Wæææææhh! Skal på ultralyd straks!!

tullmusa

Forumet er livet
Jah! Stemmer! Om tre kvarter ligger jeg på en benk å ser på babyen i magen. Er så spent så spent! Håper alt er i orden![:)]

Sambo har i flere dager ikke snakket om stort annet..
"Gjett hvor vi skal på onsdag? Til babyfotografen!!" Hihi![:D]

GLEDER MEG! Ha en flott dag snupper, så kommer jeg med en oppdatering så snart som mulig! [;)]

Klemmer

gled deg, det er kjempegøy, og lykke til!!!!!

ÅÅÅÅHH!! Det blir sikkert kjempemoro!!!

Er misunnelig jeg...skal ikke før neste uke, og da er jeg i uke 20. Vil NÅ!!!!!

Men, men, oppdater oss etterpå da!!

KLem, M

HELDIGGRIS!!![:D] OG LYKKE TIL

Masse lykke til.. Blir spennende.. [:)]

Å så gøy... det er en helt super opplevelse og se det lille nurket på skjermen [:D]
Vi skal på ny UL om en uke, for å se om morkaka har flytta på seg. Da er vi 31+1 uker på vei. Er kjempespent på å se utviklingen siden uke 18.

(HJÆLP - om bare 10 uker og 1 dag er terminen. Jeg gru-gleder meg jeg [:)])

Hlediggris! Jeg også vil.
Lykke til da og ikke glem å oppdater oss[:D]

heldiggrisen - jeg synes ul var en helt fantastisk opplevelse, og håper du får en så fin tid med den lille på skjermen som vi gjorde.

Ul er en av de beste opplevelsene!! Er veldig spent på å høre fra deg nå!

Å, det blir spennende å se om du tippa rett[:D] Masse lykke til tullmusa!!!

Ingenting å fortelle??[8|]

Sånn! Har ikke kommet meg på nett før nå..[;)]

Ultralyden var ikke helt som forventet, ble litt skuffa. Var en svensk overlege som tok undersøkelsen, og hun sa stort sett ikke annet enn "mmm" og noterte. Hun viste oss litt på skjermen og sa litt, men jeg fikk nesten ikke sett noe fordi de ikke hadde ekstra skjerm for meg. Jeg lå nesten bak skjermen.. Fikk bare sett når hun snudde skjermen mot meg, men da så ikke hun noe..[>:]

Sambo fikk med seg hele forestillinga da..
Bildene jeg fikk var heller ikke noe å skryte av. Ser nesten ikke hva det er. Må forklares for å skjønne.. Fikk et bilde av tverrsnittet over magen (?[8|]?) og et av hodet og litt overkropp. Syntes hun tok seg dårlig tid. Hun kunne vist oss litt mere og kanskje gitt oss et blinkskudd av babyen. Hadde lyst på bilde av ryggraden f.eks. Ikke fikk vi høre fosterlyden heller. Har enda ikke fått hørt den heller.. [&o]
Ikke spurte hun om det var noe vi lurte på. Virket som hunbare gjorde seg ferdig med målene og slo av maskinen. Kjønn var det iallefall ikke snakk om!!

Ja, er skuffet. Har gått å gledet med leenge til dette. Skal liksom være en sånn fantastisk opplevelse å få se babyen sin på en skjerm som ligger å spreller i magen, men jeg kan ikke si meg enig. Fikk sett ETT lite spark, det var alt liksom. [:(]
Har lyst å klage og få en ny UL da.. Noen bekjente av oss fikk spørsmål om de hadde lyst å komme en gang til til og med![>:]

Men er jo selvfølgelig glad for at babyen var sunn og frisk. Det er jo det viktigste da. Den var kjempelivlig og hadde hikke på slutten.[:D] (Hadde fulgt "cola-rådet" herfra i håp om å få se bevelgelser) Livmora lå høyt oppe, og alt var bare bra. Fikk ny termin 30.september, så jeg er 19 uker på vei i morgen. [;)]

Kjedelig når man har så store forventninger da...jeg har også veldig store forventninger,men vi skal også dra på 3d ul da,det kan jo dere også?da får du kanskje se litt mer?
Håper du får deg ny time da...endret hu terminen din da?

æsj så teit da, min var kjempehyggelig viste og forklarte, sa tilogmed at dette var en pen baby ( noe han sikkert sier til alle da men alikevel). Fikk fire bilder og hele undersøkelsen på dvd (kostet 70 kr).
Jeg var ikke på sykehuset men hos en privatpraktiserende. Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg bestilt tid hos en privatpraktiserende bare for å få se litt mer, men du må nok betale litt da, men det vil det jo være verdt.

Har ikke 3D ul her i byen.. Men hadde vært så spennende å få dratt på det!

Ja, hun endret termin med en uke. Hadde egentlig 6. oktober, men nå blir det 30. september. Man skal jo følge UL-termin, men jeg må si at jeg tror mere på mensterminen min.. [;)]

Hadde ikke den beste opplevelsen jeg heller på første ul, men på nr to var det noe annet altså! Jeg sa med en gang jeg kom inn døren at jeg ville vite kjønnet så det fikk vi vite. HUn sa for det meste bare mm.mm hun også..

Den andre ul jeg var på var fordi jeg ikke hadde kjent liv på noen dager og da var det en lege som hadde ul på meg..

Har veldig lyst å be om en ny da.. Men tviler på at jeg får bare fordi jeg er misfornøyd med den første... Man tar jo ultralyd for å sjekke terminen og at babyen har det bra, ikke for at jeg skal være så fonøyd.. Men alikavel syntes jeg det var en sånn dårlig opplevelse i forhold til hva andre har fortalt (som har vært på samme sykehus også!)..

Æsj!! Drittdag!!

Nei ærlig talt!!! Du må ringe å få ny UL, det skal være en opplevelse dere er fornøyde med alle sammen. Og selvfølgelig burde du få komme en gang til, be om en annen som kan ta den på deg denne gangen. Si akkurat slik du oppfattet situasjonen. Det skal ikke være slik![:@][:'(] Og dere som hadde gledet dere slik, klart dere blir skuffet! Helt lov det!

(men hvis dere vil vite kjønn så bør dere informere han/hun om dette før undersøkelsen begynner, slik dere er sikre de ser etter det. Er ikke alle som bryr seg om å se etter en gang..)

Du kan ta kontakt med en privat praktisernde lege som tar ultralyd.Hos de kan du ta ultralyd så ofte du vil,men da må selvfølgelig betale for det selv...
Men det er verd det[:D]

Nei, fikk ikke vite kjønnet.. Men vi spurte ikke om det heller da.. Så det er jo litt vår feil og da. Men andre som har vært har fått spørsmål om de ville vite det.. Føltes liksom så kaldt og syntes ikke hun tok seg god nok tid.

Nei, skal spørre om jeg kan få en ny undersøkelse... Eventuelt privat. Skal sjekke om der er noen private klinikker her i byen, men jeg tviler egentlig.. [8|]

Back
Topp