Wæææ noen som har no triks eller tips!?

MammatilTreprinser

Forelsket i forumet
*MIA*
Minsten har snudd seg fra rygg til mage nå leeeeenge... Men det virker ikke som han har tenkt å lære å snu seg til bake....han ligger bare der boms på magen til han blir sliten og sinna for at han ikke kommer seg no sted, og da begynner han å 'fly'... Alså rett ut med armene og sparke heftig med beina og hyyyyyyle.. Snur seg ikke tbake selv om vi øver og øver... Noen som har no triks?
 
Hehe, jenta mi gjør det samme selv om hun kan snu tilbake også, men jeg tror ikke hun alltid husker at hun kan :P Jeg har ingen konkrete tips til deg, men jeg tror jeg ville bare latt det gå sin gang. Noen er tidlig ute, andre ikke ;)
 
I følge fysioteraputen som mini går hos, så er det ikke vanlig å kunne snu seg fra mage til rygg BEVISST før det er nærmere ti mnd. De aller fleste gjør det før, men det er kun tilfeldig fordi de mister balansen. Er ikke annet å gjøre enn nå hjelpe de med å snu seg tilbake...det kommer etterhvert.

Du kan ikke heller hjelpe mini med å like å ligge på magn bedre ved å legge deg ned å leke med h*n på magen når h*n blir utolmodig :D
 


Glory skrev:
I følge fysioteraputen som mini går hos, så er det ikke vanlig å kunne snu seg fra mage til rygg BEVISST før det er nærmere ti mnd. De aller fleste gjør det før, men det er kun tilfeldig fordi de mister balansen. Er ikke annet å gjøre enn nå hjelpe de med å snu seg tilbake...det kommer etterhvert.

Du kan ikke heller hjelpe mini med å like å ligge på magn bedre ved å legge deg ned å leke med h*n på magen når h*n blir utolmodig :D



vi er mye på gulvet sammen:) Mn når han først ligger aleine ( når jg tar oppvaska støvsuger eller gjør annet husarbeid) går det 3-5 min før han ikke vil mer:) meeeen han er vell like utolmodig som mora si så er vell ikke annet å forvente;)
 
Her kan det hjelpe å ha litt oppoverbakke når hun ligger på magen, da er hun flinkere å ta hendene frem i stedet for å "fly" hele tiden. Men min ruller ikke enda da, vet ikke hvor lurt det er å lage oppover bakke om din ruller mye.
 


Glory skrev:
I følge fysioteraputen som mini går hos, så er det ikke vanlig å kunne snu seg fra mage til rygg BEVISST før det er nærmere ti mnd. De aller fleste gjør det før, men det er kun tilfeldig fordi de mister balansen. Er ikke annet å gjøre enn nå hjelpe de med å snu seg tilbake...det kommer etterhvert.

Du kan ikke heller hjelpe mini med å like å ligge på magn bedre ved å legge deg ned å leke med h*n på magen når h*n blir utolmodig :D


Oi, det hørtes rart ut. Min har snudd seg fra mage til rygg siden rett før han ble 4 mnd. Og det ser VELDIG bevisst ut. Han legger først den ene armen framover i "supermann-stilling", for så å bikke forsiktig over på den siden...Ser at han passer på at hodet ikke skal smelle i underlaget også faktisk, fascinerende teknikk! Men såklart - det finnes jo ingen regel uten unntak.


Så til HI: Min også var helt panisk for å ligge på magen til å begynne med. Han strevde som en gal for å komme over på magen, men begynte likevel å hylskrike i det øyeblikket han kjente at han tippa over på magen. (Lurer egentlig på hvorfor han gidda å snu seg i utgangspunktet :P)

Det jeg gjorde var å la han streve og sutre ei bittelita stund før jeg måtte snu han tilbake på rygg (tok han selvfølgelig før det ble skikkelig hyling). Etterhvert gikk det lengre og lengre tid før han ble utålmodig. Så fant han plutselig ut hvordan han skulle snu seg selv når han selv ville også, da ble det mye lettere. Han ruller mye på gulvet nå da. Ruller begge veier egentlig, men mest til den ene siden. Problemet hans nå er at ikke alltid kommer på at han kan rulle tilbake når han møter en vegg eller et møbel, så da har vi en ny kilde til panisk hyling når han "sitter fast" sånn, hehe... Ganske komisk igrunn! x)

Tenker at minsten din plutselig kommer på hvordan han skal snu seg tilbake til rygg selv jeg, lillefrøkenmy. Bare la han streve litt før du hjelper han :)
 
Du kan ta det helt med ro! Dette kommer til å gå seg til :)
 
Her er det akkurat det samme;) Må hjelpe han for å komme over på ryggen igjen, ellers blir det krise i heimen!! Men det går seg nok til altså, tror ikke det er unormalt:) 
 
Back
Topp