Wææææ, vi flytter! *oppdatrt, enda mer wææææ!*

~Blikk~

Elsker forumet
Eller mannen flytter, jeg ser påVeldig rart og veldig slitsomt, til tross for at jeg jobber ca 3% av hva de andre gjør... 

____
Oppdatering

Vi har fått flyttet mye nå, heldigvis, men utsetter stadig den endelige flyttingen, for nå ser det ut som vi skal bo i pappesker i leiligheten vi hadde tenkt til å bo i i noen uker. Leiligheten er ikke optimal for oss, men siden leiemarkedet er så presset dit vi skal flytte måtte vi bare  kaste oss over den (trodde vi), men i går ringte mamma meg og sa at hun visste om et hus som blir ledig midt i mai. Har sett på huset i dag og det er såååå mye bedre enn leiligheten, så vi har takket ja til en H*?%!%¤" dårlig økonomi i 3 mnd for å kunne bo i det huset istedet (har kontrakt på leiligheten, men fikk sagt den opp i dag). 
Jeg er utrolig glad vi ikke skal bo i leiligheten, for huset er helt supert for oss og så utrolig koselig inni og med inngjerdet liten hage og veranda. Så nå skal vi flytte 2 ganger på 2-3 uker, hjelpes!!
 
Hehe.... Så spennende :0)
Vælkømmen til Drammens- traktene
 
Takk, takk snupper!! Vi skulle vært i Lier nå, men jeg knakk helt sammen, så ble halve flyttinga i dag og resten i morgen... 
 
Huff ikke slit deg helt ut snuppa :) Gleder meg til du kommer i orden her i Lier :) Da må vi få til et magetreff for å bli kjent vi som bor i og rundt Drammen :)
 


4hjerter skrev:
Huff ikke slit deg helt ut snuppa :) Gleder meg til du kommer i orden her i Lier :) Da må vi få til et magetreff for å bli kjent vi som bor i og rundt Drammen :)



Good idea!! :0)
 


Babylykke81 skrev:


4hjerter skrev:
Huff ikke slit deg helt ut snuppa :) Gleder meg til du kommer i orden her i Lier :) Da må vi få til et magetreff for å bli kjent vi som bor i og rundt Drammen :)



Good idea!! :0)


Helt enig!!Jeg gleder meg masse til å treffe dere!
Jeg gjør ca ingenting, men likevel klarer jeg å hylgrine fordi jeg er så sliiiitenHater å være slappisgravid. Hjalp lite at NM vekka meg kl 5 i dag, da er hele dagen ødelagt for min del. Heldigvis var svigermor her så hun tok med seg NM til seg på overnatting så jeg fikk sove mens mannen flytta
 
Gratulerer med ny leilighet/hus.
Har akkurat flytta selv, og er bare glad for at jeg slapp å bære meg i hjel.

Slapp til og med å vaske (siden jeg er på jobb), så dette har vært min beste og letteste flytting =)

 
Gratulerer med nytt hus:-) det blir sikkert trangt og et par tøffe mnd, men dere vil synes det er så verdt det etter den kneika. Lykke til!:-D
 
Spennende :D 

Har et lite håp om at vi også finner et hus vi kan leie før den neste kommer :) 

Leiligheten vi bor i nå er på mange måter perfekt for oss! Den har alt vi trenger og vil ha, ikl stor stue og stor solrik veranda.. 

Det den ikke har derimot, ligger utenfor. Det er ingen steder barn kan leke ute, ingen lekeplasser... På den ene siden av blokka er det en plen (uten no som helst annet) så en liten hekk, og så bilvei. Og på andre siden av den er det en liten flyplass! Det betyr nydelig utsikt da :P På andre siden av oss ligger biltilsynet... Det er rett og slett ikke noe sted å bo etterhvert nå da datteren vår blir eldre og trenger litt mer rom for å leke ute... Senest innen neste sommer må vi ha funnet noe annet.. 

