Vurdering egnethet IVF med donor

Dagni

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Jeg har vært til utredning for IVF med donor på privat klinikk og har sendt inn barneomsorgsattest. Har fått tilbud om behandling og behandlingsplan og er veldig fornøyd med både hvordan jeg har blitt tatt i mot og med oppfølgingen fra klinikken.

Det er derimot én ting jeg har stusset på. Da regjeringen åpnet opp for assistert befruktning for enslige så ble det også bestemt at det skal gjøres en vurdering av egnethet hos søker. Jeg føler vel egentlig ikke at det har blitt gjort i mitt tilfelle med mindre barneomsorgsattesten og utredningen er nok. Jeg har tenkt på IVF lenge og jeg har et stort nettverk og familie, men det vet ikke klinikken! De vet at jeg har god helse, og at jeg har ønsket meg barn lenge. Er det rett og slett nok? ☺️
 
Jeg leste ett eller annet sted om at det er startet et samarbeidsprosjekt med Helsedirektoratet og andre fagmiljøer for å utarbeide felles retningslinjer for vurdering av egnethet. Kan virke som det har vært litt opp til hvert enkelt sted/lege å ta disse vurderingene frem til nå, utover barneomsorgsattest så klart.
 
Det er behandlende/ansvarlig lege som tar den vurderingen pr nå. Hvor nøye de ulike går igjennom bakgrunnen til folk vet jeg ikke, tror de for det meste bare gjør seg opp en mening under oppstartssamtalen.
 
Du sier noe der! Følte ikke at de var så super nøye på å sjekke meg heller.. men har kanskje med at jeg jobber med barn og slikt også å gjøre.. men det betyr jo ikke automatisk at du er egnet! Sammen med barneomsorgs attest:confused005
Hadde jo tlf møte og vært flere ganger på klinikken.. men ja..
 
Back
Topp