Vurdering på sykehuset

Kiddy

Forelsket i forumet
Sitter på sykehuset, akkurat fått bekreftet at baby fremdeles ligger i tverrleie. Siden det er så stor forskjell på ul-termin og menstermin (er et sted mellom 36+5 og 38+5 uker på vei) kan det bli vendingsforsøk i dag, ellers venter de til mandag.. Gleder meg..:(

Oi oi, masse lykke til!

Oi, for en ramp du har i magen! Masse lykke til !

Lykke til, håper det blir en grei opplevelse hvis de prøver! Og at baby vil snu seg!

Oj lykke til, hvis det blir vendingsforsøk må du si hvordan det går.... Redd for å måtte vending selv og usikker om jeg vil utsette meg selv for dette....

Masse masse lykke til! ! Håper de klarer snu lille baby :)

Lykke til! :)

Lykke til! :)

Det ble vending i dag :) Og det gikk knirkefritt. Det er godt med fostervann rundt baby og jeg har visstnok god plass i bekkenet, noe som gjør det lett for baby i magen å snu seg som h*n selv føler for. Et par velplasserte dytt fra lege og hodet var på plass der det skulle være - men kan hende baby snur seg igjen senere. I så fall mente legen at h*n mest sannsynlig vil plassere seg riktig når riene kommer, og at det ikke er noe å bekymre seg for i forkant.

Etter vendingen ble jeg koblet opp til en maskin (EKG?) som fulgte med babyen en liten halvtime - for å sørge for at navlesnor ikke var kommet i klem og at baby fremdeles trivdes. Alt var fint - jeg hadde i overkant mange sammentrekninger i livmoren (annenhvert minutt hele halvtimen jeg satt der), men nå har jeg hatt slike sammentrekninger hver kveld i en måneds tid, så jeg tenkte ikke mye over dem, og så lenge de verken var vonde eller lange var ikke legen bekymret heller :p

Ellers fikk jo baby en god og grundig sjekk - h*n vokser som h*n skal i alle retninger, svelger og tisser og det er ikke tvil om at det er trivsel inne i magen. Og det er jo godt å få bekreftet, selv om jeg aldri tvilte på akkurat det ;)

Oj lykke til, hvis det blir vendingsforsøk må du si hvordan det går.... Redd for å måtte vending selv og usikker om jeg vil utsette meg selv for dette....

Det ble en veldig enkel vending på meg, var ikke vondt i det hele tatt. Legen sa det er tøffere om babyen ligger i seteleie, siden de da må få dyttet den ut av en fast stilling før den kan snus. Det hjalp også på at baby i mitt tilfelle hadde godt med boltreplass.
Var ikke særlig begeistret for tanken på vending jeg heller, men når jeg først kom til sykehuset følte jeg meg trygg på at lege og jordmor visste hva de holdt på med, og jeg ble godt ivaretatt. Fikk meg til og med skikkelig frokost etterpå ;)

Så bra at baby er på plass! :D Høres ut som en veldig grei opplevelse for din del da. :) Håper h*n holder seg på rett plass frem til fødselen! :)

Så godt at det gikk fint :D

Så bra at de klarte snu baby i riktig retning. Får håpe baby syns hodeleie var bedre og blir liggende den vei :)

(Det heter ctg.
Ekg er sånne elektroder som festes for å måle hjerterytmen på voksne/barn som er kommet ut i verden :) )

Så bra at de klarte snu baby i riktig retning. Får håpe baby syns hodeleie var bedre og blir liggende den vei :)

(Det heter ctg.
Ekg er sånne elektroder som festes for å måle hjerterytmen på voksne/barn som er kommet ut i verden :) )

Hehe, syntes ikke det hørtes riktig ut med ekg, men klarte ikke komme på noen andre tre-bokstavs-maskiner ;)

Så bra alt gikk bra, skal på sykehuset i morgen får se hva de sier, men min er i sete da og ikke tverrleie... Men får ta det som kommer;)

Back
Topp