Weleda fødselsforb. - erfaringer?

Mortilprins

Elsker forumet
32+4 i dag og tenker å kjøpe weleda fødselsforberende om 2 uker og begynne med det. Lurer på om noen har opplevd virkning av den? Er interessert i deres erfaringer med den :p

Har ikke brukt det selv , men venninen min brukte det og hun var stor fornøyd , hadde ikke revnet og hun merket selv at det ble mer smidig , så jeg skal absolutt bruke det :)

Jeg brukte det de siste ukene før fødsel nå i mars... Vet jo ikke om det hadde noen virkning, men jeg revnet ihvertfall ikke :) ikke et eneste sting denne gangen, forrige gang måtte jeg vel sy i underkant av 15 sting...

Nå skal det sies at fødsel nr en bare tok ca to timer, mens nr to tok ca et døgn...

Brukte den. Men måtte sy både "inni" å "utanpå" ... :P

Holder med å smøre og tøye med en god olje :) Jordnøtt, solsikke, mandel etc... Sikkert billigere også :D

Brukte det forrige gang og revnet og ble klippet, så vet ikke helt. Sønnen min satt fast med machoskuldre, så det var grunnen ;P Har ikke mast med det nå, bare innfunnet meg med at jeg sikkert revner og klippes igjen. Ny gutt på vei som er ennå litt større enn forrigemann... Auau en ukes tid etterpå også er det helt ok, så ingen krise, ikke store klippet og riften sist heldigvis. Krysser fingrene for ihvertfall ikke verre denne gangen heller.

Kjøpte akkurat. Var ikke veldig høy i hatten da samboeren i butikken spurte hva det var jeg snek bed i kurven :p

En venninne revnet første gang, andre gang ble hun anbefalt denne oljen og tøying. Hun er visst litt stram nedentil, og hun fikk ingen rifter og måtte heller ikke klippes denne gangen :)

Flere som har reagert med kløe/fått sopp etter bruk av weleda oljen? :p Tror nesten jeg angrer på kjøpet, men så har jeg bare brukt den èn gang så kan være kløen kommer av no annet..

Flere som har reagert med kløe/fått sopp etter bruk av weleda oljen? :p Tror nesten jeg angrer på kjøpet, men så har jeg bare brukt den èn gang så kan være kløen kommer av no annet..

Tenker hver kveld at jeg skal bruke den men ikke kommet så langt. Skal gi update når jeg har prøvd :)

Tenker hver kveld at jeg skal bruke den men ikke kommet så langt. Skal gi update når jeg har prøvd :)

Ja, kjøpte min for en uke siden elns, men prøvde den for første gang idag og da fikk jeg kløe der nede så måtte bare vaske det bort igjen...skal prøve et par ganger til, men skjer det flere ganger så må jeg nok droppe den :/

Gjør det :)

Brukte sånn jordnøttolje sist, etter anbefaling av jordmor. Vet ikke om det funket for de måtte uansett klippe meg for å få ut ungen med sugekopp. Grøss.

Jeg brukte den oljen fra uke 33 eller noe sånt.

Revnet ikke og måtte sy bare to sting til slutt.

Om det var pga oljen vet jeg ikke. Men det skader jo ikke å prøve. :)

Back
Topp