VW Touran og vogn

Alderrabalder

Elsker forumet
August 2018
Hei
Vi gikk til innkjøp av en Touran med 7-seter i fjor. Er ikke sygt mye plass bak i, men jeg lurer på om jeg har gjort helt feil vognvalg. Vi er ikke superkeen på skiboks da vi bevisst kjøpte bilen med soltak☺️
Vi har en Emmaljunga duo edge 2017 vogn, men vurderer å selge den og kjøpe en mindre.
Hva har dere kjøpt:)?
 
Jeg vurderer å kjøpe meg en Touran, for å få med meg tre barn, en mor som ikke har lappen og evt venner hit og dit ved behov. Står mellom den og den relativt mindre Golf GTE, i all hovedsak. Derfor har jeg valgt en vogn som ikke blir så stor sammenlagt og hvor baggen kan gjøres helt flat; Bugaboo Fox. Det finnes flere vogner som blir mye mindre enn både Stokke og Emmaljunga Edge sammenlagt. Hva med feks Emmaljunga NTX90?

Hvis ikke har du TFK Adventurer, flott duovogn det også, men den har tre hjul og sportsvogn kun fremovervendt. Ellers et veldig godt alternativ.

Problemer med feks Stokke Trailz og Emmaljunga Edge, er at de er både brede i hjulstillingen og de har velsig store ruvende bagdeler.
 
Jeg vurderer å kjøpe meg en Touran, for å få med meg tre barn, en mor som ikke har lappen og evt venner hit og dit ved behov. Står mellom den og den relativt mindre Golf GTE, i all hovedsak. Derfor har jeg valgt en vogn som ikke blir så stor sammenlagt og hvor baggen kan gjøres helt flat; Bugaboo Fox. Det finnes flere vogner som blir mye mindre enn både Stokke og Emmaljunga Edge sammenlagt. Hva med feks Emmaljunga NTX90?

Hvis ikke har du TFK Adventurer, flott duovogn det også, men den har tre hjul og sportsvogn kun fremovervendt. Ellers et veldig godt alternativ.

Problemer med feks Stokke Trailz og Emmaljunga Edge, er at de er både brede i hjulstillingen og de har velsig store ruvende bagdeler.
Enig..
Dumt når de ikke kan ha med noen hjem for vognen er for stor lissom. Hehehe
Va derfor vi blant annet kjøpte 7-seter slik at begge kan ha med seg venner hjem:)
Men fār teste en siste gang..jeg e veldig fan av at man kan ha barnet begge veier..hmm. men elsker Touran og de er ikke så dyre heller. Men hvor gamle et barna dine:)?
Ja.., kunne man bare snudd baby jogger sine hadde jeg lett valgt den!
Men orker ikke ha to vogner. Man skal jo ha plass til alt i huset også:)
 
Da vi venter nr 4 måtte vi har 7-seter, og pga at vi alltid skal ha med vogn + 4 barn så ble det Ford S-Max, som er veldig romslig bak. Men valgte likevel Bugaboo buffalo.
Har du sjekket om du får inn vognen med ett av setene bak oppe? Hvis det går og du ikke skal ha med deg full bil hele tiden går det jo.
 
Vi kjøpte også ny Touran før jul, og har nå kjøpt Emmaljunga NTX90. Har ikke testet vognen baki når alle 7 setene er oppe da, men med 5 seter er det iallefall mer enn nok av plass :)
 
Enig..
Dumt når de ikke kan ha med noen hjem for vognen er for stor lissom. Hehehe
Va derfor vi blant annet kjøpte 7-seter slik at begge kan ha med seg venner hjem:)
Men fār teste en siste gang..jeg e veldig fan av at man kan ha barnet begge veier..hmm. men elsker Touran og de er ikke så dyre heller. Men hvor gamle et barna dine:)?
Ja.., kunne man bare snudd baby jogger sine hadde jeg lett valgt den!
Men orker ikke ha to vogner. Man skal jo ha plass til alt i huset også:)

Mine er 10 og 12 år når babyen kommer. Han eldste har jo sluttet med bilstol, så vi slipper styret med tre stoler bak. Men, de tar jo plass de store barna også, kan man si, særlig hvis de skal ha med seg en venn og to. Gjelder særlig til og fra treninger der vi samkjører, eller når de skal være med oss på ting. Sånn t/r skole klarer de seg jo fint på egenhånd, og nå har begge tatt sykkellappen også, så de sykler jo mye hit og dit. Men lell. Skal man en helg på fjellet, ta med venner på dagstur til DK eller bare ha de med seg på en bytur, så er det jo en fordel å ha plass.

Skulle ønske Touran-en kom som hybrid jeg, da hadde jeg 100 % gått for den, no doubt - nå er jeg foreløpig usikker, men det med mulighet for 7 seter trekker veldig opp.
 
Og ja, jeg er veldig fan av det med å kunne vende barnet begge veier og tror ikke de aller minste har godt av for mye stimuli for tidlig, derfor ønsker jeg å trille med baby mot meg i sportsvogn den første tiden etter overgang fra bag, og egentlig så lenge det lar seg gjøre. Men det finnes jo mange vogner som gir denne muligheten, feks den NXT60/90 som jeg allerede nevnte.
 
Ja den går kun inn med 5 seter oppe. Irriterende når man elsker vognen og bilen man har.
Men det må kunne være 6 seter oppe, da vi har to barn som vil ha med venner, og det grunnlaget er spikra.
Så vi har sett på andre biler, men biler som Sharan selges så sjeldent og Ford gjør meg litt trist...hehe..
Får ta en rundt til med å teste litt vogner, kjøpe en vogn nr 2 :)
Men trehjulingene tar faktisk mer plass, som mountain buggy osv. tenker kanskje en av babyjoggerne kan være tingen:)
 
Da vi venter nr 4 måtte vi har 7-seter, og pga at vi alltid skal ha med vogn + 4 barn så ble det Ford S-Max, som er veldig romslig bak. Men valgte likevel Bugaboo buffalo.
Har du sjekket om du får inn vognen med ett av setene bak oppe? Hvis det går og du ikke skal ha med deg full bil hele tiden går det jo.
Den er for bred, så da må jeg på vognjakt etter en enkel vogn til gitt!
 
Vi har også ny Touran og venter nå nr 4 (han har en gutt på 11 år fra tidligere) så vi må ofte ha 6 seter oppe når baby kommer og gjerne alle 7 hvis eldste skal ha med seg en venn. Har testet med babyjogger city elite, det går helt fint så lenge man tar av ett eller to hjul, husker ikke helt hva eg gjorde.. men ja da har man den ulempen med å ha baby fra seg når det blir sportsdel... bærer mye i sjal/sele så bruker ikke vognen så mye i utgangspunktet.
 
Back
Topp