What to do?? Dilemma dilemma!

Jmd

Glad i forumet
Min mann kjører langtransport.
Og vi skal nå i løpet av sommeren flytte, og da bor vi ca 2 timer i fra all familie. Bekymringen min er, hva om jeg skulle få rier før termin og han er på langtur, og jeg sitter der helt alene? (en times kjøring til sykehuset)

Tenker om han kansje kan ta ferie en-to uker før termin, men hva om hun kommer før? Eller etter? Håper på at arb.giver er medgjørlig (Noe han pleier være når det gjelder familiesaker).

Evt kan jeg være hos min mor når det nærmer seg, (men da blir det et annet sykehus.)
Men da kan han kjøre lokalt, og jeg er ikke helt mutters alene om det skulle skje noe mens han er på jobb. Og det vil heller ikke ta ham lang tid å komme hjem eller til sykehuset. Men det vil bety å bo ganske trangt.

Hva hadde dere gjort?
 
Har du f.eks noen gode venninner som kan "bo" med deg, eller være på "vakt" i nærheten når det nærmer seg kanskje? :) Ellers så kan mannen din ta ut ferie når det nærmer seg, det skal vi gjøre :)
 
hør med din mor, hvordan hennes fødsler var.. pleier viss å være noe likt.. ( med mindre ks) når en er første gangs fødende, tar fødsel lengre tid og selv om du bor langt unna vil du være trygg ( sånn helt egentlig) du kan ringe sykehuset når riene starter og rådføre deg med dem, di sender ambulanse om de føler du trenger det. Mannen bør nok heller kjøre lokalt de siste 3 ukene, men bør ikke ha problem å komme til deg når riene starter, du kan ha rier i et døgn og ha 2-3 cm åpning.. så det skal egentlig ikke være noe stress..

Ikke glem, at selv om mor kan være grei å ha, kan hun også være i veien og prøve for hardt..
 
Takk for råd =)

Min mor er ikke i veien ;) Hun er min klippe, min største fan og min beste venn =)
Om jeg husker riktig tok det vel 12-15 timer når hun skulle ha meg.

Hvis han skal kjøre når det nærmer seg, bli det stvg-kr.sand max.
Får ikke lov til lengre distanser enn det!

Har lite venninner med "frie" dager. =(
Iallefall ikke som jeg kunne tenke meg å ha der når fødselen begynner.
Tenker kansje om min mor kan være hos meg noen dager av gangen.

Skal snakke me JM om det neste gang jeg skal der.

 
Da ville jeg hatt noen i nærheten som kunne kjørt til sykehuset. Ev vært med på fødselen også. Jeg derimot tok toget inn til sykehuset (40 min med tog) 12 timer etter vannavgang. Jeg hadde ikke rier da. :-)

Men for min del - jeg kommer til å føde alene denne gangen tror jeg. Mannen var ikke til hjelp en plass (hadde 5 jordmødre/sykepleiere der inne) og jeg tror bare han følte seg i veien.

Vil ikke ha noen andre der heller. Synes det blir "for intimt" :-P
 
har far til ei venninne som bor en 15 min fra d nye huset. tviler på at han hadde hatt problemer med å kjøre meg om det skulle være nødvendig. men vil ha mannen min der.Min mor skal også være med så det mest optimale er om hun kan være hos meg når det nærmer seg.

Men med en bror med asbergers og diabetes (og har hatt to følinger for ikke lenge siden) tror jeg ikk ehun vil være for mye borte fra han heller.

Men vi får diskutere det å se hvilke løsninger som kan være aktuelle
 
Da er du trygg på moren din ( har ikke verdens beste forhold til min egen, ikke missforstå, hun er kjekk og grei, og kan mye. men dette med kropp liker hun ikke.. )
Kr.Sand kan jo være en grei plass for dere da..( om du orker kan du jo være med også :-)
Men tror ikke jeg hadde vært så bekymret :-) Men klart, tanker er ikke bare bare å ha med å gjøre alltid :-) 
 
Hvis han kjører stavanger Krs er vel Farsund ca i midten.. Da kommer han seg jo hjem på et par timer..

Hvilket sykehus har du søkt deg til?

Jeg tror nok jeg hadde satsa på å bo hjemme hos meg selv fremfor hos mamma, men det er meg.. Liker å være hjemme blant mine egne ting=)
Jeg ville heller bedt mamman komme å bo hos deg om det er perioder mannen blir lenge borte=)
 
Det blir sikkert flekkefjord.
Har hørt så sykt mye bra om dem der.
Ja vil helst mor skal komme til meg. for all del mors hus er jo barndomshjemmet mitt, men føler det blir best å være hjemme egentlig.
Men vi får se hva hun og mannen min sier =)

Tusen takk for alle innspill og lov! Dere er best <3
*klem til alle*
 
Farsund.
 
Back
Topp