Det ble vending i dag
Og det gikk knirkefritt. Det er godt med fostervann rundt baby og jeg har visstnok god plass i bekkenet, noe som gjør det lett for baby i magen å snu seg som h*n selv føler for. Et par velplasserte dytt fra lege og hodet var på plass der det skulle være - men kan hende baby snur seg igjen senere. I så fall mente legen at h*n mest sannsynlig vil plassere seg riktig når riene kommer, og at det ikke er noe å bekymre seg for i forkant.
Etter vendingen ble jeg koblet opp til en maskin (EKG?) som fulgte med babyen en liten halvtime - for å sørge for at navlesnor ikke var kommet i klem og at baby fremdeles trivdes. Alt var fint - jeg hadde i overkant mange sammentrekninger i livmoren (annenhvert minutt hele halvtimen jeg satt der), men nå har jeg hatt slike sammentrekninger hver kveld i en måneds tid, så jeg tenkte ikke mye over dem, og så lenge de verken var vonde eller lange var ikke legen bekymret heller
Ellers fikk jo baby en god og grundig sjekk - h*n vokser som h*n skal i alle retninger, svelger og tisser og det er ikke tvil om at det er trivsel inne i magen. Og det er jo godt å få bekreftet, selv om jeg aldri tvilte på akkurat det
Oj lykke til, hvis det blir vendingsforsøk må du si hvordan det går.... Redd for å måtte vending selv og usikker om jeg vil utsette meg selv for dette....
Det ble en veldig enkel vending på meg, var ikke vondt i det hele tatt. Legen sa det er tøffere om babyen ligger i seteleie, siden de da må få dyttet den ut av en fast stilling før den kan snus. Det hjalp også på at baby i mitt tilfelle hadde godt med boltreplass.
Var ikke særlig begeistret for tanken på vending jeg heller, men når jeg først kom til sykehuset følte jeg meg trygg på at lege og jordmor visste hva de holdt på med, og jeg ble godt ivaretatt. Fikk meg til og med skikkelig frokost etterpå