, på både godt og vondt? Mulig jeg blander nå altså, så si fra hvis det er feil.

Nå er det kanskje en grunn til alt det negative du har opplevd, og at denne naboen ikke har det så bra.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, det er en hårfin balanse det der. Kan gå bra og det kan gå galt med en sånn samtale.

Sier som over her, at hvis det er en mann/samboer med i bildet her ville jeg muligens snakket med han først, hvis jeg hadde et ok forhold til han, og han er en grei type.
Det er ikke godt å si hva de andre barna sier hjemme heller, og greit at denne familien får vite noe før de får høre rykter..
 
Med fare for å ta feil; denne naboen har du skrevet om før, på både godt og vondt? Mulig jeg blander nå altså, så si fra hvis det er feil.

Nå er det kanskje en grunn til alt det negative du har opplevd, og at denne naboen ikke har det så bra.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, det er en hårfin balanse det der. Kan gå bra og det kan gå galt med en sånn samtale.

Sier som over her, at hvis det er en mann/samboer med i bildet her ville jeg muligens snakket med han først, hvis jeg hadde et ok forhold til han, og han er en grei type.
Det er ikke godt å si hva de andre barna sier hjemme heller, og greit at denne familien får vite noe før de får høre rykter..

Nei, dette er ikke samme person jeg har nevnt før.
Dette er en oppegående og super dame.
Hun er flink mamma og har også en mann i bildet..
 
Nei, dette er ikke samme person jeg har nevnt før.
Dette er en oppegående og super dame.
Hun er flink mamma og har også en mann i bildet..
Ok, da tok jeg feil, og godt er jo det.

Veldig trist at hun har det sånn, men siden hun er sykmeldt får hun sikkert oppfølging av lege får vi håpe.

Har du snakket med din mann om hva som er lurt?
 
Ok, da tok jeg feil, og godt er jo det.

Veldig trist at hun har det sånn, men siden hun er sykmeldt får hun sikkert oppfølging av lege får vi håpe.

Har du snakket med din mann om hva som er lurt?

Ja, har snakket med mannen om det.. han sier det er dumt at hun har det slik, men at det ikke er vårt problem..
 
Jeg ville ikke gjort noe. På måten barnet beskrev hendelsen på, høres det ut som at foreldrene er åpne med barnet om hva som feiler moren, og da antar jeg at han ikke har fått beskjed om at det er hemmelig.
 
Jeg ville ikke gjort noe. På måten barnet beskrev hendelsen på, høres det ut som at foreldrene er åpne med barnet om hva som feiler moren, og da antar jeg at han ikke har fått beskjed om at det er hemmelig.

Ja, tenker litt i de baner også
 
Virker som de er en åpen familie, som snakker en del med barnet om det, så da tror jeg ikke det er hemmelig. Og at ho er sykemeldt virker som om jo får hjelp. Kommer jo litt an på hvor nære dere er, men å bry seg om andre mennesker og vise omtanke er aldri dumt. Vet ikke om jeg hadde nevnt episoden eller ikke, tatt det litt etter hvilken vei samtalen gikk? Men utenom det hadde jeg ikke gjort noe særlig.
 
Jeg ikke støttet henne og klemt henne så mye jeg hadde klart
Jeg sendte henne en SMS der jeg skrev hva sønnen hennes hadde fortalt. Spurte hvordan det gikk med henne.. skreiv også at jeg hadde fortalte sønnen min om å ikke snakke om det på skolen, da dette kanskje er vondt for sønnen.
Fikk svar om at hun har det veldig tøft for tiden, men at hun har god støtte rundt seg.
Skrev litt fram og tilbake.
Hun er verdens søteste ❤️ Forrige helg kom hun på døra vår med nystekte brød som hun hadde bakt. Vi har vært på ferie sammen flere ganger, og jeg kjenner henne godt.. men mest gjennom barna. Vi er ikke nære venninner.

