What!? *Knekkebrød*

_Nanne_

Forumet er livet
VIP
Er det virkelig syyykt mye kcal i knekkebrød?
Skulle legge inn i vektklubben sin side, og lunsjen ble jo sinnsyk[&:][:o]
Trodde liksom jeg var smart å spiste knekkebrød til lunsj jeg, men over 200 kcal bare der?[:o] (Er Solruta knekkebrød med quinoa og rug forresten)

ja det er en del kalorier i solruta sine knekkebrød. og det er jo de som er best![&:]
ryvita sesam er god, er bare 35 kalorier viss jeg ikke tar feil. er litt salte i smaken [:)]

ORIGINAL: _Nanne_

Er det virkelig syyykt mye kcal i knekkebrød?
Skulle legge inn i vektklubben sin side, og lunsjen ble jo sinnsyk[&:][:o]
Trodde liksom jeg var smart å spiste knekkebrød til lunsj jeg, men over 200 kcal bare der?[:o] (Er Solruta knekkebrød med quinoa og rug forresten)

Jepp, stemmer nok det. Jeg spiser ett knekkebrød til frokost, Solruta med sesamfrø. Det er 97 kcal stk..

jeg spiser frokost knekkebrød dei vanlige, noen som veit kor mange kalorier det er i den?[8|]
Jeg lever jo på knekkebrød no hmmm...

Aff, tyypsik ass
Jeg som trodde jeg var "sunn"[&o] (Og kjøpte en ny pakke idag...)
Jaja, da får jeg finne på noe annet å spise.. [:@]

Bruker dere vektklubben.no forresten? Såfall, er et knekkebrød en halvdel eller begge de som henger sammen?

En del kcal ja, må lese på pakka [;)]

Anbefaler FIBERRIK - lite kcal, mellom 28 - 32 [;)] Knallgode!!!!

ORIGINAL: Atalie

En del kcal ja, må lese på pakka [;)]

Anbefaler FIBERRIK - lite kcal, mellom 28 - 32 [;)] Knallgode!!!!

Jojo, jeg gjør egentlig det men seff ikke på denne da[:'(]
Fiberrik, ja... *Skrive bak øret til neste tur på butikken*[:D] Takk for tips[:)]

Jeg tror et knekkebrød er en halvdel..
Jeg bruker vektklubben, men kommer ikke opp i riktig mengde kcal pr.dag.. Jeg ble tom for Solruta i dag, og begynner nå på en pakke med Havre knekkebrød fra Wasa, de har 57 kcal pr stk. Men da kommer jeg til å slite enda mer med å komme opp i riktig mengde kcal[8|]
Får vel bare prøve å spise mer, selvom jeg føler jeg ikke gjør annet om dagen..

ORIGINAL: Christine88

Jeg bruker vektklubben, men kommer ikke opp i riktig mengde kcal pr.dag.. Jeg ble tom for Solruta i dag, og begynner nå på en pakke med Havre knekkebrød fra Wasa, de har 57 kcal pr stk. Men da kommer jeg til å slite enda mer med å komme opp i riktig mengde kcal[8|]

Huffda, da har jeg eeeenda mer kcal idag[&o]
Må nok bare droppe kveldsmaten ja[&:] (Hvis ikke jeg kan få dine[8D])

Hvordan klarer du å ikke komme opp i kcal?

Men knekkebrød er jo sunt, damer! Inneholder kanskje en del kcal, men det er sunt [;)]
Bruk wasa sport f.eks, sunn og god [:D]

Jo, det er jo sunt men kjipt med sååå mange kcal da[:'(]

Ja, enig der assa!! [:'(] kunne ønske de innehold mye mindre kcal, det hadde vært mye bedre!

ORIGINAL: _Nanne_

ORIGINAL: Christine88

Huffda, da har jeg eeeenda mer kcal idag[&o]
Må nok bare droppe kveldsmaten ja[&:] (Hvis ikke jeg kan få dine[8D])

Hvordan klarer du å ikke komme opp i kcal?

Hehe.. Nå vet jeg jo ikke om det er det da, bare tror[;)]
Nei, si det.. Spiser kanskje mye, men det er mye grønnsaker, og blir mett på det.. Og det er det jo ingen kcal i.

Dagen i dag har vært slik:
Frokost: 1knekkebrød med kyllingfilèt naturell+agurk og en gulrot
Mellommåltid: appelsin
Lunsj: en bit kålrot, en gulrot og en nutrilettbar
Middag: laksefilèt, 2 mandelpoteter, kokt brokkoli og gulrot+ hollandais-saus
Kvelds: weetabix med melk
Ca 1200kcal.

Og maaaasse vann!

Syns du spiste lite jeg da! Hva med å spise litt mer til lunsj og frokost? 2 knekkebrød i stedenfor kanskje?

ORIGINAL: dripdrop

Syns du spiste lite jeg da! Hva med å spise litt mer til lunsj og frokost? 2 knekkebrød i stedenfor kanskje?

Pleier å spise mer til lunsj, men var ue på farten i dag, så måtte ta en sånn nutrliett-bar.. Men den var det jo mer kcal i enn det jeg evnt. hadde spist hjemme.. Har alt økt litt i maten, men må kanskje øke enda litt til..

Uansett, så ble jeg skikkelig kvalm og ekkel i magen av den nutrilett-baren[:'(] Det skal jeg IKKE spise igjen, for å si det sånn..
Sikkert mye sukker i den, for reagerte slik når jeg spiste vafler hos svigers på lørdag. Så nå vet jeg at kroppen reagerer på sukker og usunn mat, og jeg føler meg uvel. Og det er jo bra[8D]

Knekkebrød har vel en del kalorier i seg, men er det ikke sunne kalorier da? I form av fiber?

Prøv rugsprø knekkebrød. Kjempe gode knekkebrød og gjerne med philadelfia ost og tomat på toppen.

Det jeg har lært er at det er veldig lurt å få inn en del grønnsaker i hvert måltid for det metter mer.

Den typen er kcal rik ja,kan like godt ta to skiver da[;)] vanlige knekkebrød er ikke så kcal rike,for husk solruta sine er nesten to knekkebrød i en skive[;)]

ryvita er 30-35 kal pr.(spørs hvilke av de) -de er knall gode og metter bra[:D]

Skjønner jeg må ta meg en tur på butikken å se på nye knekkebrød[8D]
Måtte spise det jeg hadde på jobb til lunsj idag. Fikk jo skikkelig dårlig samvittighet jo...[8D]

Back
Topp