Glad du har funnet da :D Kan du sende litt husstøv hit også? ^^
 


Rugekasse skrev:
Spennende :D 

Har et lite håp om at vi også finner et hus vi kan leie før den neste kommer :) 

Leiligheten vi bor i nå er på mange måter perfekt for oss! Den har alt vi trenger og vil ha, ikl stor stue og stor solrik veranda.. 

Det den ikke har derimot, ligger utenfor. Det er ingen steder barn kan leke ute, ingen lekeplasser... På den ene siden av blokka er det en plen (uten no som helst annet) så en liten hekk, og så bilvei. Og på andre siden av den er det en liten flyplass! Det betyr nydelig utsikt da :P På andre siden av oss ligger biltilsynet... Det er rett og slett ikke noe sted å bo etterhvert nå da datteren vår blir eldre og trenger litt mer rom for å leke ute... Senest innen neste sommer må vi ha funnet noe annet.. 

Glad du har funnet da :D Kan du sende litt husstøv hit også? ^^


Hahahaha, husstøv kan jeg sende deg i lange baner akkurat nå, men tror ikke det er sånt husstøv du er på jakt etter. Fysj så mye støv som kommer frem når alle møbler blir flyttet ut *grøss* 
Utrolig deilig å vite at vi skal flytte inn et flott sted. Ligger ved siden av en bhg også, så der kan det sikkert lekes litt i helgene:) 
Dere finner sikkert et bra sted innen neste sommer!! Fortsatt god tid til å lete frem drømmehuset.
 


Cec* skrev:
Gratulerer med nytt hus:-) det blir sikkert trangt og et par tøffe mnd, men dere vil synes det er så verdt det etter den kneika. Lykke til!:-D


Ja, det er garantert verdt det!!!  
 
Så bra at dere fikk et sted som dere vil trives i disse mnd. Det betyr jo mye.
Når er det dere flytter i nyhuset (det endelige huset DERES)? Bygger dere eller skal dere renovere et hus?
 


Babylykke81 skrev:
Så bra at dere fikk et sted som dere vil trives i disse mnd. Det betyr jo mye.
Når er det dere flytter i nyhuset (det endelige huset DERES)? Bygger dere eller skal dere renovere et hus?


Vi skal bygge, etterhvert... Har ingen veldig konkret plan akkurat nå for det er så mye som må være i orden først. Nå når vi har funnet et utrolig koselig sted å bo i mellomtiden har vi bestemt oss for at det gjerne kan vente litt. Vi har hatt litt vel mange prosjekter de siste årene, hehe. Så vi kan trenge å bare leve litt. (men spørs om vi klarer det, for vi er alt for rastløse...) 
Håpet er at huset skal være ferdig før NM starter på skolen om 3 år, men nå kommer vi til å bo i grei avstand til skolen, så vi kan fint leie lenger hvis vi føler for det.
 


~LillMi~ skrev:


Babylykke81 skrev:
Så bra at dere fikk et sted som dere vil trives i disse mnd. Det betyr jo mye.
Når er det dere flytter i nyhuset (det endelige huset DERES)? Bygger dere eller skal dere renovere et hus?


Vi skal bygge, etterhvert... Har ingen veldig konkret plan akkurat nå for det er så mye som må være i orden først. Nå når vi har funnet et utrolig koselig sted å bo i mellomtiden har vi bestemt oss for at det gjerne kan vente litt. Vi har hatt litt vel mange prosjekter de siste årene, hehe. Så vi kan trenge å bare leve litt. (men spørs om vi klarer det, for vi er alt for rastløse...) 
Håpet er at huset skal være ferdig før NM starter på skolen om 3 år, men nå kommer vi til å bo i grei avstand til skolen, så vi kan fint leie lenger hvis vi føler for det.


Ja det krever mye å bygge, så det er sikkert lurt å få roet egget litt først...
Har hatt mange par på planlegging hos meg som nesten har blitt gale av husbygging. Jeg har også lyst å bygge selv en gang, men det skal planlegges godt i forhold til tid. Ellers blir det bare negativt stress.
Kos dere masse i leiehuset. :) Høres veldig koselig ut.
 


