What to do (ang legging)

Starlight Girl

Glad i forumet
La jenta mi for en time siden nå, hun står fortsatt i senga og roper mamma mamma, går inn til henne for at hun skal se jeg er her innimellom.
Men jeg tar henne ikke opp og snakker ikke med henne heller.
Nå syns jeg hun burde sove snart.. [&:]

Jeg går aldri fra jenta mi før hun sover. Hvert fall ikke m hun roper. Holder henne i hånden i dette øyblikk faktisk

Om du la henne for en time siden så la du henne kanskje for tidlig??? Mi store jente er sånn at om jeg legger henne tidlig en kveld så går det dobbel så lang tid som om jeg legger henne rundt halv åtte- åtte. Da er hun passelig trøtt og sovner greit. Ellers så kviler hun for seint ( om hun kviler da...) Kanskje hun bør slutte å kvile....dette er jo også veldig ulikt.

ORIGINAL: hissigproppen MØMØ

Jeg går aldri fra jenta mi før hun sover. Hvert fall ikke m hun roper. Holder henne i hånden i dette øyblikk faktisk

Hun er over 2år, mente at hun roper på meg ikke at hun skriker altså, hun prøver å få oppmerksomhet og vil sove i min seng ikke sin egen..

jeg har en gutt som holder på sånn HVER kveld, om jeg legger han 7 eller 10 så er det akkurat det samme..
å jeg går inn 1 gang, legger han ned å sier god natt.. går ut samtidig som at jeg sier, nå kommer jeg ikke inn flere ganger.. å da er han faktisk stille, eller han kan sitte/ligge å snakke med seg selv, men roper ikke på meg eller
gråter.. her er det oppmerksomhet han vil ha, er det hos deg også kanskje?

Jeg er en av disse dårlige foreldrene som lar de rope til de blir blå!! Og går kun inn hvis de kommer tuslende ut på gangen! [>:][;)]

ORIGINAL: karaoke

Om du la henne for en time siden så la du henne kanskje for tidlig??? Mi store jente er sånn at om jeg legger henne tidlig en kveld så går det dobbel så lang tid som om jeg legger henne rundt halv åtte- åtte. Da er hun passelig trøtt og sovner greit. Ellers så kviler hun for seint ( om hun kviler da...) Kanskje hun bør slutte å kvile....dette er jo også veldig ulikt.

Hmm hun virket veldig trøtt, klødde seg i øynene og sa pute, teppe, dyne.

Hun trenger fortsatt formiddags luren ellers blir hun trøtt i halv fem tia.

Nå har jeg bare en på 8 mnd, men når han gjør det samma så er jeg veldig konsekvent på at han skal være i senga si. Ikke komme opp.

Går inn til han med jevne mellomrom å legger han, stryker på han og sier natta. Han gråter ikke når han står å roper. Han synger, hyler (tester stemmen) og har party-party[8D]

Noen ganger går jeg inn 70 ganger på to timer før han sovner, andre ganger sovner han etter to minutter.

Men jeg tar han aldri opp av senga og ut av "sovemiljøet".

ORIGINAL: vand

Jeg er en av disse dårlige foreldrene som lar de rope til de blir blå!! Og går kun inn hvis de kommer tuslende ut på gangen! [>:][;)]

får ikke håpe det er noe virkelig galt de roper for noen gang da......

ORIGINAL: Starlight Girl

Hun er over 2år, mente at hun roper på meg ikke at hun skriker altså, hun prøver å få oppmerksomhet og vil sove i min seng ikke sin egen..
Jeg går ikke ut allikevel jeg.
Her må jeg ofte forklare at nå er det natt og at hun skal sove i sin seng, men at mamma passer på og er der til hun sovner.

Det er mest hensiktsmessig for oss, i forhold til hvordan det har vært med søvn tidligere.
Noen ganger sitter jeg eller mannen ti minutter, men sånn som i dag ser det ut til å ta kanskje en times tid.

ORIGINAL: vand

Kan ikke gjøre det, har naboer som lett klager, det er forferdelig lytt her!!
Hun gikk ut av senga før, men den perioden var jeg flink og sto ved døra og tok henne tilbake hver gang uten å se på henne eller snakke med henne, så hun vet det ikke nytter å komme seg ut av senga.

Her må jeg ofte forklare at nå er det natt og at hun skal sove i sin seng, men at mamma passer på og er der til hun sovner.

Det er mest hensiktsmessig for oss, i forhold til hvordan det har vært med søvn tidligere.
Noen ganger sitter jeg eller mannen ti minutter, men sånn som i dag ser det ut til å ta kanskje en times tid.

Hadde aldri kunnet gjort det samma, hun blir verre om jeg er i samma rom, da vil hun aldri sove..

vet ikke helt hva råd jeg kan gi, siden det er veldig få ganger det er roping her ved leggetid, og da er det visst ting ikke er helt som det skal.....som kan være alt fra tann på vei ut, for varmt/kaldt eller bare trenger en hånd og holde i en gang iblant( når du er ett år og verden er stor og skummel, er det helt lovlig å trenge litt ekstra trygghet en gang iblant)[;)]

Jeg har det som regel slik....
jeg og er i rommet til hun sovner, men hun ser meg ikke (stort rom delt i to og jeg er her om kveldene frem til jeg legger meg uansett) jeg går og ut av og til, men det er ikke noe problem fordi hun vet jeg er der, hun er vandt til å sovne med den tryggheten om at jeg ikke er langt unna. 

Hadde aldri kunnet gjort det samma, hun blir verre om jeg er i samma rom, da vil hun aldri sove..

Veldig forskjellig fra barn til barn.

Har du nattlampe til henne på rommet, sånn at hun kan orientere seg?Vi fikk råd om det nemlig, at det bør være en lampe på rommet sånn at de kan få et lite overblikk over rommet i mørket. Ikke bare en dør som står på gløtt f.eks.

Huff så kjedelig. Hadde en gutt som holdt på med en masse styr i den alderen. Et tips kan være at du har en stol ved senga hennes. Der kan du sitte og strikke f.eks. Ikke gi hene oppmerksomhet og ikke sitt så nærme at hun når deg, men slik at hun ser deg. Om hun maser eller tuller sier du rolig at om du skal tulle må mamma gå ut på gangen. Etter hvert flytter du stolen lenger og lenger mot døra, setter deg i døra og så utenfor... Etter en tid er hun kanskje blitt så "stor" at det er på tide og si hade til stolen. Nissebabyene eller noe slikt kan da få den. Dette fungerte i alle fall her. Når han sa hade til stolen fikk han heller et leketeppe der hvor stolen stod og var nå stor gutt

jeg kan heller ikke det vanligvis, for da skal hun prate,le og synge osv. men jeg kan være der og hun ikke ser meg, bare hører at jeg er i nærheten.....

Veldig forskjellig fra barn til barn.

Har du nattlampe til henne på rommet, sånn at hun kan orientere seg?Vi fikk råd om det nemlig, at det bør være en lampe på rommet sånn at de kan få et lite overblikk over rommet i mørket. Ikke bare en dør som står på gløtt f.eks.

Ja det har jeg selvfølgelig, vet det er viktig at det ikke er helt mørkt, det er en nattlampe med 3 prinsesser på [:D]
Døra står hele oppe så hun hører meg, er liten leilighet så.

Back
Topp