Weekendtur?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Hei! Jeg sitter å snuser på og bestille tur til polen i bursdagsgave til samboeren.
Noen som har vært?
Jeg ønsker å komme absolutt billigst mulig ut av fly og hotell, vi bryr oss ikke om hvor vi sover så lenge det ikke er ekkelt.
Har funnet noen restplasser på finn, men er finn det billigste stedet å se etter restplasser?

Har lyst til å reise til Auschwitz, kan man reise å traske rundt aleine, eller må/bør man ha guidet tur?
Ingen av oss har pass, må vi ha det?

Eventuelt, noen som har et annet billig sted å anbefale? Er ikke aktuelt å bruke en million på en weekendtur, det er jeg for gnien til. :D

Takker for alle svar!

Eneste jeg kan svare på av spm dine er at dere må ha pass :-)
God tur :-)

Så lenge en reiser innenfor Schengen så må man ikke ha pass, men pass er vel det eneste godkjente legitimasjon i utlandet, så dere burde ha det :)

Passet er eneste gyldige legitimasjon i utlandet, så det bør dere ha. Kan bli problemer når dere skal reise hjem igjen og må vise leg på flyplassen. Snart kommer det ett europeisk id-kort så da blir det annerledes. Men det går jo an å ta en telefon til den polske ambassaden, kanskje de godtar førerkort :)
Har aldri vært i Polen, men jeg tror jeg kanskje ville ønsket en guidet tur i Auswich mtp historien. Kanskje noen som har vært der anbefaler noe annet :)

Har vært i Krakow, veldig koselig og ikke minst billig by ;) Var i konsentrasjonsleirene med guide og syns det var allright. Da får man litt mer info, og området er jo veldig stort, så det er fort gjort å gå glipp av noe. Men det er mye å lese om der, så man får mye ut av det på egenhånd også.

Ellers vil jeg anbefale Praha som en god og billig by ;)

Har vært i Krakow, veldig koselig og ikke minst billig by ;) Var i konsentrasjonsleirene med guide og syns det var allright. Da får man litt mer info, og området er jo veldig stort, så det er fort gjort å gå glipp av noe. Men det er mye å lese om der, så man får mye ut av det på egenhånd også.

Ellers vil jeg anbefale Praha som en god og billig by ;)

Hvor lang tid tok det fra Krakow og til leirene? Bestilte du tur via nettet? (Altså guiden, ikke selve turen til krakow) :p

Tja, en halvtime, kanskje? Husker ikke helt, det begynner å bli noen år siden. Vi var på klassetur, så det var ikke jeg som bestilte guidene :)

Krakow er en veldig fin by.
Og jeg likte spesielt godt saltgruven. Men jeg ville ikke besøkt leirene når dere skal være en så kort tur. Du blir ganske medtatt av besøket, og lysten til å gå ut å spise blir borte den dagen.

Hvis dere tenker mot sommeren vet jeg mange anbefaler Gdansk

Krakow er en veldig fin by.
Og jeg likte spesielt godt saltgruven. Men jeg ville ikke besøkt leirene når dere skal være en så kort tur. Du blir ganske medtatt av besøket, og lysten til å gå ut å spise blir borte den dagen.

Hvis dere tenker mot sommeren vet jeg mange anbefaler Gdansk

Vi har ikke økonomi eller mulighet til å reise på turer. I årene vi har vært sammen (7 år) så har i ikke vært på en eneste tur. Så om vi ender i polen så må vi nok benytte muligheten da det mest sannsynlig går 7 år til neste gang, spesielt siden det er hovedgrunnen til at jeg ønsker å kjøpe tur til han. Hehe :) ellers takker jeg for tips :) Vi reiser isåfall om noen uker :)

Flytta denne til vårt nye underforum: På reise med barn! :-)

Back
Topp