Sa at hun bare måtte si fra om hun ville gå en tur eller noe.
Jeg ville bare vise at jeg bryr meg, og ønsker at hun skal ha det bra.
Hun sa ingenting om at det er hemmelig..
men sønnen min har fått klar beskjed om ikke snakke om dette..
kan ikke tenke meg at hun synes det er Ok at barna snakker om henne på skolen i klassen til sønnen hennes.. ❤️
 
Jeg sendte henne en SMS der jeg skrev hva sønnen hennes hadde fortalt. Spurte hvordan det gikk med henne.. skreiv også at jeg hadde fortalte sønnen min om å ikke snakke om det på skolen, da dette kanskje er vondt for sønnen.
Fikk svar om at hun har det veldig tøft for tiden, men at hun har god støtte rundt seg.
Skrev litt fram og tilbake.
Hun er verdens søteste ❤️ Forrige helg kom hun på døra vår med nystekte brød som hun hadde bakt. Vi har vært på ferie sammen flere ganger, og jeg kjenner henne godt.. men mest gjennom barna. Vi er ikke nære venninner.

Sa at hun bare måtte si fra om hun ville gå en tur eller noe.
Jeg ville bare vise at jeg bryr meg, og ønsker at hun skal ha det bra.
Hun sa ingenting om at det er hemmelig..
men sønnen min har fått klar beskjed om ikke snakke om dette..
kan ikke tenke meg at hun synes det er Ok at barna snakker om henne på skolen i klassen til sønnen hennes.. ❤️
Jeg syntes dette hørtes veldig fint ut :) selv man kanskje ikke kan gjøre noe, så kan man vise at man er der hvis det skulle være noe :Heartred
 
Jeg sendte henne en SMS der jeg skrev hva sønnen hennes hadde fortalt. Spurte hvordan det gikk med henne.. skreiv også at jeg hadde fortalte sønnen min om å ikke snakke om det på skolen, da dette kanskje er vondt for sønnen.
Fikk svar om at hun har det veldig tøft for tiden, men at hun har god støtte rundt seg.
Skrev litt fram og tilbake.
Hun er verdens søteste ❤️ Forrige helg kom hun på døra vår med nystekte brød som hun hadde bakt. Vi har vært på ferie sammen flere ganger, og jeg kjenner henne godt.. men mest gjennom barna. Vi er ikke nære venninner.

Sa at hun bare måtte si fra om hun ville gå en tur eller noe.
Jeg ville bare vise at jeg bryr meg, og ønsker at hun skal ha det bra.
Hun sa ingenting om at det er hemmelig..
men sønnen min har fått klar beskjed om ikke snakke om dette..
kan ikke tenke meg at hun synes det er Ok at barna snakker om henne på skolen i klassen til sønnen hennes.. ❤️
Ser at du kom fram til en fin løsning;) Har også kommet til å skrevet melding om hva sønnen hadde sakt og støttet henne:Heartred
 
Han er hverken egoistisk eller ufølsom..
han sier det ikke er vårt problem på den måten at vi ikke skal blande oss.. slik mente han det.
Og akkurat det er problemet med samfunnet i dag.. ikke bry seg om andre. Leve i sin egen boble.
 
Og akkurat det er problemet med samfunnet i dag.. ikke bry seg om andre. Leve i sin egen boble.
Noen kan jo lett bli fly forbannet når alle skal blande seg i private saker da... Jeg syns ts ordnet det på et fint vis, ikke plagsomt, bare helt enkelt. Hvis noen hadde kommet på døra og mast om min psyke, så hadde jeg kastet dem ut :p men å få en sms fra noen som vil vise at de bryr seg syns jeg hadde vært fint. Noen ganger er det på sin plass å passe sine egne saker!
 
Jeg synes du løste det på en fin måte :) Eneste er at jeg kanskje ikke ville lagt føringer på hva sønnen din fikk si på skolen og fortalt det til moren da det kanskje gjør at hun synes det blir vanskelig å være åpen om det selv (hvis andre gir signaler om at det er skambelagt og ikke skal snakkes om). Men forstår godt hvorfor du gjorde det, og det kan godt hende det er til det beste for sønnen hennes.
 
Back
Topp