Vurdering av plassering av morkake

Streetglowww

Glad i forumet
Morkaken ligger denne gangen veldig lavt og på bakre vegg.
Var på sykehus i stv og der mente de med vanlig ul at det var en cm klaring, uke 25. Men når jeg nå skal følges videre opp i kr sand, så sa damen i dag at det måtte vurderes med innvendig ul for det kunne hu ikke mene noe om men vanlig ul idag. Er uke 28 i dag.

Noe som har noe erfaring på området?

Jeg har selv morkaken foran åpningen og hadde både vanlig ul og innvendig ul i uke 28. Er nå uke 30 og skal tilbake i uke 32 for ny ul. Blir vel innvendig da å.

(Sniker)

Jeg ble vurdert flere ganger i løpet av svangerskapet, og de brukte innvendig UL et par av gangene.
Som regel flytter den seg heldigvis nok. :)

Jeg har hatt innvendig ul for å måle morkakas plassering. Var vel da i uke 25 ca tror jeg. De får best bilder da.

Oppfølgingsspørsmål :-) hvor langt på vei må en være før de tar avgjørelsen om det går å føde vaginalt el ikke?

Det spørs vel tenker jeg. Noen ganger kan den flytte seg mange uker før fødsel mens noen ganger like før. Kan vel hende at man får datoen til keisersnitt og så undersøker de en gang til før selve prosedyre og så har den flyttet på seg og dermed bli keisersnittet avlyst. Vet nå aldri [emoji4]
Men det er min tankegang [emoji6] jeg vil vite mer den 5 februar [emoji4]

Back
Topp