VW Passat vs. Audi A6 vs. Volvo V70

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg vurderer å ofre SUV-en min for å bygge garasje :p Så da blir det evt. en av de overnevnte bilene istedet. Jeg tenker rundt 01-03 mod. mtp. pris.

Jeg har hatt en Passat før og vært veldig fornøyd med den. Vi har nå bl.a. en A6 sedan og den er også veldig god. Men så virker V70 som et veldig fornuftig valg, men jeg har aldri kjørt en og vet ikke så veldig mye om dem (rust, girkassene, kjørekomfort osv..)

Så, noen som kanskje har prøvd alle 3, evt. 2 av de (bl.a. V70) som kan slenge ut noen erfaringer/meninger?

Vel jeg har hatt alle 3 bilene og jeg må si av alle disse så savner jeg V70 mest! Den var romslig, god å kjøre, greit å billig å fikse på og gikk billig. Hadde diesel motor og automat gir. Var helt topp, sprek var den også.

2 negative ting, den var veldig følsom for ugjevnheter i veien eller alu felger som hadde fått seg litt julig, da rista det veeeeldig!
Åsså syns jeg den hadde dårlig sving, sånn i forhold til å snike seg rundt på en parkeringsplass ol.
Hadde en 2000 mod :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vel jeg har hatt alle 3 bilene og jeg må si av alle disse så savner jeg V70 mest! Den var romslig, god å kjøre, greit å billig å fikse på og gikk billig. Hadde diesel motor og automat gir. Var helt topp, sprek var den også.

2 negative ting, den var veldig følsom for ugjevnheter i veien eller alu felger som hadde fått seg litt julig, da rista det veeeeldig!
Åsså syns jeg den hadde dårlig sving, sånn i forhold til å snike seg rundt på en parkeringsplass ol.
Hadde en 2000 mod :)

Så fint å treffe på noen som har hatt alle :)

Det med ristingen velger jeg å se borti fra, da jeg regner med felgene hadde kast i seg. Og det med dårlig svingradius er jeg klar over, men tenker i det store bildet så kan ikke det være sååååå negativt? Ift. til det som er positivt med bilen tenker jeg..

Har verken lappen eller bil, men har øvelseskjørt med både passat og Volvo v70. Av de to da syns jeg volvo var best å kjøre. God plass i bagasjerommet (om du ser bort ifra at svigermor sitt var ekstremt rotete, haha) og ikke minst: den har fin plass til og med for samboeren min på litt over 2 meter. :)

Passaten var OK, god plass, grei å kjøre, men jeg savnet litt den følelsen at det var en god og komfortabel bil å kjøre. Kjørte en passat i 6 mil og var kjempe glad for å komme meg bort fra rattet. :p

Takk for synspunkter :)

Det er nettopp derfor jeg vurderer V70 som førstevalg. Det virker rett og slett som en bil mange er fornøyde med, og en mye mer populær bil enn de to andre.. Så da må jeg bare ta dere på ordet at den er bedre å kjøre enn de andre også :p

Om du tenker litt frem, med flere barneseter bak bør du ikke velge Passat iallefall.
Vi hadde den når minstesnuppa ble født, og det var omtrent ikke overkommelig med tre barneseter baki. Så hadde vi mye problemer med den, stoppet både her og der. Å det som kunne ryke det røk:rolleyes: så vi følte rett å slett vi ikke kunne stole på den når vi var ute å kjørte.. Men det var nok bare vi som var uheldige og endte opp med en slik "blåmandags-bil", alle er jo ikke slik.

Vi byttet den ut i en Volvo v70, og det er mye bedre plass i baksetet nå. Så angrer ikke en plass på det byttet der:)
Kjørecomforten syns jeg er bedre i volvoen også.
Har hatt den på NAF test, og alt ser veldig bra ut. Så satser på vi har fått en god og sikker bil denne gangen:)

Last edited:
Ja det er sant.. V70 er vel en av få stv. man KAN få plass til 3 barneseter i.. Nå aner jeg ikke om vi skal ha 3 barn engang men.. :p Og i så fall så må man jo være innstilt på å bytte bil dersom den man har blir for liten.

Ja det er sant.. V70 er vel en av få stv. man KAN få plass til 3 barneseter i.. Nå aner jeg ikke om vi skal ha 3 barn engang men.. :p Og i så fall så må man jo være innstilt på å bytte bil dersom den man har blir for liten.
Alltid fint å ha en bil med god plass uansett om dere kanskje skal ha med flere i bilen. :) Pappa har en eller annen peugeout, drit stygg, men ekstremt god plass. Får Emmaljungaen min inn i den bilen uten å slå den sammen. Og er den eneste bilen som samboeren min kan strekke ut beina uten problemer. Den bila har levd et hardt og tøft liv. :p Veldig stor å kjøre. Var lite kult å øvelselskjøre den i hjembygda som er kjent for sin smale svingete vei.

Jeg synes volvo er mye bedre å kjøre enn de andre og uten at jeg skal banne på at den faktisk er det, så opplever jeg den som mer romslig også..... OBS om det er automat, da det vel har vært en del krøll med automatkassene til volvo når de har gått litt... (har jeg blitt fortalt.....)

Ellers anbefaler jeg deg å prøvekjøre alle variantene jeg, da vi har ulike preferanser på hvilke biler vi sitter godt i og hvilke som er gode å kjøre.....

Lykke til med bilvalget!! :-)

Jeg synes volvo er mye bedre å kjøre enn de andre og uten at jeg skal banne på at den faktisk er det, så opplever jeg den som mer romslig også..... OBS om det er automat, da det vel har vært en del krøll med automatkassene til volvo når de har gått litt... (har jeg blitt fortalt.....)

Ellers anbefaler jeg deg å prøvekjøre alle variantene jeg, da vi har ulike preferanser på hvilke biler vi sitter godt i og hvilke som er gode å kjøre.....

Lykke til med bilvalget!! :)
Kan skrive under på den. Samboeren min er volvo mekaniker (hovedsaklig på lastebil, men har en del personbil også) og der får de ofte inn automatkasser som trøbbler litt etter å kjørt en del kilometer. En overhaling av kassa kan være på sin plass når den har kjørt litt. :)

Hadde passat 06 modell. Var nydelig å kjøre. Herlig god plass. Har nå v70 10 modell da. Elsker den også. Stor og god ! Fantastisk bil :D

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Kan skrive under på den. Samboeren min er volvo mekaniker (hovedsaklig på lastebil, men har en del personbil også) og der får de ofte inn automatkasser som trøbbler litt etter å kjørt en del kilometer. En overhaling av kassa kan være på sin plass når den har kjørt litt. :)
Hva koster det sånn ca? I den prisklassen jeg kikker nå har de gjerne rundet 200'..

Hva koster det sånn ca? I den prisklassen jeg kikker nå har de gjerne rundet 200'..
Kan høre etter når sambo er hjem fra jobb. :) mest sannsynlig får du svar i morgen for han jobber på en lastebil og er ikke hjemme før rundt 12 i natt.

Bruker den der tulletelefonen.

Vi har V70 og er veldig fornøyd med det. Det er god plass og den er god og kjøre. Har ikke hatt Passat selv men har en scoda og det er jo samme greiene. Veldig fornøyd med den også men mye mindre plass da og ikke helt samme komforten. Lykke til med bilvalget:).

Back
Topp