Vurderer IVF

Medusa_83

Forumet er livet
Jeg hadde aldri trodd det skulle bli sånn, men nå er vi altså her...

Vi har to nydelige barn fra før, og i fjor sommer gikk jeg litt motvillig med på å prøve på en til. For å gjøre den lange historien kort, har jeg i høst fått beskjed om at det er sannsynlig at min gjenværende eggleder er ganske tett (men ikke helt tett). Den andre ble fjernet da jeg hadde en exu i februar...

I og med at jeg har to barn med samme mann fra før, har vi ikke rett på IVF gjennom det offentlige, og nå vurderer vi å gå privat.

Har noen noen erfaringer å dele angående de private klinikkene i Oslo-området?

Vi har vært til utredning og samtale hos Fertilitetssenteret (i Pilestredet Park). Nå venter jeg bare på mensen også skal vi i gang i desember. I Oslo finnes også blant annet IVF-klinikken, Aleris og Volvat.

Lykke til!

Vi har vært til utredning og samtale hos Fertilitetssenteret (i Pilestredet Park). Nå venter jeg bare på mensen også skal vi i gang i desember. I Oslo finnes også blant annet IVF-klinikken, Aleris og Volvat.

Lykke til!

Er du fornøyd der? Tenkte jeg skulle ringe dem i morgen og forhøre meg litt... Hva slags opplegg går du for? Kjøpt pakke eller enkeltforsøk?

Jeg syns det er veldig bra oppfølging der. Hvis man ringer og har noen spørsmål, så blir man kontaktet igjen av en sykepleier som har vært inne og sett på journalen din og gir deg råd ut fra det.

Har dere blitt utredet ferdig begge to? Jeg tror de ønsker å gjøre det før dere går i gang med IVF. De har priser som er at du betaler for enten ett forsøk, eller så får du 3 forsøk for prisen av to (tror dette er vanlig praksis andre steder og). I tillegg kommer medisiner, men her lønner det seg å ta vare på kvitteringene, for man må betale en egenandel på 18.000 kr, det over det blir dekket.

Back
Topp