wæææ.. navlestumpen!

Finnsikkemer

Forumet er livet
snuppemor er akkurat 1 uke idag.. og istad når jeg skulle bytte bleie var navlestumpe halvveis detti av?! hjelp.. så jo ut som en navel det som var der[8D] har liksom hørt at man skal la navelen være i fred?? turte ikke prike borti noe (var litt sånn veske.. ikke betennelse da!) bare vaska rompa hennes og tok på ny bleie jeg.. iiik.. hvor gamle var knøtta deres før navlestumpen datt av??

bare la den være. [:)] hos oss tok det nesten 3 uker tror jeg, og de siste dagene hang den i en tynn tråd.

puuuhh.. det var godt å høre anne marit.. var så redd for at det var altfor tidlig[&:]

ORIGINAL: anne marit

Trur det tok 5 dager.

Sign [:D]

Min var 18 dager gammel. Man skal rense navelen 2 ganger for dag med pyrisept eller klorhexidin, for å unngå betennelse før navelstumpen ramler av.

ORIGINAL: sofie82

Min var 18 dager gammel. Man skal rense navelen 2 ganger for dag med pyrisept eller klorhexidin, for å unngå betennelse før navelstumpen ramler av.

fikk beskjed om å ikke røre navlestumpen hvis den den så tørr og fin ut vi..

Navlestumpen falt av når gullet var 4 dager.

Vi fikk også beskjed om å ikke gjøre noe med den dersom det så fint ut. Hvis den begynte å væske skulle vi skylle med litt kokt, avkjølt vann.

4 dager, men det vesker fortsatt litt av den. Så helsesøster sa jeg skulle rense to ganger til dagen, og at det kanskje var viltkjøtt[8|][:)]

Ca 5 dager. Blødde litt, men renset med Pyrisept og lar den lille skorpebiten som er igjen falle av når den er helt grodd.

syns det er så skummelt med denna navle greia altså.. haha..

9 dager her. Vi renset også daglig med pyrisept.

Nesten to uker her :)

Trur det tok 5 dager.

Samme her[:)]

ORIGINAL: soffy81

Trur det tok 5 dager.

Samme her[:)]

ORIGINAL: Hormonellen

Ca 5 dager. Blødde litt, men renset med Pyrisept og lar den lille skorpebiten som er igjen falle av når den er helt grodd.

her også

5dgr, her fallt den også halvveis av så lirka jeg forsiktig i den og da fallt den helt av. bare vaska med q-tips. lukta jo herk den navlen..[:'(]

hehe. morsomt å se at det er mange som svarte at den falt av på 5. dag [;)]
her tok det 8 dgr. renset den hver dag, å ennå vasker jeg den hver dag med lunken vann

Nøyaktig en uke [;)] Lukta skikkelig høgg [&:] synes det var litt ekkelt på slutten så var glad når den datt av [:D]

Back
Topp