Babylykke81 skrev:


~LillMi~ skrev:


Babylykke81 skrev:
Så bra at dere fikk et sted som dere vil trives i disse mnd. Det betyr jo mye.
Når er det dere flytter i nyhuset (det endelige huset DERES)? Bygger dere eller skal dere renovere et hus?


Vi skal bygge, etterhvert... Har ingen veldig konkret plan akkurat nå for det er så mye som må være i orden først. Nå når vi har funnet et utrolig koselig sted å bo i mellomtiden har vi bestemt oss for at det gjerne kan vente litt. Vi har hatt litt vel mange prosjekter de siste årene, hehe. Så vi kan trenge å bare leve litt. (men spørs om vi klarer det, for vi er alt for rastløse...) 
Håpet er at huset skal være ferdig før NM starter på skolen om 3 år, men nå kommer vi til å bo i grei avstand til skolen, så vi kan fint leie lenger hvis vi føler for det.


Ja det krever mye å bygge, så det er sikkert lurt å få roet egget litt først...
Har hatt mange par på planlegging hos meg som nesten har blitt gale av husbygging. Jeg har også lyst å bygge selv en gang, men det skal planlegges godt i forhold til tid. Ellers blir det bare negativt stress.
Kos dere masse i leiehuset. :) Høres veldig koselig ut.


Vi har jo allerede bygd en gang, så vet godt hva det krever av oss på godt og vondt. Vi er visst et sånt par som "tåler" en husbyggingVet det fort kan føre til skilsmisse, men vi er avhengi av litt store prosjekter, haha. Også er det jo så gøy å planlegge, så kos deg masse med det hvis dere bestemmer dere for å bygge!!
 


~LillMi~ skrev:


Babylykke81 skrev:


~LillMi~ skrev:


Babylykke81 skrev:
Så bra at dere fikk et sted som dere vil trives i disse mnd. Det betyr jo mye.
Når er det dere flytter i nyhuset (det endelige huset DERES)? Bygger dere eller skal dere renovere et hus?


Vi skal bygge, etterhvert... Har ingen veldig konkret plan akkurat nå for det er så mye som må være i orden først. Nå når vi har funnet et utrolig koselig sted å bo i mellomtiden har vi bestemt oss for at det gjerne kan vente litt. Vi har hatt litt vel mange prosjekter de siste årene, hehe. Så vi kan trenge å bare leve litt. (men spørs om vi klarer det, for vi er alt for rastløse...) 
Håpet er at huset skal være ferdig før NM starter på skolen om 3 år, men nå kommer vi til å bo i grei avstand til skolen, så vi kan fint leie lenger hvis vi føler for det.


Ja det krever mye å bygge, så det er sikkert lurt å få roet egget litt først...
Har hatt mange par på planlegging hos meg som nesten har blitt gale av husbygging. Jeg har også lyst å bygge selv en gang, men det skal planlegges godt i forhold til tid. Ellers blir det bare negativt stress.
Kos dere masse i leiehuset. :) Høres veldig koselig ut.


Vi har jo allerede bygd en gang, så vet godt hva det krever av oss på godt og vondt. Vi er visst et sånt par som "tåler" en husbyggingVet det fort kan føre til skilsmisse, men vi er avhengi av litt store prosjekter, haha. Også er det jo så gøy å planlegge, så kos deg masse med det hvis dere bestemmer dere for å bygge!!



Hehe, jeg har allerede tegnet huset som vi vil bygge, hehe... Er utdannet innen teknisk tegning, så jeg kan leke meg litt med det. Men vi må selvsagt involvere arkitekt når det gjelder konstruksjon, bæring og det utvendige. Men det er jo fint å ha gjort seg noen tanker på forhånd.

Blir nok en god stund til vi bygger. Jeg vil nemlig at vi skal flytte nordover, mens han vil bo her, så inntil vi har tatt et endelig standpunkt tror jeg vi bor der vi bor. :) hehe...
Men jeg kan jo fortsatt drømme og planlegge :)
 
Back
Topp