Wæææoww!! Du er jo enorm!!

Elilisan

Andre møte med forumet
Flere her som får slike kommentarer av folk? Jeg syns det er så rart at det liksom er helt greit å si til ei gravid dame at hun er så enormt stor.

"100 dager igjen? Hvor stor skal du bli? Du er jo enorm allerede. Sikker på at det bare er en der inne?"

Det er selvfølgelig helt greit å bemerke at jeg har en stor mage, for det har jeg jo, men kan man ikke si noe uten å få det til å høres ut som om jeg er grusomt og uvanlig svær, som om det er noe unormalt med meg? Mulig jeg er litt overfølsom, men jeg synes i hvert fall ikke det er noe hyggelig.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Ja, det er virkelig noe i det de sier om at gravide plutselig er allemannseie; alle kan kommentere størrelse, mageform, vekt osv. Dette med å ta på magen er jo også diskutert, fremmede som kommer å tar på magen... Tenker kanskje ikke over intimgrensene til den gravide?

Jeg fikk ingen kommentarer sist svangerskap, men denne gangen har det vært noen som har stilt spørsmålstegn til terminen min, da jeg ble sammenlignet med en annen gravid som skulle ha tidligere. Kommentaren kom på en god dag (hormonelt sett), så jeg reagerte ikke. Men det kunne jeg godt gjort.

Jeg merket det mer når datteren min hadde kommet til verden sist, det er liksom "greit" for folk å kommentere at babyen din er liten, eller stor osv. Det var veldig sårt i begynnelsen. Jeg synes det er så teit at folk skal drive å sammenligne hele tiden...

Jeg fikk høre av ei på jobb i går "er du sikker på at du er gravid, hehehe, magen er jo ikke stor!". Eh jo, magen har vokst masse og det syns godt! Syns ikke man skal kommentere kroppen til andre, gravid eller ei.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk høre av ei på jobb i går "er du sikker på at du er gravid, hehehe, magen er jo ikke stor!". Eh jo, magen har vokst masse og det syns godt! Syns ikke man skal kommentere kroppen til andre, gravid eller ei.

Signerer denne

Ja, det er virkelig noe i det de sier om at gravide plutselig er allemannseie; alle kan kommentere størrelse, mageform, vekt osv. Dette med å ta på magen er jo også diskutert, fremmede som kommer å tar på magen... Tenker kanskje ikke over intimgrensene til den gravide?

Jeg fikk ingen kommentarer sist svangerskap, men denne gangen har det vært noen som har stilt spørsmålstegn til terminen min, da jeg ble sammenlignet med en annen gravid som skulle ha tidligere. Kommentaren kom på en god dag (hormonelt sett), så jeg reagerte ikke. Men det kunne jeg godt gjort.

Jeg merket det mer når datteren min hadde kommet til verden sist, det er liksom "greit" for folk å kommentere at babyen din er liten, eller stor osv. Det var veldig sårt i begynnelsen. Jeg synes det er så teit at folk skal drive å sammenligne hele tiden...

Som gravid har man ikke lengre intimgrenser virker det som. Det har som du sier mye å si hvordan dagen er når det kommer slike kommentarer.
Hvis noen hadde begynt å legge seg borti termindato osv. hadde jeg blitt sur tror jeg.
Jeg synes at gravide damer ofte er veldig fine, så det bruker jeg å si. Hvis man ikke har noe hyggelig å si, trenger man jo ikke å si noe. Man er jo ikke nødt:-)

Det hørtes heller ikke noe hyggelig ut. Så uintelligent å si egentlig.
Og ja, hva med å bare ikke kommentere andre menneskers kroppsform, man gjør jo ikke det ellers. Håper jeg da:-)

Jeg reagerte ikke på det i 1. og 2.svangerskap, men denne gangen reagerer jeg på det. Er flere på jobben som tror det er greit å komme med kommentarer som tjukka, bolla og "det er jo noen her som tar større plass enn andre, hehe". Denne gangen merker jeg at det irriterer meg og at jeg er troendes til å komme med mindre koselige kommentarer i retur.

Kroppen din blir en slags allemannseie når man er gravid, enten man har liten eller stor mage. Folk mener de kan si hva de vil til deg. Jeg er selv veldig forisktig med å kommentere andres kroppsfasong eller mage fordi man aldri vet hva slags forhold folk har til det.
Noen er superstolte og veldig glad for at magen vokser, andre kan oppleve det ubehagelig og bruke lengre tid til å venne seg til det, og begge deler er jo helt greit!
Folk har forskjellig kropp i utgangspunktet og da fordeler magen seg annerledes....naturligvis...

Selv opplever jeg kommentarer som "Oi, du kan ikke ha lenge igjen", "Det er kanskje 2 stk der inne", "Oi, så stor mage du har, er du bare 25 uker på vei", "Nå har du blitt god og tykk". Jeg lar de fleste kommentarene prelle av selv om jeg blir litt lei meg for stortsett er det ukjente folk som kommenterer. Det hadde jo vært hyggelig om jeg fikk kommentarer om at magen min var fin dersom de absolutt skulle kommentere?
Det værste for meg er vel egentlig at ukjente folk tillater seg å TA på magen min.....det er fobeholdt de jeg kjenner merker jeg.
Jeg er i og for seg glad for magen min jeg til tross for at den er DIGER :-p

Back
Topp