Wegovy hvor lang nedtrappingstid når man tar det for å gjøre ivf etterpå?

Lisianthus

Første møte med forumet
Hei. Noen som har tatt wegovy for å gå ned i vekt før man blir gravid? Hvor lang tid tok det for deg å trappe ned medisinen?

Jeg har altså gått ned 42 kg på egenhånd i løpet av 2 år, men de siste 10-15 kg jeg må ned før jeg får begynne med IVF er helt stuck, stått fast siden slutten av november hvor jeg bare går opp og ned de samme 4 kiloene.
Begynner å bli ganske desperat da vi har prøvd å bli gravid i flere år, hver syklus er et rent mareritt fordi det er så vondt å ikke bli gravid. Så nå vurderer jeg wegovy og har fått beskjed fra legen om at jeg kan få det, men tenkte ikke på å spørre om ting rundt..

På nett står det 16 uker opptrapping (4 uker mellom hver økning), og anbefalt for vellykket nedtrapping er 8 uker mellom hver nedgang, som da blir 32 uker.o_O Det er sikkert litt individuelt (og spørs hvilken dose man tar), men det er veldig vanlig å gå opp igjen alt man har gått ned i vekt så jeg ville nok ikke hastet med nedtrappingen. Ellers har jeg hørt at man må være helt av medisinen i 3 måneder før ivf. Det var riktignok før uttak i Danmark, så jeg vet ikke om det er likt overalt. Lykke til uansett hva du velger, håper spiren sitter til slutt:Heartred

På nett står det 16 uker opptrapping (4 uker mellom hver økning), og anbefalt for vellykket nedtrapping er 8 uker mellom hver nedgang, som da blir 32 uker.o_O Det er sikkert litt individuelt (og spørs hvilken dose man tar), men det er veldig vanlig å gå opp igjen alt man har gått ned i vekt så jeg ville nok ikke hastet med nedtrappingen. Ellers har jeg hørt at man må være helt av medisinen i 3 måneder før ivf. Det var riktignok før uttak i Danmark, så jeg vet ikke om det er likt overalt. Lykke til uansett hva du velger, håper spiren sitter til slutt:Heartred
Tusen takk :Heartred Føler at det som teller er å gå ned til vekten ivf klinikken har krevd, oppgang må jeg bare tåle, går jo bare ned og gjør det ordentlig igjen etter fødsel og amming. Ikke optimalt det så klart, men er der jeg har havnet nå etter så lang tid..
Men ja, det var jo en helt vill opp og nedtrapping og forstår årsaken. ser at bare det alene blir over et halvt år, det ønsker jeg jo virkelig ikke! Kanskje jeg heller bare må gå mer sulten da, det er vel sultreseptorene medisinen fungerer på.

Har du prøvd Periodiskfaste? Jeg har gått ned 12 kg siden desember, har ikke faster slavisk. Men, kiloene raser ned.

Har du prøvd Periodiskfaste? Jeg har gått ned 12 kg siden desember, har ikke faster slavisk. Men, kiloene raser ned.
Imponerende!
Nei, mannen har startet med det, men jeg leste at man ikke bør gjøre det når man prøver å bli gravid og det er heller ikke optimalt pga medisiner jeg må ta på morgenen.

Imponerende!
Nei, mannen har startet med det, men jeg leste at man ikke bør gjøre det når man prøver å bli gravid og det er heller ikke optimalt pga medisiner jeg må ta på morgenen.
Det har ikke jeg hørt noe om. Kun at man ikke skal gjøre det når man blir gravid. Er så mange som gjør det til de blir gravide. Er ikke noe skadelig i det helle tatt :) Jeg prøver på ny baby også

Det har ikke jeg hørt noe om. Kun at man ikke skal gjøre det når man blir gravid. Er så mange som gjør det til de blir gravide. Er ikke noe skadelig i det helle tatt :) Jeg prøver på ny baby også
Leste det hadde med eggkvalitet å gjøre, sikkert pga kaloriunderskudd. Det har jeg forsovidt fra før :laughing002 Nå fant jeg uansett ut i morges at det faktisk er en spire i magen, hadde virkelig ikke troen, men da må nok kaloriunderskuddet endres:joyful::laughing002

Lykke til videre med vektnedgang og prøvingen:happy:

Back
Topp